July 30, 2010
Mean Machine;1281390 wrote: Jobbat. Åkt till Lund, köpt på mig ännu en oälskad hög skit. Kommit hela vägen till Jönköping innan generatorn rasade. Nu sitter jag på McDonalds och inväntar skjuts hem.
Bild på skithögen i fråga (även känd som den sista Peugeoten jag köper):
[Image Can Not Be Found]Säkert bara för att wojt ägt den. Och ja, det var det mest onödiga köpet ever, egentligen. Någon del av mig sa "vinterbil", och billig var den... Innan bärgningar och grejer.
Mycket svordomar kan jag tänka mig?
September 9, 2009
Så, Excel-filen med all data och diagram till notebooktesterna blev korrupt av nån jävla anledning. Allt som finns kvar är alla siffror, men vare sig namn eller diagram finns. Nu ska jag sova gott och se fram emot alla timmar jag kommer få sitta och återställa allt, medan jag skakar av ilska. Här är mitt felmeddelande, om någon har en fix är det verkligen uppskattat...
"Excel hittade innehåll som inte kan läsas i Laptoptester.xlsx. Vill du återställa innehållet i arbetsboken? Klicka på Ja om du har förtroende för källan i arbetsboken." - Redan testat på tre olika datorer med Office 2007 och 2010 utan framgång.
Innan någon kläcker den sedvanligt klyftiga kommentaren om backup, så hade jag tänkt göra en backup precis när jag sparade det sista i dokumentet, precis som jag alltid gör när jag är testat färdigt en dator. 🙁
October 14, 2010
Jacob Hugosson;1281546 wrote: Så, Excel-filen med all data och diagram till notebooktesterna blev korrupt av nån jävla anledning. Allt som finns kvar är alla siffror, men vare sig namn eller diagram finns. Nu ska jag sova gott och se fram emot alla timmar jag kommer få sitta och återställa allt, medan jag skakar av ilska. Här är mitt felmeddelande, om någon har en fix är det verkligen uppskattat...
"Excel hittade innehåll som inte kan läsas i Laptoptester.xlsx. Vill du återställa innehållet i arbetsboken? Klicka på Ja om du har förtroende för källan i arbetsboken." - Redan testat på tre olika datorer med Office 2007 och 2010 utan framgång.
Innan någon kläcker den sedvanligt klyftiga kommentaren om backup, så hade jag tänkt göra en backup precis när jag sparade det sista i dokumentet, precis som jag alltid gör när jag är testat färdigt en dator. 🙁
Jag antar att du redan googlat en massa olika lösningar. Men jag hittade något.
How to Recover a Corrupt Excel File - wikiHow
"The file is corrupt and cannot be opened" error on office - Microsoft Answers
Annars kanske du kan pröva att öppna den i Openoffice eller Libreoffice?
Sen ska det väl finnas något sätt att ta fram tidigare versionen av en fil i Windows 7? Jag har för mig att man högerklickar på filen sen egenskaper sen ska där vara en flik som heter tidigare versioner. Du kan alltid se om där finns något där. Om du gör det är dock chansen stor att inte det senaste du sparat finns med, Men du kan kanske få tillbaka en fungerande fil.
September 9, 2009
Mean Machine;1281552 wrote: "Har du förtroende för källan i arbetsboken" frågar den ju. Och det är ju du som är källan. Du har alltså inte tillräckligt med självförtroende.
Trots mitt yttre så är det inget brist på självförtroende här inte!
Swedish Berserk;1281553 wrote: Jag antar att du redan googlat en massa olika lösningar. Men jag hittade något.
How to Recover a Corrupt Excel File - wikiHow
"The file is corrupt and cannot be opened" error on office - Microsoft Answers
Annars kanske du kan pröva att öppna den i Openoffice eller Libreoffice?
Sen ska det väl finnas något sätt att ta fram tidigare versionen av en fil i Windows 7? Jag har för mig att man högerklickar på filen sen egenskaper sen ska där vara en flik som heter tidigare versioner. Du kan alltid se om där finns något där. Om du gör det är dock chansen stor att inte det senaste du sparat finns med, Men du kan kanske få tillbaka en fungerande fil.
Tack för länkarna, tyvärr fungerade det inte 🙁 Testade med OpenOffice och LibreOffice också men icke.
Har nu suttit i flera timmar med att pussla ihop siffror med rätt namn (dator). Är väl färdig med ungefär 90%, det är dom där sista 10% som är svårast... Tror det är enklast att helt enkelt köra om en del tester på datorerna jag har hemma. Har jag tur är jag färdig med att återställa allt imorgon. Inte för att jag har något bättre för mig #-o
June 27, 2007
1 Guest(s)