March 10, 2003
Elbodan äger Proshop.dk som i sin tur var moderbolag till shg.biz/itbutikken .. nått sådant tror jag det var. Inte googlat hur inaveln artade sig där. Men men, har köpt ifrån Proshop utan problem det senaste. Dock aldrig haft behov av att reklamera nått. Så på den biten vetifan hur de är.
De har precis som shg eller många andra butiker med samma struktur inte eget lager tror jag. Utan det är väl bara vidareskickning ifrån något centralt krafs.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Jacob Hugosson;1279250 wrote: Fick nyss en briljant idé, jag ska eventuellt (om jag orkar) installera Windows 8 på en dator och tvinga mig själv använda det en hel helg.
Jag har installerat det två gånger och samtidigt tänkt "varför installerar jag det här skiten". Det blev snabbt borttaget efter ett kort testande
September 9, 2009
Mitt psyke var inte redo för Windows 8 kände jag efter att ha försökt använda det cirka 3 timmar för de mest triviala grejerna. Det kändes hela tiden som att jag ville våldgästa skärmen, vilket är själv tanken med Metro men på en vanlig bärbar kändes det inte okej... Kort sagt tänker jag inte utsätta mig för en hel helg med Windows 8, det blev en nytändning av Ubuntu för min del istället
May 31, 2009
Jobbat idag, dvs kört den här nästan hela dagen:
[Image Can Not Be Found]
Yepp, jag jobbar som vaktmästare för en fotbollsklubb.
Och på kvällen belv det en sväng till Vetlanda för att titta på bilcruisingen:
[Image Can Not Be Found]
Där fick jag även provsitta den här! 😀 En aningen udda bil i samligen.
July 30, 2010
CrOOs;1279318 wrote: Jobbat idag, dvs kört den här nästan hela dagen:
[Image Can Not Be Found]
Yepp, jag jobbar som vaktmästare för en fotbollsklubb.
Det ser inte ut som INTERs fotbollsplan det där, snarare ett korplag med en rejäl lutning på planen
May 31, 2009
Viking1962;1279321 wrote: Det ser inte ut som INTERs fotbollsplan det där, snarare ett korplag med en rejäl lutning på planen
Tack för den du. Men med tanke på att planerna ligger i en by med >300 invånare och allt arbete sker ideellt så är det riktigt fint. Bilden är lite missvisande om man säger så och allt ser inte ut som det gör på tv. 😉
October 14, 2010
Fixat ett Youtube konto precis gick fort eftersom det är knutet till ens Google+ profil. Lagt upp ett litet klipp där våra hungriga Koi fiskar i dammen får sig ett av årets första måltider! 🙂 Detta är ett säkert vårtecken för min del. :p
PS: Det är jag som fnissar glatt i bakgrunden! 😀
October 14, 2010
Poontus;1279339 wrote: Swedish Berserk, fint riktigt fint.
hur ska du göra över vintern?
ta in, hyra in "vinterförvaring" eller köra med värme?en på samma gata som mig hade sådana där och körde på det sista, men det vart så kallt så att det bottenfrös och fiskarna dog 🙁
Tack Poontus! De övervintrar i dammen. Det är en meter på det djupaste partiet. Så när det blir vinter övervintrar dom där helt enkelt. Koi:en fungerar på så sätt att när vattnet faller under en viss temperatur ( kommer inte ihåg exakt vilken ) så stannar deras matsmältning. Så de står längst ner på bottnen och håller värmen. Sen när vattnet är tillräckligt varmt ( ca 10 grader eller varmare ) kan man börja mata dom igen. Matar man dom för tidigt är risken stor att de inte kan processa maten och bli riktigt sjuka eller i värsta fall dö av det.
Oj vad trist. 🙁 Ja det där med att övervintra dom är knepigt och det beror mycket på djupet i dammen och att man har bra cirkulation i vattnet så det inte frysar igen helt.
July 30, 2010
Bredbandet hade lagt av inatt (bredbandsbolaget, vad annars). Man blir totalt handlingsförlamad. Kan inte spela steam spel, flytta pengar mellan mina konton eller kolla mailen. Tog ca 5 timmar innan det kom igång igen. Turligt nog så var det på natten annars hade det blivit mycket gnäll på folk. Nu har det dock funkat ganska bra en längre tid så jag ska egentligen inte klaga. Jag är en som inte skulle ha roligt utan internet, så det märks att man är beroende av bredbandet
October 14, 2010
Jacob Hugosson;1279347 wrote: Finns det ingen risk att det fryser igen helt om det är en riktig vargavinter ett par dagar, eller räcker helt enkelt ~1 meters djup?
Nej sålänge man har minst 1 meters djup är det lugnt. Vi har pumpen igång hela vintern vilket förhindrar att dammen fryser igen totalt.
February 12, 2003
Gått upp, jobbat, saknat min bil och kollat på diverse lösningar för att frakta hem bilfan från Linköping, bestämt mig för att köpa ett Maxi-kit till den (vilket känns ovanligt, jag är inte så mycket för styling). Så mycket för att börja spara pengar den här månaden också.
Snart blir det motorlyftinköp från Jula.
2 Guest(s)