Vad har du gjort idag?|Page 438|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
8741
February 6, 2012 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe;1275775 wrote: 😉 Eller hur?

[Image Can Not Be Found]

Mhm.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
8742
February 6, 2012 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe;1275775 wrote: 😉 Eller hur?

Gissar på att du missade det reportage hon skrev för att bra tag sedan om överklockartävlingen MeanMachine var på.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
8743
February 7, 2012 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Firat fästmön, berättat för henne att vi ska gifta oss på midsommar.

Kommit fram till att alla olika affärssystem som kommuner använder också olika standarder för e-handel. Fantastiskt roligt att de också sätter skallkrav på det i sina upphandlingar samtidigt som de inte kan enas om en standard.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
8744
February 8, 2012 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Benchat en dator med AMD Llano och extremt jävla buggiga drivrutiner - låter roligare än vad det är kan jag lova...

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
8745
February 8, 2012 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1: Därav min tidigare fråga om edi-fakturor. Underbart att alla har egna varianter, enklaste lösningen är att använda en fakturaväxel (ex. EDB eller Pagero). Det bästa är att det finns en vedertagen standard, Svefaktura, som ingen bryr sig om.

Andreas Galistel
Member
Medlem
8746
February 9, 2012 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

bha*;1275878 wrote: Delph1: Därav min tidigare fråga om edi-fakturor. Underbart att alla har egna varianter, enklaste lösningen är att använda en fakturaväxel (ex. EDB eller Pagero). Det bästa är att det finns en vedertagen standard, Svefaktura, som ingen bryr sig om.

InExchange är väl den största och vanligaste partnern idag skulle jag säga. Vi jobbar dock med alla idag. Det är dock inte sant att de inte bryr sig om Svefaktura. Den är den klart vanligaste vi skickar, men då ligger vi också på och försöker styra dit. InExchange och Pagero jobbar ju uteslutande med Svefaktura, Tieto går över över alltmer till det, å-data och CrediFlow kör också mest Svefaktura.

Däremot är ehandelsträsket fortfarande fast i EDIfact. Och då börjar kommunerna sätta skallkrav på det i sina upphandlingar...

Men men, det är skönt att de flesta kommuner har kunnigt och intresserat folk som håller i ehandeln. Det gör livet så mycket lättare.

CrOOs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
8747
February 10, 2012 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Har bland annat fått och reparerat ännu en skärm idag.

[Image Can Not Be Found]
En HP L1906 19" med symptomen helt död.

[Image Can Not Be Found]
Som en viss Adam skulle säga "Well there's your problem". Bort med de gamla kondensatorerna och in med ett gäng nya. 10 min senare fungerar den perfekt igen. Den gör sig numera bra som sekundärskärm på mitt skrivbord 🙂 .

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
8748
February 10, 2012 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Sått chili. Blev fyra nya sorter i år. 🙂
Har kvar tre plantor sen förr året och de börjar komma igång igen lite smått nu igen. Förhoppningsvis blir de ännu större och ger mer frukter i år.

Krister A
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
8749
February 11, 2012 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1275961 wrote: Sått chili. Blev fyra nya sorter i år. 🙂
Har kvar tre plantor sen förr året och de börjar komma igång igen lite smått nu igen. Förhoppningsvis blir de ännu större och ger mer frukter i år.

Gilla knappen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
8750
February 11, 2012 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat lite småseg efter en riktigt trevlig kväll med jobbarkompisar igår.

Fick chansen att smaka på en Närke Stormaktsporter Svensk Ek! 2009. Mycket choklad och farinsocker, mycket kropp. Jävligt gott.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8751
February 11, 2012 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

iförrgår: var på förhör hos polisen (jag är målsägare)
klåparna hade inte begärt ut bilderna från övervakningskamerorna som dom skulle göra, vilket nu gör att han som slog mig med 99% säkerhet kommer gå fri, annars var det goda chanser att han skulle åka dit då halva överfallet fanns på bild och jag tror att jag har rätt namn på killen...
besökte Biltema på vägen hem, införskaffade nya Blyackumulatorer
jobb.

igår/idag: sovit bort hela fredagen, vaknade sent på kvällen.... (sedan vaken hela natten till nu.....)
gymmat, flyttat en massa filer mellan dator och NAS
bytt batterier i min stora UPS
8x6V -> 4x12V (billigare så :D)
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
8752
February 11, 2012 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit ute med massa polare och kört på sjön i stan.. tog väl mig 1h innan jag själv vågade ut och då hade jag åkt med polaren i hans S60 R AWD.. heeeeeeeeeeeeeeeelsike vad AWD:n gör nytta på isen. Ändå körde han dubbfritt men de gick brett och fint..

Image Enlarger

Image Enlarger

Men fick ändå till lite bilder på älsklingen min..
( Eller ja, polaren tog bilderna )

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Image Enlarger

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Kul som satan !
Men 300hk gör ingen nytta på is känner man.. haha.

Utöver de längtar man som tusan till våren.. bara 1 månad och 3 veckor kvar till Elmia och då åker sommarhjulen på !

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
8753
February 11, 2012 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87;1275986 wrote: Varit ute med massa polare och kört på sjön i stan.. tog väl mig 1h innan jag själv vågade ut och då hade jag åkt med polaren i hans S60 R AWD.. heeeeeeeeeeeeeeeelsike vad AWD:n gör nytta på isen. Ändå körde han dubbfritt men de gick brett och fint..

320-330hk, fyrkrafs, 1280kg bil och isdäck på sjön. Det är fan det roligaste man kan göra med kläderna på. Det är nog det jag saknar mest med imprezorna jag haft...

En kompis med samma uppsättning, det är fränt att titta vart man ska genom sidorutorna.

[Image Can Not Be Found]

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
8754
February 11, 2012 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik;1275995 wrote: 320-330hk, fyrkrafs, 1280kg bil och isdäck på sjön. Det är fan det roligaste man kan göra med kläderna på. Det är nog det jag saknar mest med imprezorna jag haft...

En kompis med samma uppsättning, det är fränt att titta vart man ska genom sidorutorna

350-370hk till och med 😉 TME steg 2 under huven så de går åtá helsike 🙂
Kunde inte tänka mig att de kunde gå att köra så bra med dubbfritt på isen som de gjorde men han och bilens AWD va verkligen klockrena tillsammans !

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
8755
February 12, 2012 - 1:02 am
sp_Permalink sp_Print

Var iväg till farsan idag och skulle byta batteri i bilen och så samtidigt att det behövdes lite mer kylarvätska. Hade en dunk i skuffen så låste upp den, tog fram dunken och fyllde på. Bytte batteri och greja lite och när jag väl var klar hittade jag inte nyckeln. Tanken slog mig direkt att vad jobbigt det vore om den låg i skuffen, som jag jag stängt igen (och som låses automatiskt). Men började istället fundera på vad jag gjort och vart jag varit, letade runt överallt men ingen nyckel nånstans.

Hade inget annat val än att bryta mig in genom baksätet genom en sån där lite lucka som gör att man kan lasta lite längre saker. Luckan var det inga problem att få upp, däremot stod det en gammal baslåda bakom den, fastsatt i sidorna. Efter många om och men så fick jag den åt sidan så jag kunde rota runt lite, flyttade lite påsar och under en av dessa på reservhjulet såg jag en liten nyckelring stack upp. Med en längre gripklo lyckades jag fiska fram nycklarna och allt var frid och fröjd. Hade jag inte sett nyckeln så som den låg hade det blivit mindre roligt.

Nästa gång ska jag nog inte ta ur nycklarna ur låset förän jag stängt luckan. 🙂

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
8756
February 12, 2012 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1275786 wrote: Gissar på att du missade det reportage hon skrev för att bra tag sedan om överklockartävlingen MeanMachine var på.

Tror du missade poängen där... det fösta ordet var inte syftade inte på att lata sig.

Sebbe
Member
Medlem
8757
February 12, 2012 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1275786 wrote: Gissar på att du missade det reportage hon skrev för att bra tag sedan om överklockartävlingen MeanMachine var på.

Tror du missade poängen där... det fösta ordet syftade inte på att lata sig.

Sebbe
Member
Medlem
8758
February 12, 2012 - 1:34 am
sp_Permalink sp_Print

Tror du missade poängen där... det fösta ordet syftade inte på att lata sig.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8759
February 12, 2012 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

Skrev i fel tråd givetvis!

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8760
February 12, 2012 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

CrOOs;1275959 wrote: Har bland annat fått och reparerat ännu en skärm idag.

***BILD***
En HP L1906 19" med symptomen helt död.

***BILD***
Som en viss Adam skulle säga "Well there's your problem". Bort med de gamla kondensatorerna och in med ett gäng nya. 10 min senare fungerar den perfekt igen. Den gör sig numera bra som sekundärskärm på mitt skrivbord 🙂 .

Brukar du sätta dit exakt samma kondensatorer eller använder du dig av de som tål mer?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 214
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL