Vad har du gjort idag?|Page 447|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
sp_UserOfflineSmall Offline
8921
March 15, 2012 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1277330 wrote: Det gick för mig idag när jag såg det här:
Baldur's Gate

Hoppas inte de fuckar upp vad det än är de har på gång, precis som de gör med alla nya spel. Ska nog försöka lägga band på hypen... 😛

Läste på fz för ett tag sedan att det var tal om en ny version av Baldurs Gate och jag håller med att programmerarna inte får ändra för mycket som dom har en förmåga att göra med dagens spel. Ett exempel är Jagged Alliance som inte alls är som det har varit innan, visst det är ok spel men att ta bort turorningen i strider som spelet var känt för är inte bra

BasRutten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
8922
March 15, 2012 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag tog jag fram sommarbilen.

Kändes otroligt najs att få gasa ur sig efter den långa vintern 🙂

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
8923
March 15, 2012 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Fortsatt semestra hemma. Har bytt servopump + rem på bilen, bytt till sommarpuckar (interimspec med 15" OZ F1 + Toyo Proxes T1R), kört syster till arbetsintervju, nu sitter man här med ont i ryggen av att ha stått framåtböjd som ett mongo över bilen i morse.

Vedma
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
8924
March 15, 2012 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Bytt längsgående bromsrör och bromsslangar bak, och allt satt fast rostat, Vilket jävla skit göra!!!! Blir en Billyft till nya garaget i sommar, tär på kroppen på en Gammal Man, att göra såna här jobb utan lyft..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
8925
March 15, 2012 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken dag...

Packat upp och sorterat material som sen skulle packas ner i 500 kassar för att sedan packas i lådor och skickas till läromedelsmässan i Stockholm.

En kund ringde och behövde akut få en ny pricat. Deras nya system ska gå live på måndag och det fungerar inte med den gamla. Bra att man fick gott om tid på sig att göra den. Det tar ju bara några timmar att göra en ...

Plockat ur tre diskar ur servern och ska skicka en till Vedma ovan, en får lillebror plocka upp när han hinner och den tredje är fortfarande osåld. En fjärde är på RMA, men eftersom WD anser att det får gå över en vecka från att de tagit emot den till att de uppdaterar ärendet vet jag inte var den är riktigt :-/

Henry de Kruijf
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 122
8926
March 15, 2012 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Skrivit mattetenta, ätit på Jensens, kört Gokart, spelat Laserdome .. åkt buss.

CrOOs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
8927
March 15, 2012 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat med cctv i skolan hela dagen. Tillbringar nu kvällen med att plugga in "Svensk standard SS-EN50110-1 Skötsel av elektiska anläggningar" och cad-arbete. Kvällen blir nog ungefär lika kul som det låter...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
8928
March 15, 2012 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollar på dif-Rögle och hoppas Rögle fortsätter resten av matchen som de spelade i slutet av första perioden. Då vinner dom. GO SKAUNE!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
8929
March 16, 2012 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vinner! Idag har jag varit till vårdcentralen, jag har visst ljumskbråck. Kolla upp det på egen risk. Nu ska jag ut och byta huvudenhet och smälla in mina 2x8"-Kicker S8L5 i skuffen på bilen.

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
8930
March 16, 2012 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Har lämnat in bilen för tredje gången sen jag köpte den för 6 veckor sen. Det är ett fel skit verkstad inte hittar. Den har varit på verkstad i sammanlagt 5,5. Veckor :/

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8931
March 16, 2012 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus;1277346 wrote: Kollar på dif-Rögle och hoppas Rögle fortsätter resten av matchen som de spelade i slutet av första perioden. Då vinner dom. GO SKAUNE!

