May 31, 2009
Var på MalmöMässan där jag tittade på Yrkes-SM idag 🙂 .
October 14, 2010
Viking1962;1280146 wrote: Länka dit e du snäll. Vill läsa lite 😀
Här!
Jacob Hugosson;1280147 wrote: Sökte upp inlägget och författaren i artikeln du länkar till har inte bara fått en, två, tre, utan flera saker helt om bakfoten 😉
Är det din magkänsla eller finns det motbevis?
September 9, 2009
Det är ingen magkänsla vår artikel om ultrabooks kommer upp imorgon. Vi tänkte publicera den idag men vi ville få med batteritester, därav förseningen.
Processorpriserna han pratar om är helt fel och det är väl i princip det hela hans "rant" går ut på, förutom att han är arg över att Intel inte ville ge honom sample av en tråkig prototyp-laptop vilket jag kan förstå. Vem vill testa en prototyp när man kan få retail samples direkt genom tillverkarna? Ultrabook-fonden han pratar om (ligger/låg på exakt 300 miljoner dollar f.ö.) används för att hjälpa tillverkare att utveckla ultrabooks och ta fram nya standarder för tunnare komponenter etc. som används i en ultratunn dator, det är inte en säck full med pengar Intel kastar på tillverkarna som Charlie får det att låta som. Det finns mer men det tänker jag inte ta upp i den här tråden, har fått med det viktigaste i alla fall 🙂
Det ovan summerar även vad jag gjort idag, tänkte spela Diablo III men fastnar på "Retrieving Hero List..." och nu "Error 37". Det är nästan att jag blir på lite dåligt humör 😀
March 10, 2002
Jacob Hugosson;1280149 wrote:
Det ovan summerar även vad jag gjort idag, tänkte spela Diablo III men fastnar på "Retrieving Hero List..." och nu "Error 37". Det är nästan att jag blir på lite dåligt humör 😀
Varit så till och från sedan igår, problem med authentication som jag förstod det. 🙁
September 9, 2009
Mjo, hade samma fel igår kväll, i förmiddags fungerade det när jag skulle bencha Diablo III på en ultrabook. Sen när jag äntligen kände mig klar för dagen och tänkte spela lite kom det helt oväntade ^^ Jag har absolut ingenting emot att Diablo III är endast online, men se för helvete till att ha fungerande servrar Blizzard. Förhoppningsvis blir det bättre längre fram i tiden när de hunnit hamra ur alla fel och öka kapaciteten på deras servrar...
Nu har jag i alla fall fått dagens fix efter många försök att logga in, så nu ska Mr. Vovve ut på kvällspromenad!
October 14, 2010
Jacob Hugosson;1280149 wrote: Det är ingen magkänsla vår artikel om ultrabooks kommer upp imorgon. Vi tänkte publicera den idag men vi ville få med batteritester, därav förseningen.
Processorpriserna han pratar om är helt fel och det är väl i princip det hela hans "rant" går ut på, förutom att han är arg över att Intel inte ville ge honom sample av en tråkig prototyp-laptop vilket jag kan förstå. Vem vill testa en prototyp när man kan få retail samples direkt genom tillverkarna? Ultrabook-fonden han pratar om (ligger/låg på exakt 300 miljoner dollar f.ö.) används för att hjälpa tillverkare att utveckla ultrabooks och ta fram nya standarder för tunnare komponenter etc. som används i en ultratunn dator, det är inte en säck full med pengar Intel kastar på tillverkarna som Charlie får det att låta som. Det finns mer men det tänker jag inte ta upp i den här tråden, har fått med det viktigaste i alla fall 🙂
Tack för förklaringen! 🙂 Ja inte kan man säga att jag är förvånad. Tyckte mest det var intressant att man gav en sådan känga till Intel. Sen hur man ska få ihop en Ultrabook för 699$ är en annan fråga.
September 9, 2009
Utan att kritisera annan media för mycket, så har Charlie alltid varit skeptisk till alla ultratunna datorer oavsett om de kallas ultrabook eller ej. Jag känner till en ultrabook än så länge för 699 dollar (6 990 kronor) det borde säkert komma fler framöver, det finns även ett enstaka ur första generationen som nåt den här prislappen. Som sagt mer imorrn när vi publicerar artikeln, kör sista batteritesterna här 🙂
June 27, 2007
June 27, 2007
June 27, 2007
Viking1962;1280174 wrote: Så du kör ifrån de stora stjärnorna nu alltså? 😀
Haha inte riktigt. Fick bara köra 250 och den var låst till 2an med det räkte gott då vi körde en mindre bana. Enda som stoppade en från att köra fortare var att man blev helt jävla slut i höger benet.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
July 30, 2010
Alucard-;1280175 wrote: Haha inte riktigt. Fick bara köra 250 och den var låst till 2an med det räkte gott då vi körde en mindre bana. Enda som stoppade en från att köra fortare var att man blev helt jävla slut i höger benet.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Höger benet? men det är väl det benet som vilar och vänsterbenet som är det ben som man släpar/styr med? Nu vet jag dock inte hur 250 fungerar, det är väl kanske inte på samma sätt då du sa att den var låst till 2:an. Då är det alltså växel på dessa cyklar?
Lite offtopic:
Det finns ett speedwayspel till PC som heter FIM Speedway, men det är så katastrofalt dåligt för att vara utvecklat i modern tid
2 Guest(s)