October 14, 2010
Vissa samlar på gardiner eller kaffekoppar jag samlar på datormöss. :p Eller egentligen inte men har blivit en väldans massa den senaste tiden.
[Image Can Not Be Found]
Behövde en trådlös. Chansade på en Deltaco för 95 kronor. Har bara hängt upp sig en gång på hela tiden jag testat den. Funkar i både Windows 7 och Ubuntu/Linux Mint. 🙂
March 14, 2001
Köpte i förrgår Asus E45M1-I i förrgårkväll och hade såklart hoppats på att det skulle dyka upp idag. Tyvärr hade jag ju helt glömt bort att det är den där jäkla trettondagsafton idag så inte kom det några saker inte... Visst man får vara glad att man får en extra ledig dag och det kan vi tacka alla fantasifulla kristna fanatiker för. 🙂
November 27, 2003
Snorch;1274256 wrote: Köpte i förrgår Asus E45M1-I i förrgårkväll och hade såklart hoppats på att det skulle dyka upp idag. Tyvärr hade jag ju helt glömt bort att det är den där jäkla trettondagsafton idag så inte kom det några saker inte... Visst man får vara glad att man får en extra ledig dag och det kan vi tacka alla fantasifulla kristna fanatiker för. 🙂
Har ett likadant. Fungerar klockrent i HTPCn. Om du ska köra linux undvik Gnome3 (och kernel 3.x) och kör med XBMC-builden med Xvba paketerat och klart. apt-get fixar allt klart och fint 🙂
October 22, 2002
Snorch;1274256 wrote: Köpte i förrgår Asus E45M1-I i förrgårkväll och hade såklart hoppats på att det skulle dyka upp idag. Tyvärr hade jag ju helt glömt bort att det är den där jäkla trettondagsafton idag så inte kom det några saker inte... Visst man får vara glad att man får en extra ledig dag och det kan vi tacka alla fantasifulla kristna fanatiker för. 🙂
Känns ju bättre de än att vara ledig 1 maj. Att annandag pingst togs bort istället för 1 maj när 6 juni blev helgdag är för mig en gåta.
1 maj är indirekt sossarnas dag. Fast även om man tog bort 1 maj som helgdag så lär ändå halva Sverige stå still pga att många ser 30 april som en dag att dricka öl och punsch på.
OnT:
Dagen blir nog väldigt lugn. Kanske åker och våldgästar någon och tvingar dom att bjuda på kaffe.
November 27, 2003
alrik;1274270 wrote: Känns ju bättre de än att vara ledig 1 maj. Att annandag pingst togs bort istället för 1 maj när 6 juni blev helgdag är för mig en gåta.
1 maj är indirekt sossarnas dag. Fast även om man tog bort 1 maj som helgdag så lär ändå halva Sverige stå still pga att många ser 30 april som en dag att dricka öl och punsch på.
OnT:
Dagen blir nog väldigt lugn. Kanske åker och våldgästar någon och tvingar dom att bjuda på kaffe.
Må så vara sossarnas dag, men i alla fall en dag som har förankring i nuet, och inte 2000 år sedan som kanske inte ens har hänt. 😉
March 14, 2001
Delph1;1274269 wrote: Har ett likadant. Fungerar klockrent i HTPCn. Om du ska köra linux undvik Gnome3 (och kernel 3.x) och kör med XBMC-builden med Xvba paketerat och klart. apt-get fixar allt klart och fint 🙂
Vet inte riktigt vad det blir än, får sen när kortet kommer. 🙂
Om nu ledigheten ska vara av någon betydelse så får det hellre vara något verkligt, politiskt oavsett parti eller vad som helst nästan, än någon 2000 år gammal påhittat historia. Men ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om varför vi är ledig. :p
Men hade jag fått välja skulle religion inte ha någon plats alls i dagens samhälle, förutom som en egenfinansierad hobby för fanatikerna.
October 22, 2002
Snorch;1274279 wrote: Vet inte riktigt vad det blir än, får sen när kortet kommer. 🙂
Om nu ledigheten ska vara av någon betydelse så får det hellre vara något verkligt, politiskt oavsett parti eller vad som helst nästan, än någon 2000 år gammal påhittat historia. Men ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om varför vi är ledig. :p
Men hade jag fått välja skulle religion inte ha någon plats alls i dagens samhälle, förutom som en egenfinansierad hobby för fanatikerna.
Skulle bli jävligt tunt med helgdagar utan religonens dagar... 😉
Påhittat eller ej så tror garanterat många människor i religion.
Själv så är jag varken troende eller Sosse men tycker att det är halvskumt ändå. Snart kommer det väl någon som tycker att Kanelbullens dag ska vara helgdag eftersom den har mer förankring i nuet?!?
Jag har iaf konstaterat att årets röda dagar faller väl ut för mig och mitt schema som jag jobbar. Blir ett antal 2 dagars veckor samt några riktigt fina helger som resulterar i 4-5 dagars ledighet. 🙂
En fråga som är förankrad med det ev. påhittade historien om en gubbe och hans son. Hur många av er har gått ur svenska kyrkan och således slipper betala kyrkoskatten?
March 14, 2001
Såklart skulle det bli det, ska de bort får väl de ersättas med något annat. Kanelbullens dag, ja varför inte, lika seriöst eller oseriöst som dagens helgdagar. 😉
Men som sagt, egentligen bryr jag mig inte ett dugg om varför vi är ledig, jag är bara glad för att vi är det.
Jag har gått ur kyrkan.
August 16, 2003
4e december skulle vi kunna ha som helgdag ( http://sv.wikipedia.org/wiki/S.....t_vid_Lund )
idag har jag bara jobbat, kolugnt.
är självklart inte med i kyrkan, betala onödiga pengar till en grupp muppar som tror på sagor? - nej tack
komiskt dock hur dom tror att dom ska hjälpa till och sprida fred eller vad dom nu gör, åker ner till Afghanistan där dom blir slaktade av talibaner med motiveringen "att dom försökt sprida krostendomen"
December 6, 2006
Fest fram till 02, vaknar 08.. underbart att vara dräng, vakna-tidigt-syndromet 🙂
Dagen blir nog till att städa lägenheten efter fredagens filmkväll med massa folk... samt göra klart de sista på läxorna från skolan.
Ang. kyrkan så är man ju lite sugen på de.. men vet inte om jag "vågar", vill gärna behålla mina jobb. Har arbetsgivare som är rätt kristna 🙂
3 Guest(s)