July 14, 2005
Klockan fem på morgonen loggade jag in på Battle.net och började tanka ner Starcraft II eftersom man köpte den digitala versionen för två år sedan, den laddas ner fortfarande och kommer bli färdig inatt, måste verkligen lämna NET1 och skaffa bredband via telejacket:mad:
Hinner hämta ut minnena till uppgraderingen, kolla Erikshjälpen, betala räkningarna samt en sväng till Tallåsen också innan kvällen.
November 29, 2003
Kom hem från Norge nu i eftermiddags.
Åkte i Måndag's morse och har åkt geiranger (stavning) trollstigen osv, en tripp på 180mil.
Så nu är man hemma och vilar upp sig tills Fredag förmiddag då man tar tåget ner till Stockholm och tar båten (Silja Serenade) till Helsingfors. 🙂
March 10, 2002
whak;1281717 wrote: Kom hem från Norge nu i eftermiddags.
Åkte i Måndag's morse och har åkt geiranger (stavning) trollstigen osv, en tripp på 180mil.
Så nu är man hemma och vilar upp sig tills Fredag förmiddag då man tar tåget ner till Stockholm och tar båten (Silja Serenade) till Helsingfors. 🙂
Med moppen?
July 14, 2005
Efter Starcraft II blivit patchat och klart upgraderade jag minnet i PC'n, lika glatt förvånat över servermoderkortens pålitlighet då allt funkade
Varje RAM-sticka har ju termo sensorer också, task managern visar 2,5GB använt och 22GB ledigt så nu är det bara att köra...
Piss oxå!
Glömde swapen, SSD'n visar rött, bara 12GB kvar, det var 43GB ledigt innan
[Image Can Not Be Found]
July 30, 2010
Snorch;1281732 wrote: Minska växlingsfilen då, 50 spänn på att du inte har nytta av mer än några GB ändå, och nej det finns ingen prestandavinst med att ha en onödigt stor växlingsfil.
Hur stor ska man ha egentligen? stänga av den helt går ju inte för då gnäller ju vissa program att det inte finns nån
July 30, 2010
Snorch;1281757 wrote: Ett par tre fyra GB räcker så gott som alltid, behöver man mer ökar man den först då.
Det där 2x/3x/4x RAM och dylikt som vissa kör med är en förlegad och helt felaktig "tumregel".
Jag har 8GB RAM och satte swapfilen på 2GB och tyckte att den blev lite snabbare på nåt sätt
July 30, 2010
Testar Linux Mint 13 Maya Cinnamon (senaste) LiveCD på ena datorn. Kan bara säga att jag älskar det <3. Ska nog ta bort Windows på den datorn och installera Linux Mint där istället. Jag föredrar Linux Mint långt före Ubuntu som jag inte känner mig bekväm med, men smaken är ju olika (som tur det kanske). Zorin OS var ett av mina favoriter, men det verkar inte funka som jag vill tyvärr. Jag vill ju ha operativsystemet på svenska, men det blir inte helt på svenska trots att jag ställer inte det på det språket
March 10, 2003
Andreas G;1281802 wrote: Vaknat till en ledig lördag. Frugan är på väg till Stockholm för att umgås med sina systrar under hela dagen. Jag har hela stället för mig själv ... 🙂
Fick en skum bild i huvudet just nu. Tänker på sådana där hollywood filmer där föräldrarna sticker iväg en helg och ungarna ordnar fest.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)