March 14, 2001
Va, förstår inte frågan, måste den användas till något? 😉
Nej men lite beroende på hur bra det fungerar så tex kraftiga labbagg, med tanke på strömbegränsningen. Men egentligen allt där en ställbar spänning/ström behövs, den är ju dessutom väldigt effektiv och kompakt så den passar ju lite överallt.
Beroende på mosfet och kondensatorer kan den klara rätt hög spänning. Jag kommer i början köra med 27V, ska kopplas till ett 27V 25A nätagg. Har 10st kort så de kommer nog användas lite här och där.
Gjorde lite snabba test nyss med bara "dum" styrning och det verkar åtminstone fungera. Måste göra styrkort innan några riktiga test med strömbegränsning osv kan göras.
September 29, 2011
Mean Machine;1276499 wrote: Kört min 309 GTI16 till Kolsva, lämnat den där. Hämtat upp en motor inklusive lite turboleksaker samt en uppsättning nya fälgar.
Gör inte alls ont med sådana Compomotive. Gör däremot ont att köpa däck i 17", vilket lär bli snart.
Stöddiga fälgar , sladdat in i ett väldigt hårt föremål , det la av däcket , men fälgen klarade sig , förvisso TH modellen .
September 29, 2011
Mean Machine;1276540 wrote: Jodu... Närmar sig tre papp per puck för 17", om man inte vill köra på Federal. Jag tror jag ska ha en uppsättning Yokohama Parada från Storbritannien, kommer undan med strax över 400£ inkl frakt. Andra alternativ är Toyo T1-R och Uniroyal Rainsport, det är främst prislappen som sätter gränserna i det här fallet.
May 31, 2009
Spenderade min söndag så här:
Tanken var att det skulle bli en del isfiske men vi stannade kvar på en ö och njöt av det fina vädret. Riktigt härligt när solen äntligen vågar sig fram igen 🙂 .
February 12, 2003
Etk-Tis;1276607 wrote: http://rejsa.nu/searchresults......;sa=Search
Mjo, blir nog inte Parada. Har fastnat för Michelin Pilot Sport 3, men det kan vi ta efter semestern. Måste tyvärr iväg och genomlida ett par veckor på stränder i Vietnam från och med Onsdag. 🙂
Om man nu bara kunde hitta ett par PS3:or som inte kostar 1500:- styck i 205/40-17...
July 30, 2010
Jag trodde inte att jag skulle få mitt Sossbidrag. Idag fick jag beskedet i postlådan bara två dagar innan räkningarna ska betalas. F*n vad jag har varit orolig att jag inte skulle å nåt mer, har mått ganska piss under helgen tack vare det. Fick kronofogden i tankarna igen att dom skulle komma och ta mina datorer. Det var ju bra i och för sig eftersom nu räcker ju pengarna ännu längre 🙂
Ska ta och beställa ett Zotac Geforce 560Ti 448 Core från Webhallen så fort jag ser pengarna på kontot. Likvärdigt med mitt AMD 5870 fast oftast lite snabbare i speltester som Anandtech gjort http://www.anandtech.com/bench.....294?vs=499 och senaste drivrutinen ska boosta Skyrim (ett av få spel jag spelar)
Ursäkta mej, men nog kan jag tycka det är lite snett att söka socialbidrag och sedan pynta över 2 papp för att inhandla ett spelgrafikkort till sin dator??
Iofs vet jag inte bakgrunden till varför du sökt, men jag tycker nog inte att Soc ska sponsra folks datorspelande??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
ilg@dd;1276653 wrote: Ursäkta mej, men nog kan jag tycka det är lite snett att söka socialbidrag och sedan pynta över 2 papp för att inhandla ett spelgrafikkort till sin dator??
Iofs vet jag inte bakgrunden till varför du sökt, men jag tycker nog inte att Soc ska sponsra folks datorspelande??
Instämmer totalt med dig....
Lite lätt skevt att handla datorgrejer för många pengar och ganska ofta samtidigt lyfta socialbidrag.
February 12, 2003
Bestämt mig för att köpa en uppsättning Federal 595RS-R, förutom det sedvanliga jobbet. Även osedvanligt nog lite tyst hållt med ilg@dd i inlägget ovan (i flera minuter i sträck nu).
July 30, 2010
ilg@dd;1276653 wrote: Ursäkta mej, men nog kan jag tycka det är lite snett att söka socialbidrag och sedan pynta över 2 papp för att inhandla ett spelgrafikkort till sin dator??
Hur många månader tror du jag får spara för ett sånt kort? Och ska man inte få ha roligt bara för att man är fattig? det kallar jag för att trampa ner dom som redan ligger i ner
August 23, 2001
Måste nog faktiskt hålla med Ilg@dd där, känns lite skeft. Finns nog någon fattig ensamstående med tre barn som skulle behöva dom bättre.
Tror nästan de skulle kunna kräva tillbaka pengar om de får reda på att pengarna inte går till det de är tänkt.
Viking1962;1276659 wrote: Hur många månader tror du jag får spara för ett sånt kort? Och ska man inte få ha roligt bara för att man är fattig? det kallar jag för att trampa ner dom som redan ligger i ner
Som jag skrev, jag vet inget om bakgrunden till ditt trångmål, men rent generellt så anser jag nog att socialbidrag bör gå till hyra, el etc, mer livsnödvändiga ting.. Jag försöker inte trampa ner dej på något vis, men nog kunde du kanske hålla inne med varifrån pengarna kommer en sån här gång?
Jag ser i din sigg att du har ju faktiskt 2 rejäla maskiner redan, så visst kan jag tyckla att funderingen är berättigad.
Jag har själv måstat söka socialbidrag ett antal gånger i livet, så jag har nog lite inblick i att vara fattig också.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 29, 2011
Mean Machine;1276655 wrote: Bestämt mig för att köpa en uppsättning Federal 595RS-R, förutom det sedvanliga jobbet. Även osedvanligt nog lite tyst hållt med ilg@dd i inlägget ovan (i flera minuter i sträck nu).
Finns några på Rejsa , som har fått konstiga förslitningar , och skarvar som släpper ( detta vid bankörning )
3 Guest(s)