June 27, 2007
Man vilar på ramen i mitten men presar ut hojjen med höger. Vänster använder du inte mycket alls. Är man ovan och oerfaren som oss använder du dock höger mer än du behöver. Jag trodde också det var vänster som skulle bli jobbigt men så är det inte. När man krypit fram på rammen behöver man bara gasa så ställer den upp sig själv och du håller i annars får du motkast eller kör ut.
Jag är glad att vi inte körde dom större då du har 80hk på 80kg hojj. Även om våran var låst på tvåan så räckte det gott.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
December 6, 2006
Mean Machine;1280232 wrote: Jobbat och fått ett lån beviljat för bilköp. Från och med nästa vecka blir det nog en Megane RS på riktigt.
:corn: De här kan bli spännande.. ska Mean faktiskt köpa en RIKTIG bil som inte kräver byte av 53 delar i veckan !
:upp:
EDIT:
Du får la köpa polarens f.d bil
http://www.blocket.se/ystad/Au.....5&w=0
http://www.garaget.org/?car=226689
Eller du kanske ska satsa fullt ut och köpa ny ?
December 6, 2006
alrik;1280235 wrote: Kunde inte sagt det bättre själv! Fast ska vi verkligen säga riktig bil? ;).
Tänkte att jag för en gångs skull inte skulle lägga mig i hans läggning på franska bilar och starta diskussioner om att Volvo suger o.s.v :p
Mer imponerad av att de faktiskt är en bil som till och med jag faktiskt skulle vilja köra.. istället för en Peugot xxx från -82 😀
OnT:
Väntar på att klockan ska bli lite mer och gräset vi slog igår i regnet ska torka upp så vi kan börja köra gräs på min 3:e gård jag är på.
February 12, 2003
Mja, jag tänker lite praktiskt också. De flesta har fyra års garanti kvar, två års vagnskadeförsäkring, så de är inte dyrare att äga i vare sig försäkring, service eller bensin än min 306:a (som för övrigt står med rasad vevaxel + krökta stakar sedan Mantorp). Det minst roliga blir att betala för däck, blir 15 papp för en uppsättning hyfsade bandäck, exkl fälg.
Att köpa en bil någon annan redan har pimpat sönder och dessutom dekaltrimmat till max är inte riktigt på kartan. Behöver garantin, den är trots allt fransk.
Fast 205:an blir kvar som vinterbil, don't you worry.
October 22, 2002
Mean Machine;1280237 wrote: Det minst roliga blir att betala för däck, blir 15 papp för en uppsättning hyfsade bandäck, exkl fälg.
Behöver garantin, den är trots allt fransk.
Fast 205:an blir kvar som vinterbil, don't you worry.
Vilken dimension är minsta du kan åka med? 17" ? Toyo 888 handlade jag 17" för till imprezan för 3 år sedan för runda slängar 9k.
5 år garanti är schysst, är princip bara tyskarna som inte kan bjussa på sånt...
OnT:
Ska åka ut till Runhällen för nationaldagsfika. Tanterna i byn har bakat massor av kakor och du får äta dom du vill samt betala vad du tycker det är värt. Brukar finnas 18-20 olika sorters kakor att tillgå.
February 12, 2003
17" går också på Meganen, ja. Ska försöka kohandla lite hos Bilia, få se vad man kan hitta på hos dem, vore kul att få med en extra uppsättning fälgar, trots att bilen är beggad.
Har kikat lite på en Alfa Giulietta QV också, den kommer med tre års garanti, där känns risken för haveri ännu större. Blir nog ingen sådan, men provkörning bokad till imorgon. 🙂
October 14, 2010
Bara jag som tycker det är dags att vi skapar "stora bil tråden varning för franska bilar" ? :p
Jag har idag försökt bränna en skiva i Ubuntu vilket var helt omöjligt. Försökte sen bränna den i Windows och då fick jag bara bränt 13 av 16 låtar.....
Drog in ICS på min Xperia Arc idag inte hunnit testa så mycket än men drog givetvis in Chrome Beta direkt! 🙂 Gillar att man nu enkelt och lätt kan stänga ner appar.
Jag tror även jag ska starta en tråd om en spännande Linux distro som är på gång nu.
March 10, 2003
Precis sett Prometeus... låt oss säga att många inte kommer gilla den filmen. Den är kanske intressant ur Alien universumet uppbyggnad om man gillar sånt. Men det är absolut ingen action iaf.... Mer lik Alien 1 i uppbyggnaden.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 27, 2007
Ctrl;1280257 wrote: Precis sett Prometeus... låt oss säga att många inte kommer gilla den filmen. Den är kanske intressant ur Alien universumet uppbyggnad om man gillar sånt. Men det är absolut ingen action iaf.... Mer lik Alien 1 i uppbyggnaden.
Men ettan är ju den bästa om du frågar mig.
July 30, 2010
Swedish Berserk;1280254 wrote: Bara jag som tycker det är dags att vi skapar "stora bil tråden varning för franska bilar" ? :p
Jag har idag försökt bränna en skiva i Ubuntu vilket var helt omöjligt. Försökte sen bränna den i Windows och då fick jag bara bränt 13 av 16 låtar.....
Drog in ICS på min Xperia Arc idag inte hunnit testa så mycket än men drog givetvis in Chrome Beta direkt! 🙂 Gillar att man nu enkelt och lätt kan stänga ner appar.
Jag tror även jag ska starta en tråd om en spännande Linux distro som är på gång nu.
Tycker brännare inte håller så speciellt länge förrän man måste skaffa en ny. Min nuvarande har dock hållit länge, men innan dess så hände det att jag fick byta brännare redan efter 1 år. Skitkvalitet säger jag bara, men dom är ju inte speciellt dyra idag om man inte skaffar en Blue-RAY brännare förståss
Har börjat att spela Diablo II + PluggY modden igen efter år av inaktivitet. Är på sista acten i normal level med min Druid. Hardcore game (1 liv) är det som gäller för min del.
June 27, 2007
March 10, 2003
Alucard-;1280300 wrote: Finns ju det. Heter alien 1.
SPOILER: >> Du har inte sett filmen ser jag och då kan jag säga att Alien 1 inte är en uppföljare faktiskt. <<
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)