Vad har du gjort idag?|Page 460|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
9181
May 13, 2012 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Mekat typ allt förutom koppling med 205:an idag. Bytt rattaxel, fixat med spindelleder och bromsar, för att sedan fÄ en kopplingswire som bestÀmmer sig för att vilja sitta nÄgon annanstans Àn dÀr den ska. Det var ju bara att börja meka igen, fast vid klockan 22:00.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9182
May 14, 2012 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Yes! Fick en uppdatering till min Arc idag. Under kategorin om telefon stÄr det 4.2.A.0.62 under version. Men Android-version listas 2.3.4 hmmm. Har kanske inte fÄtt ICS dÄ? Oavsett ser det annorlunda ut och luren gÄr rappare nu! :p

CrOOs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
9183
May 17, 2012 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Bytt avgasrör pĂ„ bilen och det var nog pĂ„ tiden för den gamla bakre burken sĂ„g ut sĂ„ hĂ€r: 😀
[Image Can Not Be Found]

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
9184
May 18, 2012 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

CrOOs;1279678 wrote: Bytt avgasrör pĂ„ bilen och det var nog pĂ„ tiden för den gamla bakre burken sĂ„g ut sĂ„ hĂ€r: 😀
Bild pÄ Afgasningsrör

Kan det vara en Saab 9000?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD

Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9185
May 18, 2012 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltid lika trevligt nÀr en gammal kompis tar upp bekantskapen med en! För var hon i akut behov av att lÄna pengar, sÄ det gjorde jag och fick tillbaka mina 800 kr ett par dagar senare. Nu ytterligare ett SMS dÀr hon tydligen inte fÄtt sina pengar som hon ska... :-({|=

CrOOs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
9186
May 18, 2012 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1279716 wrote: Kan det vara en Saab 9000?

NÀstan rÀtt! En 9-3 -99 Àr det.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
9187
May 18, 2012 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

SÄg precis att jag fÄtt Beta nyckel till Torchlight2, sÄ blir vÀl att spela lite i helgen.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9188
May 18, 2012 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1279728 wrote: SÄg precis att jag fÄtt Beta nyckel till Torchlight2, sÄ blir vÀl att spela lite i helgen.

Jag har aldrig fastnat för Torchlight. Det kÀnns som ett B-spel jÀmfört med de stora titlarna som Diablo, Titan Quest m.m.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9189
May 18, 2012 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1279728 wrote: SÄg precis att jag fÄtt Beta nyckel till Torchlight2, sÄ blir vÀl att spela lite i helgen.

BegĂ€r statusrapport nĂ€r du testat! 😀 Första var grymt, synd att endgame var sĂ„ jĂ€vla trist bara.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9190
May 19, 2012 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tog emot en dator som skulle slĂ€ngas med en Celeron processor. Mesta var skrĂ€p, men ljudkortet var ett SoundBlaster Audigy 2 som Ă€r klart bĂ€ttre Ă€n SoundBlaster Live Value som sitter in min andredator. Laddar just nu ner drivrutiner, men fy var seg deras hemsida Ă€r att ladda ner frĂ„n, rena rama 56K modem hastigheten 🙁

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9191
May 19, 2012 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit med sambon som bÀrhjÀlp nÀr vÀxter inhandlades. En svÀng ut till svÀrfar för att lÀmna lite plantor samt fika lite.

Nyss hemkommen frÄn brorsan dÀr jag hÀmtat hans betongblandare samt hjÀlpte honom att köra lite dumper nÀr han satt i grÀvmaskinen.

Rattade lite svensk klassiker.

[Image Can Not Be Found]

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9192
May 20, 2012 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Störningar i bredbandet igen 🙁 0.86 nĂ€r jag brukar ha 15.40 nĂ„nting. Va f*n hĂ„ller dom pĂ„ med, det Ă€r ju andra gĂ„ngen pĂ„ kort tid som det Ă€r fel. Har mĂ€rkt att jag har haft högre ms i spel pĂ„ senare tid och gör spelet mycket sĂ€mre i spelkĂ€nsla

Edit:
FU Bredbandsbolaget. Det har tagit nĂ€stan en hel dag och dom j******a har inte fixat felet Ă€n!!! 😡 Om jag bara visste nĂ„t alternativ bredband dĂ€r man inte behöver nĂ„n telefon sĂ„ skulle jag sĂ€ga upp skiten direkt

Krister A
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
9193
May 20, 2012 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print
alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9194
May 20, 2012 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlat plintskor.

Skottat pÄ 1500-1700kg 0-18 pÄ slÀpkÀrran hos brorsan som har mÄnga olika fraktioner ligger. Klippte grÀsmattan efter Àtit lite mat.

Nu gör vi första laddningen rabarbersaft för sÀsongen.

Snart en kopp kaffe hos en kompis.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9195
May 20, 2012 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

LÀste att Diablo III har fÄtt ta emot mycket skit att spelet inte Àr sÄ bra. Man ska visst inte ens behöva sikta mot monstret för att trÀffa det, det ska rÀcka att sikta i nÀrheten av monstret.

Bra att veta, dÄ dumpar jag Diablo III definitivt och satsar pÄ Path Of Exile som i alla fall Àr gratis

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
9196
May 21, 2012 - 4:03 am
sp_Permalink sp_Print

Är nog snarare pga lagg. Dibbe3 Ă€r vĂ€ldigt överlastat fortfarande. Spelat en del Tochlight 2 och
det Àr ett bra spel. Kostar inte mö heller. FÄr se vilken klass det blir, verkar som jag bygger hybrider hela tiden.
Embermage som Àr banka banka eller Engineer med fokus mot magi... vilket blir lite utvattnade gubbar.
MÄste bestÀmma mig istÀllet för att hela tiden muppa runt och inte vÄga bestÀmma mig, hur jag lÀgger talents.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9197
May 21, 2012 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1279796 wrote: LÀste att Diablo III har fÄtt ta emot mycket skit att spelet inte Àr sÄ bra. Man ska visst inte ens behöva sikta mot monstret för att trÀffa det, det ska rÀcka att sikta i nÀrheten av monstret.

Bra att veta, dÄ dumpar jag Diablo III definitivt och satsar pÄ Path Of Exile som i alla fall Àr gratis

Det dĂ€r stĂ€mmer inte, visst krĂ€vs det inte riktiga samma skills som att fĂ„ till ett headshot i CS men lite pricksĂ€kerhet behöver man i alla fall. Än sĂ„ lĂ€nge gillar jag Diablo 3 mer Ă€n Diablo 2, men vi fĂ„r se nĂ€r min hype lagt sig om jag har samma Ă„sikt ^^

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9198
May 21, 2012 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

HÀr Àr en kille som inte gillar Diablo III i alla fall, men det kan ju vara en personlig Äsikt :). Citat frÄn prisjakt. Det kÀnns som alla uppföljare till spel idag blir fiaskon, kanske inte Deus Ex: The human Revolution dÄ kanske, men de flesta andra spelen verkar bli det. Mitt Àlskade Jagged Alliance 2 efterföljare blev ju lÄngt frÄn bra

Helt seriöst... vad Àr detta? Betalade 499kr för detta skitspelet. Hur det kan fÄ 9/10 i betyg Àr HELT OFATTBART. Av alla spel blizzard har slÀppt Àr detta tveklöst det sÀmsta. FrÄn att ha varit sÄ jÀvla bra spel har det nu blivit katastrofalt dÄligt. Enda man behöver göra Àr klicka och skjuta... resten sköter sig sjÀlv.

1. Du kan inte misslyckas med din gubbe lÀngre. Alla fÄr automatiskt allt och ingen behöver tÀnka sjÀlv.

2. Du behöver inte plocka upp pengar, det sker automatiskt. Du behöver inte tÀnka sjÀlv.

3. Du behöver inte köpa town portals lÀngre. Bara till att klicka och vips sÄ befinner du dig hos dina vÀnner oavsett vart de befinner sig pÄ kartan. Sen har alla gubbar town portal som standard skill, oÀndligt mÄnga ocksÄ. Du behöver inte tÀnka sjÀlv.

4. Du fÄr en magisk item frÄn ungefÀr vartannat monster du dödar.

5. Du har oÀndligt med liv och "kraft". I princip tappar vartannat monster en health potion sÄ det Àr ingen risk att dö om du inte Àr sÀmst i hela vÀrlden. "kraft" fylls pÄ automatiskt pÄ ett par sekunder, oroa dig inte för att fÄ slut pÄ det.

6. SÀmsta storyn nÄgonsin. HÀnder INGET ovÀntat, inget spÀnnande... i princip samma saker som i tvÄan. Ettans story Àr fortfarande den bÀsta. TvÄans var sÄdÀr. Treans Àr under all kritik. Du börjar i akt 1, dödar butchern. Beger dig till akt 2, dödar Belial. Beger dig till akt 3, dödar Azmodan och slutligen i akt 4 Diablo. NÄgot ovÀntat som hÀnder under vÀgen? Nej. Klar med normal? Gör dÄ exakt samma sak pÄ de tre andra svÄrighetsgraderna.

7. Miljön bjuder inte pÄ nÄgon mysik eller detaljrikedom.

8. Orkar du inte leta upp ett bra vapen? Farma femton minuter och köp sedan ett maxat pÄ auktionsmarknaden. Du behöver inte tÀnka.

9. SÀtter du in fel saker i dina vapen? Ingen fara, bara gÄ till stan och ta ut dem. Du behöver inte besvÀra dig med att tÀnka.

10. BÀst av allt... Autoaim... du behöver inte ens sikta pÄ monster lÀngre, utan det rÀcker med att du klickar nÄgonstans i nÀrheten sÄ trÀffar den automatiskt. Du behöver inte tÀnka.

11. Tror du att du ska gÄ vilse eller behöva leta efter nÄgot? Det behöver du inte oroa dig över för allt visas med pilar och blinkande punkter pÄ kartan. Du behöver inte tÀnka.

12. Dialogerna Àr under all kritik...

13. Magiska items > Legendary..... Vad tÀnkte ni dÀr Blizzard?

Enda som Blizzard har gjort svÄrare Àr att vilja stanna kvar lÀnge i spelet... Det tar ett par timmar sedan Àr spelet olidligt trÄkigt och man vill aldrig spela det igen.

Det Àr uppenbart att spelet enbart Àr optimerat för att tjÀna pengar Ät Blizzard... Med % pÄ auktionerna samt en sÄ kort och ointressant story att spelarna snabbt kommer överge spelet och dÀrav ge Blizzard möjlighet att spara in pÄ ett antal servrar. Allt Àr sÄ uppenbart...

SpelkÀnslan Àr HELT borta. Hela spelet Àr gjort för amatörer och det finns INGET kvar till oss fanatiker. Jag har aldrig blivit sÄhÀr besviken pÄ nÄgot spel tidigare. Vill nÄgon köpa mitt spel sÄ gÄr det bra... ge mig 200-300kr sÄ Àr det ditt!

Av alla antiklimax som spelindustrin levererat var detta det - ohotat - största... 12 Är att utveckla? HAHA! Ni borde verkligen anstÀlla killarna som gjort de tidigare Diablo-spelen och sluta vara sÄ pengakÄta... En sak har ni i alla fall försÀkrat er med hos mig; Jag kommer ALDRIG köpa ett Blizzard-spel igen!

Edit: Jag har spelat sjÀlv samt CO-OP med bÄde tvÄ och fyra vÀnner... Vi har spelat till svÄrighetsgrad Hell.

Edit2: Jag Àr inte ensam om dessa Äsikterna... Snarare verkar det som de flesta anvÀndarna delar dessa. Read User Reviews and Submit your own for Diablo III on PC - Metacritic

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
9199
May 21, 2012 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

PricksÀkerhet för CS? Haha du mÄste skÀmta!
Spel idag Àr helt klart pÄ tok för lÀtta, iaf för min smak.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
9200
May 21, 2012 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Roat mig Ät faktumet att jag behöver en ny vevaxel och nya stakar till min 306:a.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 364
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL