Vad har du gjort idag?|Page 450|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
sp_UserOfflineSmall Offline
8981
March 27, 2012 - 5:52 am
sp_Permalink sp_Print

Glömt telefonen hemma. Typiskt, tisdagar är trista nog ändå.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8982
March 27, 2012 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

skulle fixa min dator, min RAID 0 har degraderats, trodde att det berrode på att två av diskarna inte gillade RAID, jag kopplade tillbaka mina gamla diskar som jag haft i RAID 0, till min stora glädje så visade den Healthy och alla mina filer var kvar, dessa två diskar hade rullat i kanske 2 år problemfritt, kommer in i Windows, men efter 5 minuter så fryser datorn, startar om och så är det exakt samma fel, fast med dom andra diskarna, står att RAIDen har failat, va i helvete, undrar vad det kan vara, något annat i datorn som framkallar en konflikt, dåliga SATA kablar, moderkortet, bahhhhhh :(:(:( är osäker på hur jag ska gå vidare med detta, kanske köpa ny stor snabb disk och skita i RAID, undrar om mina filer är helt borta nu eller om det går att fixa

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
8983
March 27, 2012 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jagat avtalsbovar.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
8984
March 27, 2012 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, städat och börjat småpacka lite, nu kollar jag på hockey Timrå-apa if. Kämpa nu TIMRÅ.

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
8985
March 27, 2012 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjyvlånat brorsans BMW 330 Diesel, går riktigt bra för att vara kombi 🙂
Automat dessutom.

Kändes mindre spännande att sätta sig i mina gamla Volvo V70N på 140 hp :p

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
8986
March 28, 2012 - 5:52 am
sp_Permalink sp_Print

Såg detta klippet på Gamereactor nyss:

Vilket mästerverk! Gjort i Little Big Planet 2. 🙂

macrus
Member
Medlem
8987
March 28, 2012 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, dricker öl och nu strax dags iväg till puben för öl innan hockeyn på hovet.
Mycket hockey dessa tider.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8988
March 28, 2012 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju en tråd på sweclocker om de kända scammers från Indien på som försöker lura att de är support från Microsoft och få dessa att fylla i deras ID på en sida. Är det nån på forumet som blivit utsatt? Min mobil är nästan alltid avstängd så jag lär inte bli utsatt samt att mitt nummer tydligen är svårt att hitta. Finns några roliga youtube klipp där offret driver med "supporten" 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
8989
March 28, 2012 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1277835 wrote: Det är ju en tråd på sweclocker om de kända scammers från Indien på som försöker lura att de är support från Microsoft och få dessa att fylla i deras ID på en sida. Är det nån på forumet som blivit utsatt? Min mobil är nästan alltid avstängd så jag lär inte bli utsatt samt att mitt nummer tydligen är svårt att hitta. Finns några roliga youtube klipp där offret driver med "supporten" 😀

En kollega på jobbet blev utsatt för det. De är väldigt kluriga.

Andreas Galistel
Member
Medlem
8990
March 28, 2012 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis förhandlat bort ett eventuellt topplån från när jag ska låna i höst. Det känns rätt bra får jag säga 🙂

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
8991
March 28, 2012 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Kapat och kluvit ca 15 kubik ved.

Sett Brynäs vinna över Färjestad. Blir Läkerol Arena på fredag, får hoppas att det blir en kortare match än i måndags. Oskönt att gå upp 04 när man kommer i säng 01.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
8992
March 29, 2012 - 6:08 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1277835 wrote: Det är ju en tråd på sweclocker om de kända scammers från Indien på som försöker lura att de är support från Microsoft och få dessa att fylla i deras ID på en sida. Är det nån på forumet som blivit utsatt? Min mobil är nästan alltid avstängd så jag lär inte bli utsatt samt att mitt nummer tydligen är svårt att hitta. Finns några roliga youtube klipp där offret driver med "supporten" 😀

Jorå, det var dock ett bra tag sedan de ringde mig, var på hemfånen då. Första gången drog jag ut på samtalet och spelade dum. Hade tråkigt hemma. Efter typ 20min så kopplades jag till steg 2 som skulle vara någon form av bättre tekniker. Iof han kunde bättre engelska, så kanske det de syftade på. Men han varte ganska jävla putt på mig efter 10 min och slängde på luren.
De ville få mig att skriva in en övertagskod på en LogMeIn webbsida, effektivt så tillåter det att de får kontroll över datorn. De sade att de var från Microsoft den gången.

Andra samtalet var då från företagets datorsupportavdelning (huh, jag äger inget företag eller så och detta var min hemtelefon). Denna gången var det en tjej och jag hade inte lika mycket tid att driva med dem. När hon sade att det var problem med min Windows 7 dator så svarade jag att jag inte hade windows. Omöjligt tyckte hon då. Svarade att jag hade en Apple Macbook och den inte körde windows.
Då sade hon bara okej lite frågande och lade på luren.

Tredje gången så minns jag inte vad det var de sade att de ringde ifrån. Var väl något företagsnamn de tagit ut röven denna gången med. När han yrade om windows så sade jag att mina datorer körde Linux. Han sade att detta var omöjligt, varpå jag svarade att jag själv konfat och kompilerat kernel på alla datorerna. Då klickade det bara till i telefonen. Inten ens ett hejdå fick jag den gången 🙁

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8993
March 29, 2012 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1277861 wrote: Jorå, det var dock ett bra tag sedan de ringde mig, var på hemfånen då. Första gången drog jag ut på samtalet och spelade dum. Hade tråkigt hemma. Efter typ 20min så kopplades jag till steg 2 som skulle vara någon form av bättre tekniker. Iof han kunde bättre engelska, så kanske det de syftade på. Men han varte ganska jävla putt på mig efter 10 min och slängde på luren.
De ville få mig att skriva in en övertagskod på en LogMeIn webbsida, effektivt så tillåter det att de får kontroll över datorn. De sade att de var från Microsoft den gången.

Andra samtalet var då från företagets datorsupportavdelning (huh, jag äger inget företag eller så och detta var min hemtelefon). Denna gången var det en tjej och jag hade inte lika mycket tid att driva med dem. När hon sade att det var problem med min Windows 7 dator så svarade jag att jag inte hade windows. Omöjligt tyckte hon då. Svarade att jag hade en Apple Macbook och den inte körde windows.
Då sade hon bara okej lite frågande och lade på luren.

Tredje gången så minns jag inte vad det var de sade att de ringde ifrån. Var väl något företagsnamn de tagit ut röven denna gången med. När han yrade om windows så sade jag att mina datorer körde Linux. Han sade att detta var omöjligt, varpå jag svarade att jag själv konfat och kompilerat kernel på alla datorerna. Då klickade det bara till i telefonen. Inten ens ett hejdå fick jag den gången 🙁

LOL, kan inte låta bli att skratta när jag samtidigt ser denna texten i din sign "Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience." med tanke på att du vann striden menar jag. (ta det inte för allvarligt bara, jag menar inget illa :))

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
8994
March 30, 2012 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

Att bete sig som en idiot mot idioter är en sak, iaf jämfört med att vara en komplett sådan. Har för mig att de ringde mig via ett nummer från 0027 nummer, vilket är Sydafrika. De låter visst likt den indiska engelskan där nere.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8995
March 30, 2012 - 4:08 am
sp_Permalink sp_Print

Det lät som det var Indier som sagt, men har inte hört hur dom pratar nere i Sydafrika och 0027 som du säger ska vara därifrån

macrus
Member
Medlem
8996
March 30, 2012 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Fixat det sista på jobbet som behövdes göras innan jag gått på 3.5veckors semester. Yeah baby yeah!
Nu är det lunch sen ikväll puben för öl & hockey i vanlig ordning.

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
8997
March 30, 2012 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Dragit en tand, 1080:- man kunnat göra annat skoj med 🙁

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
8998
March 30, 2012 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornsson;1277901 wrote: Dragit en tand, 1080:- man kunnat göra annat skoj med 🙁

Själv har man pungat ut 15 lakan och går numera till tandläkaren gratis ett par månader till, men det ska nog inte behövas efter den här helrenoveringen av min stora käft 😀

CrOOs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
8999
March 30, 2012 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Slutade skolan redan vid 10:25 idag så jag åkte hem och byggde färdigt en av mina baslådor. Lådan är betsyckad med en P.Audio HP-18W 18tum. Alltså en lågbudget historia.

[Image Can Not Be Found]
Lite svårt att visa storleken på denna pjäs men en ask tändstickor är ganska liten i jämförelse 😀 .

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9000
March 31, 2012 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Fredag:
Gick upp 03:30 och satt i lastbilen 04:15. Hade en plan att ösa på som attans och hinna parkera lastbilen i Västerås för att sen ta personbilen upp till Gävle för hockey. Gick bra fram till runt kl:10 är det trillade in ett par dåliga bokningar som gjorde att det blev mycket köra. Släppte lastbilen utanför Schenker i Gävle vid 16:30.

Såg Brynäs slå Färjestad i en mycket viktig match. Grymt tryck i Läkerol Arena!

Parkerade lastbilen i Västerås kl 00:45.

Idag blir det inte många knop, ska tvätta lite och kanske dra en vända med snabeldraken.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 370
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL