Vad har du gjort idag?|Page 433|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
8641
January 3, 2012 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv kör jag dubbla Sandforce-SSD:er i RAID0 för maximal spänning.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8642
January 3, 2012 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vissa samlar på gardiner eller kaffekoppar jag samlar på datormöss. :p Eller egentligen inte men har blivit en väldans massa den senaste tiden.

[Image Can Not Be Found]

Behövde en trådlös. Chansade på en Deltaco för 95 kronor. Har bara hängt upp sig en gång på hela tiden jag testat den. Funkar i både Windows 7 och Ubuntu/Linux Mint. 🙂

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8643
January 5, 2012 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Så ja då vart zebracikliderna sålda! Bytte till oss en svärdbärarhane och en sprillans ny doppvärmare! 😀

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8644
January 5, 2012 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollat på ett youtube klipp där killarna gjort ett verkligt klipp tack vare misstag från den som sålde minnena :D. Om nåt sånt kunde hända mig

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
8645
January 5, 2012 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilka jävla no-lifers...

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8646
January 5, 2012 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

@Mean Machine
Som mig då 😀 fast jag har lite mer ordning i mitt hem

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
8647
January 6, 2012 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte i förrgår Asus E45M1-I i förrgårkväll och hade såklart hoppats på att det skulle dyka upp idag. Tyvärr hade jag ju helt glömt bort att det är den där jäkla trettondagsafton idag så inte kom det några saker inte... Visst man får vara glad att man får en extra ledig dag och det kan vi tacka alla fantasifulla kristna fanatiker för. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
8648
January 7, 2012 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1274256 wrote: Köpte i förrgår Asus E45M1-I i förrgårkväll och hade såklart hoppats på att det skulle dyka upp idag. Tyvärr hade jag ju helt glömt bort att det är den där jäkla trettondagsafton idag så inte kom det några saker inte... Visst man får vara glad att man får en extra ledig dag och det kan vi tacka alla fantasifulla kristna fanatiker för. 🙂

Har ett likadant. Fungerar klockrent i HTPCn. Om du ska köra linux undvik Gnome3 (och kernel 3.x) och kör med XBMC-builden med Xvba paketerat och klart. apt-get fixar allt klart och fint 🙂

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
8649
January 7, 2012 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1274256 wrote: Köpte i förrgår Asus E45M1-I i förrgårkväll och hade såklart hoppats på att det skulle dyka upp idag. Tyvärr hade jag ju helt glömt bort att det är den där jäkla trettondagsafton idag så inte kom det några saker inte... Visst man får vara glad att man får en extra ledig dag och det kan vi tacka alla fantasifulla kristna fanatiker för. 🙂

Känns ju bättre de än att vara ledig 1 maj. Att annandag pingst togs bort istället för 1 maj när 6 juni blev helgdag är för mig en gåta.

1 maj är indirekt sossarnas dag. Fast även om man tog bort 1 maj som helgdag så lär ändå halva Sverige stå still pga att många ser 30 april som en dag att dricka öl och punsch på.

OnT:
Dagen blir nog väldigt lugn. Kanske åker och våldgästar någon och tvingar dom att bjuda på kaffe.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
8650
January 7, 2012 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

alrik;1274270 wrote: Känns ju bättre de än att vara ledig 1 maj. Att annandag pingst togs bort istället för 1 maj när 6 juni blev helgdag är för mig en gåta.

1 maj är indirekt sossarnas dag. Fast även om man tog bort 1 maj som helgdag så lär ändå halva Sverige stå still pga att många ser 30 april som en dag att dricka öl och punsch på.

OnT:
Dagen blir nog väldigt lugn. Kanske åker och våldgästar någon och tvingar dom att bjuda på kaffe.

Må så vara sossarnas dag, men i alla fall en dag som har förankring i nuet, och inte 2000 år sedan som kanske inte ens har hänt. 😉

Snorch
Member
Medlem
8651
January 7, 2012 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1274269 wrote: Har ett likadant. Fungerar klockrent i HTPCn. Om du ska köra linux undvik Gnome3 (och kernel 3.x) och kör med XBMC-builden med Xvba paketerat och klart. apt-get fixar allt klart och fint 🙂

Vet inte riktigt vad det blir än, får sen när kortet kommer. 🙂

Om nu ledigheten ska vara av någon betydelse så får det hellre vara något verkligt, politiskt oavsett parti eller vad som helst nästan, än någon 2000 år gammal påhittat historia. Men ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om varför vi är ledig. :p
Men hade jag fått välja skulle religion inte ha någon plats alls i dagens samhälle, förutom som en egenfinansierad hobby för fanatikerna.

alrik
Member
Medlem
8652
January 7, 2012 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1274279 wrote: Vet inte riktigt vad det blir än, får sen när kortet kommer. 🙂

Om nu ledigheten ska vara av någon betydelse så får det hellre vara något verkligt, politiskt oavsett parti eller vad som helst nästan, än någon 2000 år gammal påhittat historia. Men ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om varför vi är ledig. :p
Men hade jag fått välja skulle religion inte ha någon plats alls i dagens samhälle, förutom som en egenfinansierad hobby för fanatikerna.

Skulle bli jävligt tunt med helgdagar utan religonens dagar... 😉

Påhittat eller ej så tror garanterat många människor i religion.

Själv så är jag varken troende eller Sosse men tycker att det är halvskumt ändå. Snart kommer det väl någon som tycker att Kanelbullens dag ska vara helgdag eftersom den har mer förankring i nuet?!?

Jag har iaf konstaterat att årets röda dagar faller väl ut för mig och mitt schema som jag jobbar. Blir ett antal 2 dagars veckor samt några riktigt fina helger som resulterar i 4-5 dagars ledighet. 🙂

En fråga som är förankrad med det ev. påhittade historien om en gubbe och hans son. Hur många av er har gått ur svenska kyrkan och således slipper betala kyrkoskatten?

Snorch
Member
Medlem
8653
January 7, 2012 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Såklart skulle det bli det, ska de bort får väl de ersättas med något annat. Kanelbullens dag, ja varför inte, lika seriöst eller oseriöst som dagens helgdagar. 😉
Men som sagt, egentligen bryr jag mig inte ett dugg om varför vi är ledig, jag är bara glad för att vi är det.

Jag har gått ur kyrkan.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
8654
January 7, 2012 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Steg upp vid kl 09
Cyklade till gymmet
körde en löprunda på löpbandet.
Duschade
Cyklade hem
Käkade frulle
Städade
Slaggade lite
Käkade
Suttit här
Käkat lite mellanmål.

alrik
Member
Medlem
8655
January 7, 2012 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1274284 wrote:

Jag har gått ur kyrkan.

5-5,5k man kan göra något roligare av. 🙂

Man måste få en bra fin begravning för dom förmodade 55-60k som man betalar in i begravningsavgiften. 😛

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
8656
January 7, 2012 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Upptäckt cinavia när jag kollade på en rulle via ps3:an, fakkin joy.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8657
January 8, 2012 - 4:58 am
sp_Permalink sp_Print

4e december skulle vi kunna ha som helgdag ( http://sv.wikipedia.org/wiki/S.....t_vid_Lund )

idag har jag bara jobbat, kolugnt.

är självklart inte med i kyrkan, betala onödiga pengar till en grupp muppar som tror på sagor? - nej tack

komiskt dock hur dom tror att dom ska hjälpa till och sprida fred eller vad dom nu gör, åker ner till Afghanistan där dom blir slaktade av talibaner med motiveringen "att dom försökt sprida krostendomen"

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8658
January 8, 2012 - 5:50 am
sp_Permalink sp_Print

Klockan är snart 06:50 och jag har inte gått och lagt mig än!!! Typiskt att man lyckats och vända på dygnet (igen). Så går det när man inte har nån sysselsättning. Man sitter bara och blänger in i datorn hela nätterna

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
8659
January 8, 2012 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Fest fram till 02, vaknar 08.. underbart att vara dräng, vakna-tidigt-syndromet 🙂

Dagen blir nog till att städa lägenheten efter fredagens filmkväll med massa folk... samt göra klart de sista på läxorna från skolan.

Ang. kyrkan så är man ju lite sugen på de.. men vet inte om jag "vågar", vill gärna behålla mina jobb. Har arbetsgivare som är rätt kristna 🙂

alrik
Member
Medlem
8660
January 8, 2012 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

opA87;1274334 wrote: samt göra klart de sista på läxorna från skolan.

Läxor?

Vad pluggar du?

OnT:
Ska troligtvis besöka min farfar för sista gången...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 279
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL