November 27, 2003
Viking1962;1274397 wrote: Om du bor så gott som ensam ute i skogen så är det nog inte så stor risk att nån hacker tar sig in om ingen far omkring med en laptop nånstans i sin bil 🙂
Om jag känner Meanie rätt är det väl lite mer en principsak att andra ska ge fan i att snylta på hans grejer 😉
October 14, 2010
Såg Intels presentation för Ultrabooks idag. Deras graphics test var fejkat..... :p Som man skrattar åt detta.
http://www.brightsideofnews.co.....-demo.aspx
Otroligt pinsamt av Intel..... 🙂
October 22, 2002
Tisdag
Farfar somnade in vid 22-tiden. 🙁
Onsdag
Stripade av min ena kärra som jag köpte från OKQ8 macken på orten. Rakblad och sambons hårtork därefter trasor med bensin för att ta bort klisterresterna. Tvättade och körde en vända med polermaskinen. Syns knappt att den varit stipad i 6 år, en vända till i vår med polermaskinen när temperaturen är mer korrekt gör nog susen.
Torsdag
Jobbade och allt flöt så jädra bra. 5 lossningar, 7 lastningar och 52 mil på knappa 12h. Testade även att måla lackad furupanel i gillestugan. Blev kanonbra efter att spätt ut färgen 1/8-del med vatten.
Fredag
Jobbat. Hyffsat bra flyt även idag. Tänker fortsätta måla ikväll.
Snorch
Skolallén i Bollnäs med släp? Funkar de bra, om inte så lär kollegan få lite problem. 🙂
March 14, 2001
Tråkigt med farfar din, beklagar.
Det beror nog på hur långt in han ska på det området. Första delen har jag varit på in, ligger eller låg något form av åkeri/traktor/anläggning/allgörarföretag där och det fungerar om än lite trångt. Längre in finns det vägar som korsar varandra där det går att vända. Det jag kan tänka mig som skulle kunna ställa till problem är hur de skottat snön, stora högar på väl valda ställen så... 🙂 Det är å andra sidan inte mycket snö så det är nog inga problem.
Har gjort första veckan efter julledigheten. Var ledig från 23 dec tills i måndag kväll, skönt värre. 🙂
Varit en lite halvseg vecka, sent varenda dag förutom nu inatt då jag kom hem något tidigt. 59mil, en lastning och sen bara köra, smidigt värre. 😉
March 14, 2001
Ja då var det nog det första "huset". Tur det fungerade, lite jobbigt när man kommer till ställen med släp och det är gjort för personbil ungefär.
Undrar hur många gånger man ringt och frågat om det går att komma till ställen med fullstor lastbil med släp, ja visst säger dem och när man väl kommer dig och ser att det är alldeles för trångt så svarar dem "jaha var du så stor"...
Ja det var riktigt skönt, förutom att jag lyckades bli förkyld kring nyår och flera dagar efter det.
Hade ganska tur med röddagarna, tog fyra semesterdagar och var ledig så länge. 🙂
Tungt ja... öppna dörrarna, kolla på när andra jobbar, stänga dörrarna. Tur det är helg nu så man få ta igen sig. 😉
October 22, 2002
Snorch;1274574 wrote: Ja då var det nog det första "huset". Tur det fungerade, lite jobbigt när man kommer till ställen med släp och det är gjort för personbil ungefär.
Undrar hur många gånger man ringt och frågat om det går att komma till ställen med fullstor lastbil med släp, ja visst säger dem och när man väl kommer dig och ser att det är alldeles för trångt så svarar dem "jaha var du så stor"...Ja det var riktigt skönt, förutom att jag lyckades bli förkyld kring nyår och flera dagar efter det.
Hade ganska tur med röddagarna, tog fyra semesterdagar och var ledig så länge. 🙂Tungt ja... öppna dörrarna, kolla på när andra jobbar, stänga dörrarna. Tur det är helg nu så man få ta igen sig. 😉
Brukar köra samma fråga formulerad på olika sätt.
- Går det att komma in med bil och släp?
- Ja
- Långtradare?
- Ja
- Du vet, 24 meter?
- Ja
Om det blir tre Ja så brukar de gå fint. Hellre lite jobbig i telefon än åka in så på något skitställe där man förhoppningsvis kan backa ut.
Efter att man gått på ett par nitar i början av sin karriär så lär man sig fråga ut folk. Jag ringde en kund som skulle skicka 800 tompall om det gick att komma in med bil och släp. De skulle gå bra sa en kvinnan som svarade. Vek in på gården genom en ganska tight 90-grader högerkurva runt ett hus för att konstatera att planen var inte tillräckligt stor att komma runt på. Kvinnan kommer ut och säger: - Oj, det var sådär stort jag trodde det var bil och släpkärra... Mmmm, jag ska lasta 800 tompall så vad tror du? - Tänkte inte på de blev svaret.
Efter många svordomar, omtag och urstigningar ut hytten så kom jag där ifrån. Högerbacka runt 90-graders hörn är skoj.
Var på ett ställe idag där godsmottagningen öppnar kl:06. Telefonen vid grinden är bemannad från 07,30. Det är intelligens på hög nivå. Kom in eftersom en av deras egna bilar skulle åka ut.
March 14, 2001
Ja jag brukar också fråga lite extra några gånger. Jämföra med timmerbil fungerar oftast bra, säger fullstor lastbil med släp, drygt 25 meter och alltså större än en timmerbil. När man nämner just timmerbil är det förvånansvärt många som förstår att man är så stor. Folk kanske inte ser annat än timmerbilar ute efter vägarna. 🙂
February 12, 2003
Gått upp, haft en stendöd dag. Bestämde mig för att dra ut och springa på lunchen, vilket jag inte gjort sedan i somras. Cirkus 1.3km blev det, och jag var så jävla slut efteråt att jag nästan skämdes. Får göra det till en vana så man börjar orka lite mer, helt enkelt.
1 Guest(s)