September 9, 2009
macrus;1277600 wrote: Vad händer om det kommer ett uttryckingsfordon? Vad fan händer om en MC råkar köra för fort och kör på den där, känns ju som det kan ge rätt allvarliga skador.
Jag tror att "radarn" eller vad det nu är, har utryckningsfordon i åtanke.
Ja tanken är ju att man inte ska köra för fort, så man tänker väl efter en gång extra (men jag förstår ditt resonemang om att "råka" köra för fort). Just där de här är placerade i Linköping finner jag det mycket otroligt att en MC kör för fort dock, det är precis vid ett jävligt vältrafikerat övergångsställe mot Universitetsområdet så jag hoppas inte allt för många "råkar" köra för fort där. Dock är jag en av många som instämmer med att Linköpings studenter kan vara jävligt jobbiga emellanåt 😀
October 22, 2002
macrus;1277600 wrote: Vad händer om det kommer ett uttryckingsfordon? Vad fan händer om en MC råkar köra för fort och kör på den där, känns ju som det kan ge rätt allvarliga skador.
Man råkar inte köra för fort. Köra för fort gör man fullt medvetet!
Helt klart bättre än alla jävla bulor som finns snart vid varenda övergångsställe. Bulorna måste man oavsett fordon ner till 15km/h för komma smärtfritt över.
Sen så är det bara att inse att liknande konstruktioner inte kommer hitta ut på vägar där hastigheten är högre än 50km/h.
July 28, 2003
Man kan visst råka köra för fort. Jag gör det dagligen, de e en 70 sträcka som har kameror och utan viltstängsel där jag bor. Väldigt svårt att hålla sig runt 70 när de e mörkt, jag vill köra 70 o inte 60 dels för att inte bli irriterad och dels för att inte irritera de andra bakom sig samtidigt som jag måste hålla koll på vilt och att slå av helljuset vid möte samtidigt som vägbanan är som en bergodalbana...
October 22, 2002
PhR34k;1277638 wrote: Man kan visst råka köra för fort. Jag gör det dagligen, de e en 70 sträcka som har kameror och utan viltstängsel där jag bor. Väldigt svårt att hålla sig runt 70 när de e mörkt, jag vill köra 70 o inte 60 dels för att inte bli irriterad och dels för att inte irritera de andra bakom sig samtidigt som jag måste hålla koll på vilt och att slå av helljuset vid möte samtidigt som vägbanan är som en bergodalbana...
Om du inte klarar av att hålla konstant 70 km/h enbart för att det är mörkt och att du ska blända av ibland så ska du nog enbart köra bil när det är ljust...
Har man fokus på det man gör så råkar man inte köra för fort.
July 30, 2010
Fick ett mail från Dustin
"Hej! Lördagen den 31 mars kl 10-17 har jag glädjen att bjuda in dig till Dustin Expo 2012. För elfte året i rad arrangerar vi vår årliga mässa, Dustin Expo - Sveriges störstaIT- och hemelektronikmässa i Annexet, vid Ericsson Globe, i Stockholm. På 3000 kvm presenterar vi ett imponerande utbud av det senaste inom IT-och hemelektronik.Vi ger dig en unik möjlighet att träffa oss på Dustin, klämma och känna på produkter, ställafrågor till experterna och handla till förmånliga mässpriser! Det är fritt inträde! Mer information och anmälan hittar du på Expo 2012 Vi ses på mässan! Torbjörn KarlssonNordisk marknadsdirektör, Dustin"
Hade jag haft pengar att åka dit så kanske jag gjort det, men nu lever jag som jag gör. Jag är för den delen väldigt ogeografiskt lagd, så troligen hade jag åkt vilse 😀
October 22, 2002
PhR34k;1277640 wrote: Om det är det du tolkar av det jag skrev får det stå för dig. Världen är inte bara svart och vit...
Det är ju precis det du skriver att du inte klarar av att hålla 70 km/h för att det är mörkt, vägen svänger, det finns ev. vilt och att du måste blända av ibland. Om man är såpass osäker under dessa förhållanden så råkar man inte köra för fort utan mer åt andra hållet att man kör saktare än skyltad maxhastighet.
Har man fokus på det man gör och vill åka i laglig hastighet så gör man det. Att köra för fort är ett aktivt val alternativ så har man noll fokus i det man gör ifall man missar att hastigheten sänks.
Världen är aldrig svart eller vit, den är en enda stor jävla gråskala....
June 23, 2002
alrik;1277630 wrote: Man råkar inte köra för fort. Köra för fort gör man fullt medvetet!
Helt klart bättre än alla jävla bulor som finns snart vid varenda övergångsställe. Bulorna måste man oavsett fordon ner till 15km/h för komma smärtfritt över.
Sen så är det bara att inse att liknande konstruktioner inte kommer hitta ut på vägar där hastigheten är högre än 50km/h.
Jo, man kan visst råka köra för fort. Sen självfallet gör jag det medvetet oftast men inte alltid.
Kan köpa det på 30-vägar och 50-vägar(vissa löjliga som skulle vara 70, men majoriteten), där är ju hastigheten till för att hållas.
EDIT: För att komma tillbaka till topic, vaknat med pannknack, fixat lite frukost, väntar på att mina trötta polare ska vakna upp och vilja dricka öl på en pub. heif-AIK vid 14, följt av Arsenal-Aston Villa sedan middag hos en polare.
Appropå trafik, hastighet och nitiska bylingar. Här i hemkommunen var det en kille som fick böter för att framrutan var dåligt skrapad, 12 000:-
Dryga böter för dåligt skrapad vindruta - Ånge - http://www.dagbladet.se
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 9, 2009
PhR34k;1277647 wrote: Jag tror inte jag är ensam om man att man sitter och koncentrerar sig på vägen och sedan tittar man på mätaren så ligger man 5-10 för snabbt.
Jag tycker du ska ta livet lite lättare.
Dom här grejerna bryr sig om om 5-10 km/h för fort. Vet inte var gränsen sitter, men den är självklart högre än så.
Bjornsson;1277651 wrote: Huvva, är väl samma tomtar som brukar vara här i Bräcke (kommunen bredvid) och snurra.
Jajjamän, DubbelDaniel och Anna (Moberg) Holt m.fl..
Men det mest dråpliga till dags dato är nog denna händelse: http://dagbladet.se/nyheter/an.....orcykeltur
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd;1277663 wrote: Jajjamän, DubbelDaniel och Anna (Moberg) Holt m.fl..
Men det mest dråpliga till dags dato är nog denna händelse: Frias efter åttaårings motorcykeltur - Ånge - http://www.dagbladet.se
Herregud, först höll jag på att skratta högt, men det fastnade i halsen. Vilka tomtar ...
October 14, 2010
Läste att Microsofts Smoked by Windows Phone kampanj gick i stöpet. En som utmanade dom med en Galaxy Nexus med Android 4.0 besegrade Windows Phone. :p
Men de vägrade ge han vinnarpriset.....
Smoked by Galaxy Nexus: Windows Phone challenge defeated by Android 4.0 | The Verge
1 Guest(s)