September 16, 2007
Idag steg min karma. Var ett äldre par som letade efter dvd-filmer. Gubben pekade på ett 5 pack dvd-fodral, tänkte att det är bäst jag säger ett ord så dom får något rätt
Och visade dom till dvd-flmerna, damen skulle ha dvd med inbyggda filmer som hon så fint sa 😀 talade om att dom skulle läsa på baksidan vad filmerna handlade om och vilken genre det är. Dom tackade för sig och jag kände som att jag fick ett + poäng bland alla minus.
February 12, 2003
Vaknat, insett att jag återigen sovit en smula för länge, jäktat till jobbet, kom precis i tid men utan att ha slängt i mig frukost. Jäktat hem från jobbet, hämtat en vacker dam, gjort henne sällskap under ett par timmar. Ungefär där någonstans insåg jag att jag glömde min jacka hemma när vi var förbi hos mig, att klockan var 22:15 och att det var några minusgrader kallt. Inte kul att springa runt i tjocktröja. Pratade lite i telefon med diverse folk, satte mig för att käka på McD (i brist på allt annat än ren desperat hunger, hade ätit två mackor på hela dagen), träffade ytterligare en väldigt söt dam under tiden jag satt och käkade. Hängde med henne ett tag innan jag insåg att jag skulle dragit hem. Hemma 00:15, sen dess har jag mest suttit här.
Justja, köpte ett Asus 8800GT 512MB på jobbet idag. Mitt femte 8800GT...
Om nu någon bryr sig, jag har så tråkigt att jag skulle kunna skriva en uppsats för tillfället. Önskar nästan att jag hade skola, eller ork att faktiskt lyfta på arslet för att testa lite prylar för att kunna skriva.
Lyckats få igång en webbserver på min fil/spelserverburk.
🙂
Dock går jag bet på att få någon ordning på mysql-tjosan..
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 3, 2003
DiDi: Nu snackar vi kvalitétsfilm 😀
Idag har jag gjort, mer eller mindre ingenting. Vilket är helt befogat med tanke på att man knappt hunnit vila ut sig sedan nyår.
Drog just in Enlightenment som Window Manager på burken, riktigt snyggt var det ju, men trivs väldigt bra med vanliga Gnome. Så vi får se vad som händer.
Nu ska jag sova, upp och jobba tidigt imorgon (söndagsjobb svider men plånboken säger hurra).
1 Guest(s)