October 14, 2010
Delph1;1276732 wrote: Från Spotify:s egna repository?
Jag startade en tråd på Sweclockers och fick hjälp av en vid namn Jilted82 i denna tråden:
http://www.sweclockers.com/for.....och-linux/
Jag hämtade det härifrån:
November 27, 2003
Swedish Berserk;1276734 wrote: Jag startade en tråd på Sweclockers och fick hjälp av en vid namn Jilted82 i denna tråden:
http://www.sweclockers.com/for.....och-linux/
Jag hämtade det härifrån:
Jo det var den jag tänkte på. Har själv skrivit om den i bloggar och i Serverbyggarskolan.
Den är klart mycket bättre numera och i min mening stabil. Jag har inte upplevt några problem.
October 14, 2010
Viking1962;1276765 wrote: @Swedish Berserk
Vad är skillnad mot den förra förhandssläppet?
Dehman;1276772 wrote: Berätta gärna hur det fungerar, hade tänkt formatera min dator nu efter 2½ år, sugen på att testa Win8.
Jag tycker allting känns smidigare nu och bättre optimerat. Det känns bättre anpassat för mus och tangentbord nu också. Sen kan jag tänka mig att vanliga svensson kan bli förvirrad av Metro UI när denna kör Windows 8 första gången. Sen märks det att allt blivit mer knutet mot Microsofts tjänster på gott och ont. Jag hade gärna velat se tex Google Chrome i Metro utförande samtidigt som jag kunde använt Ubuntu One som jag har istället för Microsoft Skydrive.
Det jag är mest fundersam över är Metro program från andra aktörer som Mozilla och Google tex. Som det är nu får man använda Internet Explorer när man kör Metro. Det finns en viss risk att man får hålla sig till Microsofts program och tjänster tills övriga börjar lansera sina produkter.
En funktion jag gillar är möjligheten att tex skriva ett dokument i klassiska gränssnittet samtidigt som man har ett Metro program ( tex en chatt ) körandes brevid i ena sidan på skärmen. 🙂
July 30, 2010
Metro gick att stänga av i Developer versionen genom att ändra i registret så att man fick det att se ut som Windows 7 för dom som inte vill ha det (inklusive mig). Hoppas att det går med denna och slutgiltiga versionen också
Här är hur man gör för er som inte vet http://www.geek.com/articles/g.....-20110914/
October 14, 2010
Viking1962;1276781 wrote: Metro gick att stänga av i Developer versionen genom att ändra i registret så att man fick det att se ut som Windows 7 för dom som inte vill ha det (inklusive mig). Hoppas att det går med denna och slutgiltiga versionen också
Här är hur man gör för er som inte vet http://www.geek.com/articles/g.....-20110914/
Varför skulle man vilja ta bort Metro? 😮
July 30, 2010
Swedish Berserk;1276787 wrote: Varför skulle man vilja ta bort Metro? 😮
Värsta skit som tillkommit i Windows enligt mig och många andra (vad jag läst i alla fall). Det finns till och med folk som kallar Windows 8 för nya Windows ME. ME är ju som alla vet det sämsta som Microsoft släppt. Bästa (enligt mig) är Windows 2000 som inte funkar med dagens datorer pga drivrutiner
Övrigt:
Har tankat ner UltraDefrag 5.0.3. Vet inte vad som är nytt, men ett fel som jag känner till är att den defragmenterade hårddisken mer än 100% vilket är omöjligt.
October 14, 2010
Viking1962;1276802 wrote: Värsta skit som tillkommit i Windows enligt mig och många andra (vad jag läst i alla fall). Det finns till och med folk som kallar Windows 8 för nya Windows ME. ME är ju som alla vet det sämsta som Microsoft släppt. Bästa (enligt mig) är Windows 2000 som inte funkar med dagens datorer pga drivrutiner
Övrigt:
Har tankat ner UltraDefrag 5.0.3. Vet inte vad som är nytt, men ett fel som jag känner till är att den defragmenterade hårddisken mer än 100% vilket är omöjligt.
Jag har faktiskt börjat tröttna lite på Metro nu. Mest för att man är inlåst med Microsofts program. Jag vill ha valfrihet! Annars är Metro ett ganska fräckt gränssnitt med en del fördelar och nackdelar. Nej för mig är faktiskt Windows 7 och Ubuntu 10.10 väldigt bra distrar.
July 30, 2010
Jag installerade Windows 8 nyss och det första som hände var en krasch. Jag har snarare svårare att hitta det jag normalt brukar hitta tack vare att startknappen är borta. Om man nu ska säga sanningen så har Linux gått om Windows i användarvänlighet. Jag säger bara tänk om Microsoft innan ni sänker er själva till botten
Edit:
Krasch igen när jag skulle kolla i registret. Mer ostabilt än Windows 8 Developer Preview var. Jag ska nog installera Linux Mint på datorn och köra det ett tag
September 9, 2009
Swedish Berserk;1276861 wrote: Jag har faktiskt börjat tröttna lite på Metro nu. Mest för att man är inlåst med Microsofts program. Jag vill ha valfrihet! Annars är Metro ett ganska fräckt gränssnitt med en del fördelar och nackdelar. Nej för mig är faktiskt Windows 7 och Ubuntu 10.10 väldigt bra distrar.
Det var ju känt från början att enbart Microsofts program skulle finnas i Metro-läget under Beta-perioden. När det finns en färdig produkt för slutkonsumenter kommer självklart andra appar finnas från utvecklare.
October 14, 2010
smartidiot89;1276870 wrote: Det var ju känt från början att enbart Microsofts program skulle finnas i Metro-läget under Beta-perioden. När det finns en färdig produkt för slutkonsumenter kommer självklart andra appar finnas från utvecklare.
Mhhhm. Undra om Google kommer ha en Chrome webbläsare anpassad för IE Metro? Som jag sagt innan är Windows 8 helt okej dock känns Windows 7 som det stabilare valet om man bara är ute efter en vanlig desktop.
Jag testade Ubuntu 12.04 Beta 1 idag på mina bärbara datorer. Fungerade klockrent! 🙂 Öppen källkod det är härligt det! :p
1 Guest(s)