Jag håller inte på nåt av lagen, men om Djurgården ramlar ner så har i alla fall Rögle gjort Sverige en stor tjänst 😀

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8932
March 17, 2012 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Installerat Firefox 11

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
8933
March 17, 2012 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tog fram min manliga hårfön och skulle torka håret. Rätt som det var small det i hårfönen och jag hade glömt ställa om den från 120V till 230V... 😛

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8934
March 17, 2012 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1277395 wrote: Tog fram min manliga hårfön och skulle torka håret. Rätt som det var small det i hårfönen och jag hade glömt ställa om den från 120V till 230V... 😛

Sånt där slipper jag numera. Det är rakhyvel som gäller även på huvudet, men det är lika bra det för håret hade väl varit grått vid det här laget om jag hade haft nåt 😀

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
8935
March 18, 2012 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Degat, handlat mat, kollat/ar fotboll. Tokbänkad i soffan framför tvn till Luleå-AIK nu. Ev. vinst tar oss till semifinal, hade varit något.
[Image Can Not Be Found] KBK

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8936
March 18, 2012 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus;1277410 wrote: Degat, handlat mat, kollat/ar fotboll. Tokbänkad i soffan framför tvn till Luleå-AIK nu. Ev. vinst tar oss till semifinal, hade varit något.
[Image Can Not Be Found] KBK

Ser trevligt ut! 🙂 Jag såg HV71-Färjestad igår. Grymt bra match. Och HV71 vann riktigt skoj!

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
8937
March 19, 2012 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollat hur mycket jag får igen på skatten.
Runt 8500 efter reseavdrag, rätt nöjd =)

https://ssop1.skatteverket.se/.....05676.html

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8938
March 20, 2012 - 1:48 am
sp_Permalink sp_Print

Laddat ner Zorin OS (Linux) och bränt in de på skiva. Jag har bara testat Live CD ännu men jag blev imponerad av den så alla andra linux distar får flytta på sig, dock så är det fortfarande problem med mitt Geforce 560TI som kraschar systemet innan den hinner ladda in så långt att jag hinner installera nåt. Den är väl Ubuntu i grunden även denna (tror jag) då den har Ubuntu One med. Trots att jag inte lagt in nån grafikkorts driver så är systemet (kanske har lagts in automatiskt?) mycket snabbare än både Ubuntu och Linux Mint. Det finns härliga effekter i systemet och senaste Firefox var mycket lättare utan strul att få in till den senaste versionen som släppts, dock är Chrome standard när man starar upp CDn. Ni som gillar Linux borde ta och testa om ni inte gjort det. Talsynthen var cool, man kunde ställa in den så att den kan prata svenska med svenska tecken och allt 😀

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8939
March 20, 2012 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1277476 wrote: Laddat ner Zorin OS (Linux) och bränt in de på skiva. Jag har bara testat Live CD ännu men jag blev imponerad av den så alla andra linux distar får flytta på sig, dock så är det fortfarande problem med mitt Geforce 560TI som kraschar systemet innan den hinner ladda in så långt att jag hinner installera nåt. Den är väl Ubuntu i grunden även denna (tror jag) då den har Ubuntu One med. Trots att jag inte lagt in nån grafikkorts driver så är systemet (kanske har lagts in automatiskt?) mycket snabbare än både Ubuntu och Linux Mint. Det finns härliga effekter i systemet och senaste Firefox var mycket lättare utan strul att få in till den senaste versionen som släppts, dock är Chrome standard när man starar upp CDn. Ni som gillar Linux borde ta och testa om ni inte gjort det. Talsynthen var cool, man kunde ställa in den så att den kan prata svenska med svenska tecken och allt 😀

Lät som en trevlig upplevelse det. 🙂 Jag testade Pear Linux som jag vill slå ett slag för. Tycker helt klart man kan kolla in den distron.

[Image Can Not Be Found]

Ja det är lite OSX inspirerat men jag blev impad av det. :p

Webbdesign imorgon. Vi fick välja att skriva om mode eller utrotningshotade djur ( suck ) märks att man är den enda av det manliga könet i den klassen. Så jag vägrade givetvis mode och bestämde mig för att skriva om Pandan. 🙂 Djuret alla redan vet allt om. Aja hemsidan ser bra ut ska ändra färgerna bara så jag kan lämna in det imorgon. Jag börjar bli lite less på den uppgiften måste jag säga.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8940
March 20, 2012 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns tydligen så många Linux versioner som man inte ens hört talas om. Den Swedish Berserk ovanför mig nämnde är en av dessa. Snabbheten av operativsystemet är en viktig del för mig då jag hatar att vänta på att saker och ting ska laddas in

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 385
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL