May 31, 2009
Fick nog av orginalkylaren på mitt 6950 från xfx idag. Sämre lösning på kylningen får man leta efter... Letade lite efter en ny hemma och jag hittade en Accelero extreme 2900, självklart så passar den inte men efter att den fått smaka på dremeln så sitter den perfekt 😉 .
[Image Can Not Be Found]
I orginalutförande
[Image Can Not Be Found]
Lätt modifierad
[Image Can Not Be Found]
Passar perfekt
[Image Can Not Be Found]
Temp/ljudnivå blev nu mycket behagligare 🙂
September 9, 2009
Själv sitter man uppe och ska till en helt annan kultur än Vietnam - USA. Tåget avgår från Linköping 7:25 och den total restiden väntas blir ungefär 22 timmar, varav 12 timmar blir flyget från München till San Francisco... Det är väl till någon tröst att man får åka limo och turista i Silicon Valley två dagar 😉
July 30, 2010
Etk-Tis;1276963 wrote: Blitt skogstokig på mitt Win vista , nu är startmenyn blank .
Du ska vara glad för att startmeny knappen är kvar. I Windows 8 har dom slarvat bort även den 😉
Det ska gå att återställa (standardprogrammen alltså). Har själv slängt bort av misstag. Kommer dock inte ihåg vilken sida jag laddade ner filerna. Numera så gör jag backup av startmenyn så att jag bara kan lägga tillbaka om nåt händer
Själv har jag lite problem. Jag ska installera ett program. På datorn jag har filerna liggandes funkar det, men om jag kopierar filerna genom Total Commander till den andra datorn så är filer korrupta 😡 Har testat detta 3 - 4 gånger nu.
Edit:
Var tydligen inte Total Commanders fel. Det gick att installera genom nätverket från min första dator där filerna ligger, så nu gör jag backup av filerna på D: driven (den som orsakar problemen) och gör en fullformatering på den eftersom det blev crc fel även när jag försökte kopiera över filerna med explorer. Detta lär ju ta ett tag då den är 1TB stor
Mean Machine;1276961 wrote:
Bland annat. Inte min video iofs.
Det var ett jäkla oväsen. Tur att filmen var så kort 😀
October 22, 2002
Måndag
Skotade ut 4 lass med skotaren. Fick byta ett par kopplingar som jag kom åt med en stock.
Tisdag
Jobbat. Fullt ös från 04,30 fram till 19,00. Hann med mycket idag, lossat ett ekipage + 1 släp samt lastat upp två ekipage. Imorgon kommer lotsen i Västerås få jobba kan jag säga 🙂
Imorgon ska jag ut till farsan igen för att hugga.
November 27, 2003
Byggt om servern. Inte för att jag måste, men för att två diskar gick sönder samtidigt i RAID 5-uppsättningen.
Ska sälja av de tre som är hela och sen den fjärde när den kommer åter från RMA. Den femte är bara att kassera. Den har ingen garanti och satt i min NAS, alltså Warranty Void.
Kommer bygga om det hela lite så att det bygger mer på streaming än på lokalt lagrad media.
February 12, 2003
Dehman;1276967 wrote: Du har inte bilder/filmer från Vinh Moc?
Mjo, men de ligger på tjejens kamera än så länge. Kan slänga upp lite ikväll, lokal tid, om vi inte hittar på något jävligt oväntat. 🙂
Annars, sedan jag postade videon, har jag varit till Yaly och beställt två kostymer + skjortor. Det blev dyrt. Fast skräddarsytt och det är jävligt bra skräddare, kostymer köper man ju inte sådär hejvilt ändå. Strax blir det beachen här, vad jag nu ska där och göra.
July 30, 2010
Jahopp, jag började undra vad som var fel när jag fick en massa CRC fel när jag skulle installera filerna efter att jag fört över dem i genom nätverket till den andra datorn. Nu visar det sig att mina OCZ AMD Black Edition minnen har en massa fel i Memtest86+. Efter Test #6 så har jag närmare 5000 fel :(. Det blir att skaffa nya nästa gång jag får pengar. Några ni kan rekommendera? Det räcker med 4GB till den datorn. OCZ har jag inte haft nån speciell lycka med. Det är inte första gången minnen från OCZ som pajat. Ny gör väl inte OCZ minnen längre, men det är väl lika bra det
Edit:
Det var visst fel. Jag hade satt Volten för lågt därav felen, men det återstår fel vid installation av filer trots det. Kan CPU:n har pajat tro? Borde flytta över den och testa på andra moderkortet. F*n va trött jag blir 😡
February 12, 2003
Idag: Frukost, hyrt motorcykel (inte helt lätt att få rätt på en riktig motorcykel i Hoi An), tagit sagda motorcykel på en liten runda till Lang Co för att ta lite bilder. Det betydde Hai Van Pass två till gånger, rätt redig dimma på hemvägen... Gav också lite fototillfällen. 🙂
2 Guest(s)