October 22, 2002
Jacob Hugosson;1280323 wrote: Skatteåterbäring här också, dock inte lika mycket som de flesta kan jag tänka mig... 😀 Blir att unna mig så kallade kinamat imorgon nu när tjejen är bortrest!
Skatteåterbäringen som bygger på för mycket inbetald skatt är ju bara dumt. Då är det bättre att få ut återbäringen/12 så man får ut mer pengar per månad istället.
Skatteåterbäring pga avdrag är trevligare, dock så kan man ju faktiskt jämka dom om man vet ungefär vad man ska dra av. Typ resor till och från jobbet.
Det jag fick tillbaka är till stor del från avdrag för resor, räntor samt en skvätt övrigt.
September 9, 2009
alrik;1280343 wrote: Skatteåterbäringen som bygger på för mycket inbetald skatt är ju bara dumt. Då är det bättre att få ut återbäringen/12 så man får ut mer pengar per månad istället.
Skatteåterbäring pga avdrag är trevligare, dock så kan man ju faktiskt jämka dom om man vet ungefär vad man ska dra av. Typ resor till och från jobbet.
Det jag fick tillbaka är till stor del från avdrag för resor, räntor samt en skvätt övrigt.
Jag föredrar nog dom här klumpsummorna, det blir att man lägger ut pengar på extra skräp man egentligen inte behöver 😉
October 22, 2002
Jacob Hugosson;1280353 wrote: Jag föredrar nog dom här klumpsummorna, det blir att man lägger ut pengar på extra skräp man egentligen inte behöver 😉
Är ungefär lika lustigt som att arbetsgivaren ska hålla semesterpengarna för att folk ska kunna ha semester. Bättre att få ut 13% mer och själv ha koll på vad man vill göra och spara. Man idiotförklarar i princip alla som jobbar är min åsikt. Vet man att man ska vara ledig 3-4v så ser man till att ha pengar kvar.
October 14, 2010
Följ senaste dramatiken i en ny tråd på Sweclockers. Helgsnack om varför Intel är så bra. Ignorera rubriken för den stämmer inte egentligen.
Helgsnack: Är AMD ute ur leken? - Hårdvara - SweClockers.com
September 9, 2009
alrik;1280361 wrote: Är ungefär lika lustigt som att arbetsgivaren ska hålla semesterpengarna för att folk ska kunna ha semester. Bättre att få ut 13% mer och själv ha koll på vad man vill göra och spara. Man idiotförklarar i princip alla som jobbar är min åsikt. Vet man att man ska vara ledig 3-4v så ser man till att ha pengar kvar.
Smaken är som baken, jag skulle nog inte ha självdisciplinen att lägga undan den där extra summan varje månad.
June 11, 2001
Jacob Hugosson;1280368 wrote: Smaken är som baken, jag skulle nog inte ha självdisciplinen att lägga undan den där extra summan varje månad.
Förstår precis vad du menar, det är lättare att vara snål om man har mer pengar på bankkontot, typ 25000+ än när man bara har någon tusenlapp över, för då räcker den ändå inte till något speciellt. Programmet Lyxfällan är ett ganska bra exempel på att demostrera sådana typer.
July 30, 2010
Swedish Berserk;1280366 wrote: Följ senaste dramatiken i en ny tråd på Sweclockers. Helgsnack om varför Intel är så bra. Ignorera rubriken för den stämmer inte egentligen.
Helgsnack: Är AMD ute ur leken? - Hårdvara - SweClockers.com
Läste lite i den förut idag. Vad är det för idiot som ens drar fram sånt skitsnack?
March 14, 2001
Fått ont i axeln... Var och kastade golfdiscar, drivers närmare bestämt, på en fotbollsplan igår och tog i alldeles för hårt på första kastet när jag var helt ouppvärmd. Det hög till och gjorde något ont direkt då men det gick snart nog över så jag fortsatt kasta ett 40-tal discar kanske. Nu idag, eller redan i natt, gör det sjukt ont när man gör vissa rörelser. Tråkigt värre. 🙁
Var på väg och spela lite idag, fint väder och nyklippt gräs, men med tanke på att det gjorde ont så tog jag förnuftet i fånga och provade inte ens kasta lite smått, troligen ett ganska smart drag. 😉
June 11, 2001
Viking1962;1280374 wrote: Läste lite i den förut idag. Vad är det för idiot som ens drar fram sånt skitsnack?
Håller med, efter att ha läst igenom den där tråden så konstaterar man att det bara resulterar i saker som kan klassas som hets mot folkgrupp (AMD vs Intel användare vilket kan ses som folkgrupper) uppvigling (hårda ord när man diskuterar vad man ska välja) samt brott mot yttrandefrihetslagen när man bara tillåter diskution om ett varumärke.
February 12, 2003
alrik;1280344 wrote: Hur var Alfan att köra? Har du en RS på uppfarten nu?
Hade så jävligt med jobb i torsdags att jag inte hann åka och kolla på Alfan som planerat. Kollade dock på fyra Megane RS igår, provkörde en av dem. Har samlat lite offerter, 215kkr för en grå med 2000 mil på mätaren med 19"-fälgar (med däck som är slut...), 235kkr för en vit som ser ut att vara mer eller mindre i nyskick hos Bilia med schyssta däck på de snyggare 18"-fälgarna (vinterdäck på köpet) samt 250kkr för en som gått 95 mil och har stått i garage på Lidingö hos en rikemansgubbe i ett år...
Får se vad det blir i slutändan, men jag är såld, behöver inte bemöda mig att kolla efter en Giulietta egentligen. 🙂
Tillbaka till prutandet på måndag.
July 30, 2010
Sökte lite på varulv och då kom denna upp
[Image Can Not Be Found]
Varulv syndrom
Denna är en kosmetologs dröm, när det börjar växa hår över hela ansiktet och kroppen. Håret växer verkligen som en vargliknande mönster och former och var förmodligen det ursprungliga av varulv myten.
1 Guest(s)