Vad har du gjort idag?|Page 462|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
sp_UserOfflineSmall Offline
9221
May 28, 2012 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1280022 wrote: Proffsigt gjort. Mycket bra ljudkvalitet. Är det peruker dom använder? håret ser lite fakat ut

Ja det är Loreen-peruker.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9222
May 28, 2012 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit till tandläkaren..mindre roligt när man är fattig som få..Å nästa gång väntar rotfyllning 🙁

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
9223
May 29, 2012 - 5:53 am
sp_Permalink sp_Print

Klivit på tåg 93 mot Sthlm för en tre dagars lång vistelse där 🙂

CrOOs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
9224
May 31, 2012 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Var på MalmöMässan där jag tittade på Yrkes-SM idag 🙂 .

[Image Can Not Be Found]

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
9225
June 1, 2012 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Passerade 300 arbetstimmar för maj månad under gårdagen varav 112 timmar dom senaste 7 dagarna så nu tänkte jag ta helg och två dagars ledighet.

Kvällen väntar skjutsning av töser samt lite allmänt latande med polare.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9226
June 1, 2012 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Framför en intressant artikel om Intel Ultrabooks på Sweclockers och helt plötsligt haglar anklagelserna mot mig. Precis som jag författat artikeln.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9227
June 1, 2012 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1280145 wrote: Framför en intressant artikel om Intel Ultrabooks på Sweclockers och helt plötsligt haglar anklagelserna mot mig. Precis som jag författat artikeln.

Länka dit e du snäll. Vill läsa lite 😀

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9228
June 1, 2012 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Sökte upp inlägget och författaren i artikeln du länkar till har inte bara fått en, två, tre, utan flera saker helt om bakfoten 😉

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
9229
June 1, 2012 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1280146 wrote: Länka dit e du snäll. Vill läsa lite 😀

Här!

Intel försöker dölja Ultrabook problem - Bärbara datorer: Support och övriga trådar - SweClockers.com

Jacob Hugosson;1280147 wrote: Sökte upp inlägget och författaren i artikeln du länkar till har inte bara fått en, två, tre, utan flera saker helt om bakfoten 😉

Är det din magkänsla eller finns det motbevis?

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9230
June 1, 2012 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ingen magkänsla vår artikel om ultrabooks kommer upp imorgon. Vi tänkte publicera den idag men vi ville få med batteritester, därav förseningen.

Processorpriserna han pratar om är helt fel och det är väl i princip det hela hans "rant" går ut på, förutom att han är arg över att Intel inte ville ge honom sample av en tråkig prototyp-laptop vilket jag kan förstå. Vem vill testa en prototyp när man kan få retail samples direkt genom tillverkarna? Ultrabook-fonden han pratar om (ligger/låg på exakt 300 miljoner dollar f.ö.) används för att hjälpa tillverkare att utveckla ultrabooks och ta fram nya standarder för tunnare komponenter etc. som används i en ultratunn dator, det är inte en säck full med pengar Intel kastar på tillverkarna som Charlie får det att låta som. Det finns mer men det tänker jag inte ta upp i den här tråden, har fått med det viktigaste i alla fall 🙂

Det ovan summerar även vad jag gjort idag, tänkte spela Diablo III men fastnar på "Retrieving Hero List..." och nu "Error 37". Det är nästan att jag blir på lite dåligt humör 😀

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
9231
June 1, 2012 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jacob Hugosson;1280149 wrote:

Det ovan summerar även vad jag gjort idag, tänkte spela Diablo III men fastnar på "Retrieving Hero List..." och nu "Error 37". Det är nästan att jag blir på lite dåligt humör 😀

Varit så till och från sedan igår, problem med authentication som jag förstod det. 🙁

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9232
June 1, 2012 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Mjo, hade samma fel igår kväll, i förmiddags fungerade det när jag skulle bencha Diablo III på en ultrabook. Sen när jag äntligen kände mig klar för dagen och tänkte spela lite kom det helt oväntade ^^ Jag har absolut ingenting emot att Diablo III är endast online, men se för helvete till att ha fungerande servrar Blizzard. Förhoppningsvis blir det bättre längre fram i tiden när de hunnit hamra ur alla fel och öka kapaciteten på deras servrar...

Nu har jag i alla fall fått dagens fix efter många försök att logga in, så nu ska Mr. Vovve ut på kvällspromenad!

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
9233
June 1, 2012 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jacob Hugosson;1280149 wrote: Det är ingen magkänsla vår artikel om ultrabooks kommer upp imorgon. Vi tänkte publicera den idag men vi ville få med batteritester, därav förseningen.

Processorpriserna han pratar om är helt fel och det är väl i princip det hela hans "rant" går ut på, förutom att han är arg över att Intel inte ville ge honom sample av en tråkig prototyp-laptop vilket jag kan förstå. Vem vill testa en prototyp när man kan få retail samples direkt genom tillverkarna? Ultrabook-fonden han pratar om (ligger/låg på exakt 300 miljoner dollar f.ö.) används för att hjälpa tillverkare att utveckla ultrabooks och ta fram nya standarder för tunnare komponenter etc. som används i en ultratunn dator, det är inte en säck full med pengar Intel kastar på tillverkarna som Charlie får det att låta som. Det finns mer men det tänker jag inte ta upp i den här tråden, har fått med det viktigaste i alla fall 🙂

Tack för förklaringen! 🙂 Ja inte kan man säga att jag är förvånad. Tyckte mest det var intressant att man gav en sådan känga till Intel. Sen hur man ska få ihop en Ultrabook för 699$ är en annan fråga.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9234
June 1, 2012 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Utan att kritisera annan media för mycket, så har Charlie alltid varit skeptisk till alla ultratunna datorer oavsett om de kallas ultrabook eller ej. Jag känner till en ultrabook än så länge för 699 dollar (6 990 kronor) det borde säkert komma fler framöver, det finns även ett enstaka ur första generationen som nåt den här prislappen. Som sagt mer imorrn när vi publicerar artikeln, kör sista batteritesterna här 🙂

Alucard-
Medlem
Forum Posts: 198
9235
June 2, 2012 - 6:11 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är på väg att åka för att köra speedway 🙂

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

CrOOs
Medlem
Forum Posts: 161
9236
June 2, 2012 - 7:14 am
sp_Permalink sp_Print

Börjar dagen med att vara lite smått nervös. För idag ska jag gå på min första bal 🙂

Alucard-
Medlem
9237
June 2, 2012 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Köra speedway var klart det roligaste jag gjort på länge 🙂
När man väl började köra på ställ blev det kul.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9238
June 2, 2012 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Alucard-;1280162 wrote: Köra speedway var klart det roligaste jag gjort på länge 🙂
När man väl började köra på ställ blev det kul.

Så du kör ifrån de stora stjärnorna nu alltså? 😀

Alucard-
Medlem
9239
June 2, 2012 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1280174 wrote: Så du kör ifrån de stora stjärnorna nu alltså? 😀

Haha inte riktigt. Fick bara köra 250 och den var låst till 2an med det räkte gott då vi körde en mindre bana. Enda som stoppade en från att köra fortare var att man blev helt jävla slut i höger benet.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9240
June 2, 2012 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Alucard-;1280175 wrote: Haha inte riktigt. Fick bara köra 250 och den var låst till 2an med det räkte gott då vi körde en mindre bana. Enda som stoppade en från att köra fortare var att man blev helt jävla slut i höger benet.

Höger benet? men det är väl det benet som vilar och vänsterbenet som är det ben som man släpar/styr med? Nu vet jag dock inte hur 250 fungerar, det är väl kanske inte på samma sätt då du sa att den var låst till 2:an. Då är det alltså växel på dessa cyklar?

Lite offtopic:
Det finns ett speedwayspel till PC som heter FIM Speedway, men det är så katastrofalt dåligt för att vara utvecklat i modern tid

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 387
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL