Vad har du gjort idag?|Page 463|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Alucard-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
sp_UserOfflineSmall Offline
9241
June 2, 2012 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Man vilar på ramen i mitten men presar ut hojjen med höger. Vänster använder du inte mycket alls. Är man ovan och oerfaren som oss använder du dock höger mer än du behöver. Jag trodde också det var vänster som skulle bli jobbigt men så är det inte. När man krypit fram på rammen behöver man bara gasa så ställer den upp sig själv och du håller i annars får du motkast eller kör ut.
Jag är glad att vi inte körde dom större då du har 80hk på 80kg hojj. Även om våran var låst på tvåan så räckte det gott.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
9242
June 5, 2012 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat och fått ett lån beviljat för bilköp. Från och med nästa vecka blir det nog en Megane RS på riktigt.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
9243
June 6, 2012 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1280232 wrote: Jobbat och fått ett lån beviljat för bilköp. Från och med nästa vecka blir det nog en Megane RS på riktigt.

:corn: De här kan bli spännande.. ska Mean faktiskt köpa en RIKTIG bil som inte kräver byte av 53 delar i veckan !

:upp:

EDIT:
Du får la köpa polarens f.d bil

http://www.blocket.se/ystad/Au.....5&w=0

http://www.garaget.org/?car=226689

Eller du kanske ska satsa fullt ut och köpa ny ?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9244
June 6, 2012 - 6:22 am
sp_Permalink sp_Print

opA87;1280234 wrote: :corn: De här kan bli spännande.. ska Mean faktiskt köpa en RIKTIG bil som inte kräver byte av 53 delar i veckan !

Kunde inte sagt det bättre själv! Fast ska vi verkligen säga riktig bil? 😉

OnT:
Firade sambons syster som tog studenten igår.

opA87
Member
Medlem
9245
June 6, 2012 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

alrik;1280235 wrote: Kunde inte sagt det bättre själv! Fast ska vi verkligen säga riktig bil? ;).

Tänkte att jag för en gångs skull inte skulle lägga mig i hans läggning på franska bilar och starta diskussioner om att Volvo suger o.s.v :p

Mer imponerad av att de faktiskt är en bil som till och med jag faktiskt skulle vilja köra.. istället för en Peugot xxx från -82 😀

OnT:
Väntar på att klockan ska bli lite mer och gräset vi slog igår i regnet ska torka upp så vi kan börja köra gräs på min 3:e gård jag är på.

Jonas Klar
Member
Medlem
9246
June 6, 2012 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Mja, jag tänker lite praktiskt också. De flesta har fyra års garanti kvar, två års vagnskadeförsäkring, så de är inte dyrare att äga i vare sig försäkring, service eller bensin än min 306:a (som för övrigt står med rasad vevaxel + krökta stakar sedan Mantorp). Det minst roliga blir att betala för däck, blir 15 papp för en uppsättning hyfsade bandäck, exkl fälg.

Att köpa en bil någon annan redan har pimpat sönder och dessutom dekaltrimmat till max är inte riktigt på kartan. Behöver garantin, den är trots allt fransk. laugh

Fast 205:an blir kvar som vinterbil, don't you worry.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9247
June 6, 2012 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1280237 wrote: Det minst roliga blir att betala för däck, blir 15 papp för en uppsättning hyfsade bandäck, exkl fälg.

Behöver garantin, den är trots allt fransk. laugh

Fast 205:an blir kvar som vinterbil, don't you worry.

Vilken dimension är minsta du kan åka med? 17" ? Toyo 888 handlade jag 17" för till imprezan för 3 år sedan för runda slängar 9k.

5 år garanti är schysst, är princip bara tyskarna som inte kan bjussa på sånt...

OnT:
Ska åka ut till Runhällen för nationaldagsfika. Tanterna i byn har bakat massor av kakor och du får äta dom du vill samt betala vad du tycker det är värt. Brukar finnas 18-20 olika sorters kakor att tillgå.

Jonas Klar
Member
Medlem
9248
June 6, 2012 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

17" går också på Meganen, ja. Ska försöka kohandla lite hos Bilia, få se vad man kan hitta på hos dem, vore kul att få med en extra uppsättning fälgar, trots att bilen är beggad.

Har kikat lite på en Alfa Giulietta QV också, den kommer med tre års garanti, där känns risken för haveri ännu större. Blir nog ingen sådan, men provkörning bokad till imorgon. 🙂

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9249
June 6, 2012 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara jag som tycker det är dags att vi skapar "stora bil tråden varning för franska bilar" ? :p

Jag har idag försökt bränna en skiva i Ubuntu vilket var helt omöjligt. Försökte sen bränna den i Windows och då fick jag bara bränt 13 av 16 låtar.....

Drog in ICS på min Xperia Arc idag inte hunnit testa så mycket än men drog givetvis in Chrome Beta direkt! 🙂 Gillar att man nu enkelt och lätt kan stänga ner appar.

Jag tror även jag ska starta en tråd om en spännande Linux distro som är på gång nu.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
9250
June 6, 2012 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis sett Prometeus... låt oss säga att många inte kommer gilla den filmen. Den är kanske intressant ur Alien universumet uppbyggnad om man gillar sånt. Men det är absolut ingen action iaf.... Mer lik Alien 1 i uppbyggnaden.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Alucard-
Medlem
9251
June 7, 2012 - 4:30 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1280257 wrote: Precis sett Prometeus... låt oss säga att många inte kommer gilla den filmen. Den är kanske intressant ur Alien universumet uppbyggnad om man gillar sånt. Men det är absolut ingen action iaf.... Mer lik Alien 1 i uppbyggnaden.

Men ettan är ju den bästa om du frågar mig.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9252
June 7, 2012 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1280254 wrote: Bara jag som tycker det är dags att vi skapar "stora bil tråden varning för franska bilar" ? :p

Jag har idag försökt bränna en skiva i Ubuntu vilket var helt omöjligt. Försökte sen bränna den i Windows och då fick jag bara bränt 13 av 16 låtar.....

Drog in ICS på min Xperia Arc idag inte hunnit testa så mycket än men drog givetvis in Chrome Beta direkt! 🙂 Gillar att man nu enkelt och lätt kan stänga ner appar.

Jag tror även jag ska starta en tråd om en spännande Linux distro som är på gång nu.

Tycker brännare inte håller så speciellt länge förrän man måste skaffa en ny. Min nuvarande har dock hållit länge, men innan dess så hände det att jag fick byta brännare redan efter 1 år. Skitkvalitet säger jag bara, men dom är ju inte speciellt dyra idag om man inte skaffar en Blue-RAY brännare förståss

Har börjat att spela Diablo II + PluggY modden igen efter år av inaktivitet. Är på sista acten i normal level med min Druid. Hardcore game (1 liv) är det som gäller för min del.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9253
June 7, 2012 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Alucard-;1280262 wrote: Men ettan är ju den bästa om du frågar mig.

Instämmer till 100%! Stämmer det här är Prometheus precis det jag hoppats på från början 😀

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
9254
June 7, 2012 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast Prometeus är nog sämre än Alien 1 med om man skall jämnföra... Lite "meh!" känsla när eftertexterna kom.... Kändes som det skulle komma en 2a eller nått

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9255
June 7, 2012 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

"Nog sämre" är fortfarande mycket bättre än det skräp som släpps nu för tiden:D

Alucard-
Medlem
9256
June 8, 2012 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1280277 wrote: Fast Prometeus är nog sämre än Alien 1 med om man skall jämnföra... Lite "meh!" känsla när eftertexterna kom.... Kändes som det skulle komma en 2a eller nått

Finns ju det. Heter alien 1.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
9257
June 8, 2012 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Alucard-;1280300 wrote: Finns ju det. Heter alien 1.

SPOILER: >> Du har inte sett filmen ser jag och då kan jag säga att Alien 1 inte är en uppföljare faktiskt. <<

opA87
Member
Medlem
9258
June 8, 2012 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Skatteåterbäring ! :hb: :upp:

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9259
June 8, 2012 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Fått skatteåterbäringen...Just ätit och sitter nu med tandvärk..ge mig den 18:e snälla

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9260
June 8, 2012 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Skatteåterbäring här också, dock inte lika mycket som de flesta kan jag tänka mig... 😀 Blir att unna mig så kallade kinamat imorgon nu när tjejen är bortrest!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 382
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL