November 27, 2003
alrik;1274280 wrote: Skulle bli jävligt tunt med helgdagar utan religonens dagar... 😉
Påhittat eller ej så tror garanterat många människor i religion.
Själv så är jag varken troende eller Sosse men tycker att det är halvskumt ändå. Snart kommer det väl någon som tycker att Kanelbullens dag ska vara helgdag eftersom den har mer förankring i nuet?!?
Jag har iaf konstaterat att årets röda dagar faller väl ut för mig och mitt schema som jag jobbar. Blir ett antal 2 dagars veckor samt några riktigt fina helger som resulterar i 4-5 dagars ledighet. 🙂
En fråga som är förankrad med det ev. påhittade historien om en gubbe och hans son. Hur många av er har gått ur svenska kyrkan och således slipper betala kyrkoskatten?
Kanelbullens och Stoutens dag kan mycket väl vara röda.
Det blir många långhelger i år. Ska bli intressant att se hur folk utnyttjar sin ledighet. Kan väl bli så att man får lägga många övertidstimmar i år igen ...
Jag har gått ur kyrkan. Såg ingen poäng med att betala skatt till kyrkan när jag inte får någonting tillbaka idag.
March 14, 2001
Man kontaktar kyrkan/församlingen man är medlem om att man vill gå ur, vilken står väl på deklarationen om jag inte missminner mig.
Lämpligen kan man använda denna sida:
http://uturkyrkan.se/
Utträde måste ske före 1 november om man ska slippa kyrkoavgiften nästkommande år.
December 7, 2009
uturkyrkan.se använde jag när jag gick ur kyrkan 2008, ångrar mig inte en sekund. Välgörenhet kan man skänka till utan att vara med i kyrkan 🙂
on topic: Promenerat till biblioteket och tillbaka, undvikit att köpa ac till chillerprojekt (dock bra sugen!) och avslutat med att överklocka en i5 2400s med öppen balkongdörr. Lite kyligt men blev ett par pokaler på hwbot 🙂
January 18, 2010
October 22, 2002
Viking1962;1274346 wrote: Så gubben är döende? Tråkigt när nån nära dör, men allt har ett slut
Kan man säga... Svårt att gå segrande ur livet...
Blir tredje inom ett drygt åt, mormor nov-10, farmor aug-11 och farfar jan-12.
Men man kan ändå säga att dom haft ett bra liv, födda 1920, 1928 och 1920.
Det som är tyngst att se är farfar som totalt tynat bort på ett par veckor.
October 14, 2010
Läser lite nyheter och ser att VIA Technologies har designat en egen smartphone med en ST-Ericsson SoC. Intressant. 🙂
February 12, 2003
Har upptäckt en "liten" miss med min planering av nätverk i mitt kontor. Kör trådlöst ut dit med en Linksys Range Extender, den ville inte riktigt funka med krypterat nätverk. "Fine," tänkte jag och stängde av krypteringen, kör väl MAC-filtrering istället. Nu kom jag på att det skiter sig, eftersom alla enheter anslutna till extendern kommer komma åt mitt nätverk ändå. Tur att man bor granne med en gubbe som inte är så teknologiskt avancerad, och resten av grannarna bor för långt bort (tror jag) för att ha mottagning.
March 10, 2002
Mean Machine;1274384 wrote: Har upptäckt en "liten" miss med min planering av nätverk i mitt kontor. Kör trådlöst ut dit med en Linksys Range Extender, den ville inte riktigt funka med krypterat nätverk. "Fine," tänkte jag och stängde av krypteringen, kör väl MAC-filtrering istället. Nu kom jag på att det skiter sig, eftersom alla enheter anslutna till extendern kommer komma åt mitt nätverk ändå. Tur att man bor granne med en gubbe som inte är så teknologiskt avancerad, och resten av grannarna bor för långt bort (tror jag) för att ha mottagning.
Vad är du orolig för?
1 Guest(s)