Vad har du gjort idag?|Page 443|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
sp_UserOfflineSmall Offline
8841
February 27, 2012 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1276659 wrote: Hur många månader tror du jag får spara för ett sånt kort? Och ska man inte få ha roligt bara för att man är fattig? det kallar jag för att trampa ner dom som redan ligger i ner

Inte så länge verkar det som...

https://www.nordichardware.se/.....ost1274906

Samt att du handlade en mus för ca: 600kr ganska nyligen.

Skönt att skattepengarna går till dom verkligt behövande....

Klart som fan man ska få ha roligt men roligt är ju knappast synonymt med ett grafikkort.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8842
February 28, 2012 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

alrik;1276687 wrote: Inte så länge verkar det som...

https://www.nordichardware.se/.....ost1274906

Samt att du handlade en mus för ca: 600kr ganska nyligen.

Skönt att skattepengarna går till dom verkligt behövande....

Klart som fan man ska få ha roligt men roligt är ju knappast synonymt med ett grafikkort.

Handlat mus för 600:- gjorde jag inte alls så inbilla dig inte, däremot gick min bästa mus sönder som kostar 600:- ny. Det följde med en Zowie mus + matta till skärmen så jag köpte. Vad menar du med mer behövande? att jag kan lägga undan 800:- av bidraget per månad betyder inte att jag är mindre behövande. Man får planera sina inköp bättre om man ska spara till något.

@ilg@dd
Datorerna i sign har jag köpt det mesta när jag hade jobb, men det fattar du väl inte??
Lägg ner erat gnäll nu, vad jag gör med pengarna jag får har ingen annan med och göra

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
8843
February 28, 2012 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1276698 wrote: Handlat mus för 600:- gjorde jag inte alls så inbilla dig inte, däremot gick min bästa mus sönder som kostar 600:- ny. Det följde med en Zowie mus + matta till skärmen så jag köpte. Vad menar du med mer behövande? att jag kan lägga undan 800:- av bidraget per månad betyder inte att jag är mindre behövande. Man får planera sina inköp bättre om man ska spara till något.

@ilg@dd
Datorerna i sign har jag köpt det mesta när jag hade jobb, men det fattar du väl inte??
Lägg ner erat gnäll nu, vad jag gör med pengarna jag får har ingen annan med och göra

Det är inget fel med att få socialbidrag om man verkligen behöver det, nu råkar jag veta i grova drag hur det ligger till med Viking1962. Men det är ett väldigt känsligt ämne och jag tycker det är ganska självklart att det är INTE så smart att skylta med att man får det - man kommer kritiseras för det, speciellt när man skyltar med att det är dom pengarna man köpt nya coola prylar för. Jag har själv behövt leva på socialbidrag en kortare tid, och visst spenderade jag en liten del av pengarna på att faktiskt ha roligt (EVE-Online för 150kr/månaden tyckte och tycker jag är ett billigt nöje) även om det allra mest gick dit det skulle - räkningar och att klara vardagen. Socialbidrag är en sista utväg, även om det kanske behövs användas lite för ofta pga. många ändringar som gjorts senaste åren.

Är det så att man behöver leva på socialbidrag är det bäst att hålla tyst om saken i de flesta fallen, och jag förstår faktiskt inte ens varför man skyltar med det heller. Just i ditt fall så skriver du väldigt ofta, specifikt, att du får pengar därifrån. Det skickar ut en jävligt dålig och skev signal, speciellt när du sedan kommer och uttryckligen säger att du köpt hårdvara för en liten del av pengarna du får varje månad. Det är tillräckligt för att irritera även de mest sansade av individer.

Kort sagt använd sunt förnuft som alla andra och nämn inte var dem pengarna kommer ifrån, just för att det är ett känsligt ämne - för den delen förstår jag fortfarande inte varför man ens vill berätta för allt och alla att man får sådana pengar?

Mvh,
Jacob Hugosson

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8844
February 28, 2012 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Börjat dagen med att sova och knulla, precis när det är klart, strax efter 14 då ringer rum telefonen, hello, you want clean loom or not? (Yes) Now? Kanske inte riktigt nu då man rinner om svett och är helt naken, jaja, det gick bra i alla fall.
Gick sedan till Gymmet, tungt att gymma i mer än 30 graders värme.
Efter det en lång promenad, köpa färskpressad apelsinjuice och färsk annanas.
Nu ville jag ha fotmassage, men tänkte vara cheap Charlie, så jag ville köra för 100THB (~20kr) för 1h, men alla spela ställen verkade vara upptagna, bara en massa 200 THB ställen, men nu tillslut så hittade jag en.... Av en LAYDYBOY.... Fan tur att jag bara har fotmassage, men det känns ändå obehagligt, hen sa att hen tycker bättre om att ge oljemassage....

Ska vidare sedan och träffa en tjej som jag tror att jag håller på att fall för, 4e dagen idag.

Edit: fotmassagen är inte prisvärd, halva priset mot vad jag brukar betala, men mindre än hälften så bra, så prisvärdet är dåligt...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
8845
February 28, 2012 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1276698 wrote: Handlat mus för 600:- gjorde jag inte alls så inbilla dig inte, däremot gick min bästa mus sönder som kostar 600:- ny. Det följde med en Zowie mus + matta till skärmen så jag köpte. Vad menar du med mer behövande? att jag kan lägga undan 800:- av bidraget per månad betyder inte att jag är mindre behövande. Man får planera sina inköp bättre om man ska spara till något.

@ilg@dd

Ok, för egen del så sålde jag iväg 2 maskiner och min snöskoter när jag hade det som sämst ställt.
Ser saken som utagerad för min del nu.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
8846
February 28, 2012 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att "Vad har du gjort idag"-tråden blev väldigt intressant väldigt snabbt. Socialbidrag och luder. Jag återkommer senare i veckan när jag äter hund nere på stranden i Vietnam, så jag också har något som är i närheten av lika intressant. 😀

Poontus
Member
Medlem
8847
February 28, 2012 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1276703 wrote: Måste säga att "Vad har du gjort idag"-tråden blev väldigt intressant väldigt snabbt. Socialbidrag och luder. Jag återkommer senare i veckan när jag äter hund nere på stranden i Vietnam, så jag också har något som är i närheten av lika intressant. 😀

Ja visst blev den.
Jag betalar dock inte för sex, det är en fin flicka jag hittat.

Är klar med fotmassagen nu, Laydyboyen ville att jag skulle komma tillbaka imorgon, fuck no, tror hen började gråta...

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8848
February 28, 2012 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus;1276704 wrote: Ja visst blev den.
Jag betalar dock inte för sex, det är en fin flicka jag hittat.

Är klar med fotmassagen nu, Laydyboyen ville att jag skulle komma tillbaka imorgon, fuck no, tror hen började gråta...

Var det en ladyboy du fick knulla med? 😀

Kimo Linder-Fattah
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
8849
February 28, 2012 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1276705 wrote: Var det en ladyboy du fick knulla med? 😀

Rage in
3
2
1
GO!

Poontus
Member
Medlem
8850
February 28, 2012 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

NEJ! bara fotmassage med en sådan, man kan ju tro att en sådan bör ha lite starkare nypor för bra massage, men det var det lamaste jag varit med om, tur att jag kunde surfa på telefonen samtidigt, annars hade jag nog gått därifrån...

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
8851
February 28, 2012 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Inhandlat 16kg proteinpulver och pluggat. Intressantare än så blir det inte i skåne 😉
Kanske kan höra med Thai-restaurangen om de har någon ladyboy som kan ge mig fotmassage...

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8852
February 28, 2012 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1276703 wrote: Måste säga att "Vad har du gjort idag"-tråden blev väldigt intressant väldigt snabbt. Socialbidrag och luder. Jag återkommer senare i veckan när jag äter hund nere på stranden i Vietnam, så jag också har något som är i närheten av lika intressant. 😀

Hahaha! Håller verkligen med dig mycket underhållning här nu. Bara att luta sig tillbaka och läsa. 😀

Hahaha! :p

Poontus;1276707 wrote: NEJ! bara fotmassage med en sådan, man kan ju tro att en sådan bör ha lite starkare nypor för bra massage, men det var det lamaste jag varit med om, tur att jag kunde surfa på telefonen samtidigt, annars hade jag nog gått därifrån...

Hehe händer allt detta i Sverige eller har jag missat något? 🙂

Poontus
Member
Medlem
8853
February 28, 2012 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Berserk, nej, jag är i Thailand, när jag gick ut därifrån så längre ner så var det en assnygg tjej som ville ge mig oljemassage, tyvärr så hade jag en tid att passa.

Edit; jag tror att jag fick LB att börja gråta, hen ville att jag skulle komma tillbaka imorgon, jag bara flinade och skakade på huvudet... 😀

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8854
February 28, 2012 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1276699 wrote: Det är inget fel med att få socialbidrag om man verkligen behöver det, nu råkar jag veta i grova drag hur det ligger till med Viking1962. Men det är ett väldigt känsligt ämne och jag tycker det är ganska självklart att det är INTE så smart att skylta med att man får det - man kommer kritiseras för det, speciellt när man skyltar med att det är dom pengarna man köpt nya coola prylar för. Jag har själv behövt leva på socialbidrag en kortare tid, och visst spenderade jag en liten del av pengarna på att faktiskt ha roligt (EVE-Online för 150kr/månaden tyckte och tycker jag är ett billigt nöje) även om det allra mest gick dit det skulle - räkningar och att klara vardagen. Socialbidrag är en sista utväg, även om det kanske behövs användas lite för ofta pga. många ändringar som gjorts senaste åren.

Är det så att man behöver leva på socialbidrag är det bäst att hålla tyst om saken i de flesta fallen, och jag förstår faktiskt inte ens varför man skyltar med det heller. Just i ditt fall så skriver du väldigt ofta, specifikt, att du får pengar därifrån. Det skickar ut en jävligt dålig och skev signal, speciellt när du sedan kommer och uttryckligen säger att du köpt hårdvara för en liten del av pengarna du får varje månad. Det är tillräckligt för att irritera även de mest sansade av individer.

Kort sagt använd sunt förnuft som alla andra och nämn inte var dem pengarna kommer ifrån, just för att det är ett känsligt ämne - för den delen förstår jag fortfarande inte varför man ens vill berätta för allt och alla att man får sådana pengar?

Mvh,
Jacob Hugosson

Det ligger nog nåt du säger. Jag har tyvärr lite för lätt att öppna mun lite för mycket ibland. Det hade nog varit bäst att inte säga att man har sossbidrag, men nu vet ju hela forumet hur jag lever så det är lite för sent att ändra på det

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8855
February 28, 2012 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Min syster postade detta på Google+ idag. :p

http://www.dn.se/ekonomi/carl-.....62000-jobb

Tror han blev rätt lack på att de inte tyckte han sökt tillräckligt med jobb.

Fick tips om en Spotify version byggd i QT för Linux. Nu funkar det väldigt bra. Den beta versionen jag hade innan var helt otroligt instabil.

Jonas Klar
Member
Medlem
8856
February 28, 2012 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus;1276713 wrote: Edit; jag tror att jag fick LB att börja gråta, hen ville att jag skulle komma tillbaka imorgon, jag bara flinade och skakade på huvudet... 😀

Du får helt enkelt sluta gå till ladyboy-fotfetischister. Du bara sårar deras känslor. laugh

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8857
February 28, 2012 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Så du bedriver älskog med en ladyboy i Thailand som inte är prostituerad? Den där om Rödluvan och Vargen har man också hört några gånger i sitt liv. 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
8858
February 28, 2012 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sedan cirka två minuter tillbaka har jag... SEMESTER! Fan vad skönt. Knappt tre veckor av bara slacking och motorcyklande i Vietnam.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
8859
February 28, 2012 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

@ilg@dd

Mer behövande är dom som inte funderar om dom ska köpa ett fläskigt grafikkort eller inte.

Att du sen sitter på två bra maskiner när du garanterat inte behöver ha två. Sålt den ena så hade du troligtvis sluppit soss en månad. Samtidigt är du rädd att Kron-Olle ska komma och ta dom ifrån dig. Är ingen rättighet att ha en dator man kan ha höga inställningar och låg FPS på. Däremot så är tak över huvudet och mat i magen snudd på en rättighet.

smartidiot89;1276699 wrote: Det är inget fel med att få socialbidrag om man verkligen behöver det.

Klart det inte är något fel med att få bidrag NÄR man gjort allt i sin makt för att slippa komma dit.

Känsligt ämne, tja, det är ju bara att titta lite runt omkring i samhället där det finns en del som går på bidrag av bekvämlighet eftersom dom inte får ut så mycket mer av att jobba. Sen finns det folk som sliter arslet av sig som precis klarar sig. Då har dom som sliter arslet mer "rätt" till bidrag för att kunna unna sig något mot dom som inte gör ett skit med får pengar ändå.

OnT:
Jobbat. Handlat några semlor eftersom jag vägrade köa för semla förra tisdagen. Nu ska jag hjälpa en kompis att flytta.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
8860
February 28, 2012 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1276717 wrote: Fick tips om en Spotify version byggd i QT för Linux. Nu funkar det väldigt bra. Den beta versionen jag hade innan var helt otroligt instabil.

Från Spotify:s egna repository?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 329
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL