July 30, 2010
Tankat ner en preview av Microsofts Office Professional Plus 2013, men jag vet inte om jag ens kommer att testa den med tanke hur den såg ut. NH hade ju den bland nyheterna och det såg inte så kul ut. Microsoft Office 2007 duger mer än väl för mina behov
Spelar lite Skyrim och spelat in en ganska stort klipp på 139 GB, lite väl saftigt att ladda upp till yourtube, så Handbrake får minska ner den en hel del och från 1920x1080 till 1280x720. Blir sämre kvalitet, men det syns vad det är för nåt
Edit
Såg på FZ att även Serious Sam 3 BFE kommer att släppas på Linux. Hoppas att fler än så hoppar på tåget 🙂
Först tyckte jag det stod Battlefield 3 när jag läste BFE 😀
October 14, 2010
Jag och föräldrarna har varit uppe och hälsat på min syster i Södertälje. Tar lång tid att köra från en stad i Skåne hela vägen upp dit. Kom dit i fredags och tog det lugnt. I lördags åkte vi in till Stockholm och vi gick till Inet butik först vilket var ganska skoj och se hur det ser ut. Vi gick dock inte in för vi skulle göra annat och jag hade inga pengar att handla för. Kollade även på lite sevärdheter och gick på Aquaria där man har en massa olika fiskar, muränor och stingrockor och en massa annat. Åkte i morse och kom fram för en stund sedan så nu är man hemma igen. Skönt! 🙂
March 10, 2003
Lite av en myt tror jag, men när det regnar runt 30-35mm vill man ändå inte fiska. Var mulet idag och var okej fiskelycka för min del.
Första Gäddan vägde in på 5,7kg och sedan var det en liten abborre och en 2kg gädda som avslut.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
Idag blev det lite rundvandring på stan och några inköp på rean. Sen halvdog jag i soffan framför OS och lyckades till slut ta mig ut och genomgöra ett riktigt bra löppass, för att sedan avsluta med lite NH-arbete och beställning av nya löpardojjor.
Jag fiskade inte men lyckades trycka ner en krokodilburgare på Gustav adolfs torg i Malmö där ett australiensiskt kocklag hade ställt upp en BBQ, fanns även kängru och kamel-burgare men de stackarna vill jag inte sätta tänderna i..
Edit: Nu har jag även sett till att fixa så bilderna som postas i NH:s forum inte blir större än trådfältet så man slipper den där scrollbaren nedanför alla bilder som är större än 750 pixlar. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
July 30, 2010
Jag måste vara besatt av ondska krafter eftersom jag alltid har otur
I lördags så var det min sista dag som sommarjobbare och jag skulle lämna tillbaka nycklar, kärran m.m. till NTM Distribution som jag jobbade åt. När jag skulle samla ihop sakerna så märkte jag att ena nyckelknippan med 6 - 7 nycklar var försvunnen. Var fan e den tänkte jag!!! och blir extremt stressad då jag bara hade ett par timmar på mig att hitta dem. Efter att jag rivit genom hela lägenheten så slängde jag på mig kläderna och sprang ut och letade i det område där jag vet jag hade nycklarna senast. Inte så lätt när det var kolsvart ute. Hittade inget givetvis. Så jag gick upp till företaget med tunga steg med tankarna att jag får nog ingen lön i alla fall nu när jag måste ersätta alla nycklar tänkte jag. När jag kom fram så hade nån schyst person i mitt område där jag bor hittat nycklarna och skickat upp dem till NTM Distr. , man kan säga att det var verkligen tur i oturen. En nyckel kostar väl 2000:- att tillverka en ny? och sedan om det är 7 stycken så hade jag blivit ruinerad. Sedan otur nr. 2. När jag skulle lämna in budboken + lite annat inne på kontoret så sade en att inte stänga ytterdörren nånting, ok, sa jag, men med min otur så gick givetvis dörren helt igen när jag var där inne. Det visade sig att man måste ha en nyckel för att ta sig ut också :D, så jag blev inlåst i en halvtimme innan jag till slut lyckades hitta en telefon som gick att ringa med. Under den tiden jag var där inne så hittade jag en mobil (med pinkod givetvis) som jag slog fel tre gånger, så nu blev den telefonen blockerad (hoppas att ägaren inte blir alltför arg :D), men till slut så såg jag hederlig gammal knapptelefon som gick att ringa till nattchefen så dom fick öppna åt mig. Jag tror inte jag vill jobba där en gång till. Känns som företaget ger mig mer otur än nåt annat ställe. Tidningsutdelningen har gått i berg och dalbanor. Ibland vill jag bara gå hem och lägga mig igen eftersom jag är där men inte hjärnan
December 6, 2006
Gått på semester ( fredags ) :D/
... blivit sjuk ( kändes av i lördags.. blev värre under söndagen... känns likadant måndag ) :banghead:
Life is good..
Vilket som.. gårdagen spenderades i Borås hos polare. Tog bort all solfilm på alla rutorna.. nu ska de läggas på ny på 7 rutor i veckan om min kropp orkar köra.
[Image Can Not Be Found]
Satan vad jag älskar hans Audi.. hade de inte varit för min egen bil är inte ens 1 år i min ägo hade jag nog fan köpt den av honom..
Ljust och äckligt blev de i bilen efteråt iallafall..
Det blev lite jobb följt av en tripp till biltema och sedan en kort cykelmekk.
Ett längre armpass på gymmet följt av matlagning kl 22.00, sitter nu proppmätt kvart i 1 efter att ha tryckt i mig tacopaj.. Det positiva är att det finns kvar till lunchen i morgon som var tanken, det negativa är att jag åt en massa redan ikväll.. 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
March 14, 2001
Inte idag men... Haft en riktigt trevlig helg. Lite fest på lördagen och träffade en massa trevligt folk, både gamla bekanta och nya (definitivt de nya;)), och det blev en riktigt lyckad kväll och natt. Det har visserligen blivit lite komplicerat på vissa fronter efter helgen, men ändå på ett positivt sätt, så det kan jag stå ut med. Sålänge man hänger med i svängarna bara. 🙂
Idag har jag och en polare eldat lite rishögar på discgolfbanan, så pass att brandkåren kom och undrade vad vi gjorde, haha. :p
October 22, 2002
Äntligen en normal jobbvecka efter 3 veckor med totalt närmare 80h övertid. Är lite sliten i kroppen eftersom man inte kan ge fan att göra något på helgerna där man egentligen skulle behövt vila lite.
Lördagen bjöd iaf på svensexa som jag och en kompis höll i för en annan kompis. Var 10 st som deltog i en väldigt human sex. Han som blev "utsatt" tyckte dagen var väldigt skoj vilket var det viktigaste och vi andra hade det inte mindre trevligt. Söndagen var lite halvseg med det beror mestadels på att man sov i en källare på en madrass tillsammans med 3 andra grabbar.
På kvällen så la jag och en kompis dit frisen på altan för att spara lite tid på måndagen då resten byggdes. Måndagen tillbringades ute i kanonväder med att i princip bygga klart altanen. Saknades ca: 40 lpm trall för att färdigställa däcket vilket jag ska åka och handla idag. Senare i höst så blir det en överbyggnad som ska glasas in.
[Image Can Not Be Found]
March 14, 2001
alrik;1282161 wrote: Kör på bara! Kan inte mer än att gå åt helvete 😛
Haha, nej jag vet. :p Men det var det jag hade tänkt undvika, problemet är att jag inte vet åt vilket håll det leder än och vad som är bästa lösningen. Hade jag vetat det redan vore det relativt enkelt att ordna upp och hålla moralen något intakt. 😉
Dagens I-landsproblem...
Skönt med inglasad altan, har ni solläge på den också?
1 Guest(s)