Vad har du gjort idag?|Page 475|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
sp_UserOfflineSmall Offline
9481
August 1, 2012 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1282166 wrote: Haha, nej jag vet. :p Men det var det jag hade tĂ€nkt undvika, problemet Ă€r att jag inte vet Ă„t vilket hĂ„ll det leder Ă€n och vad som Ă€r bĂ€sta lösningen. Hade jag vetat det redan vore det relativt enkelt att ordna upp och hĂ„lla moralen nĂ„got intakt. 😉

Dagens I-landsproblem...

Skönt med inglasad altan, har ni sollÀge pÄ den ocksÄ?

Den ligger i syd-sydvĂ€st men grönska gör att den börjar skuggas runt kl:20 runt denna tid pĂ„ Ă„ret. Blir en isolerad vĂ€gg med tvĂ„ mindre fönster ganska högt upp Ă„t "vĂ€nster" som kommer gĂ„ fram till nĂ€stan hela vinkeln. Inglasningen kommer stĂ„ 0,5m in pĂ„ dĂ€cket för att slippa stĂ€nk samt slippa att ta ett steg direkt utanför glaset. Taket blir ett riktigt tak (plĂ„t, papp, rĂ„spont, luftspalt, isolering) och insidan kommer fĂ„ ett gĂ€ng spottar samt bestĂ„ av mĂ„lad rĂ„spont. Även insidan av vĂ€ggen kommer vara mĂ„lad rĂ„spont.

Dvs. det Ă€r nĂ„gra timmar kvar innan allt Ă€r klart. 🙂

LĂ„ter som du har angenĂ€ma problem att lösa 🙂

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
9482
August 1, 2012 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Det lĂ„ter inte sĂ„ dumt det inte. Mycket jobb, men nĂ€r det Ă€r klart Ă€r det oftast vĂ€rt det. 🙂

Haha, ja sÄ Àr det vÀl, men ack sÄ komplicerat och snudd pÄ stressande nÀr man har lite skam i kroppen Ätminstone.;) Men ja, nÀ jag vet inte. :p

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
9483
August 1, 2012 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag har jag pajjat magen med att springa 1,5 mil med en tacopaj + moms i magen. Sen Ă€ven börjat fila lite pĂ„ cykeln, den Ă€r körduglig nu sĂ„ nu Ă€r tanken att den röda fĂ€rgen ska slipas ner lite och sedan köra en mattsvart sprayfĂ€rg över hela hojjen. Siktar inte pĂ„ nĂ„got proffsjobb direkt, dĂ„ blir den bara stulen snabbare. Men en sleepersvart kĂ€rringcykel Ă€r ju alltid kul 🙂

Snorch
Member
Medlem
9484
August 2, 2012 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar jobba om en tvÄ timmar eller sÄ, första dagen efter semestern. SÄ trÄkigt och sjukt dÄlig tajming...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
9485
August 2, 2012 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1282166 wrote: Haha, nej jag vet. :p Men det var det jag hade tĂ€nkt undvika, problemet Ă€r att jag inte vet Ă„t vilket hĂ„ll det leder Ă€n och vad som Ă€r bĂ€sta lösningen. Hade jag vetat det redan vore det relativt enkelt att ordna upp och hĂ„lla moralen nĂ„got intakt. 😉

Dagens I-landsproblem...

No offense, men varför skriva om det och utelÀmna kontentan? MÄste finnas bÀttre kanaler att ventilera sig genom i.s.f.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
9486
August 2, 2012 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Förutom work, work blev det ikvÀll en tur pÄ gymmet dÀr jag bland annat han testa de nya löperdojjorna pÄ löpbandet, kÀndes riktigt bra!
Efter ett ryggpass stack jag direkt ut pĂ„ gĂ„rden och körde lite OS-simning pĂ„ surfplattan medan jag handslipade styret till nygamla kĂ€rringcykel. Tog sin tid men han precis köra ett par vĂ€ndor med svartmatt motorlack pĂ„ sprayburk. Var för mörkt för att se resultatet men verkade bli helt ok. Med tanke pĂ„ hur lĂ„ng tid det tog att slipa ner styret vĂ„gar jag inte ens tĂ€nka pĂ„ hur lĂ„ng tid det kommer ta att köra hela ramen... men men fĂ„r vĂ€l ta det i etapper. Är inte tanken att det ska bli nĂ„got konstverk direkt sĂ„ fĂ„r ta det för vad det Ă€r/blir. 🙂

Snorch
Member
Medlem
9487
August 2, 2012 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman, mĂ„ste ju vara lite hemlig. 😉 Nej men problemet handlar om tjejer, tvĂ„ stycken, som kom in i bilden samtidigt typiskt nog. DĂ€r i ligger problemet, Ă„ andra sidan Ă€r det nog inget problem lĂ€ngre.

Finns bÀttre kanaler ja, onekligen, men har inget annat vettigt att skriva pÄ NH sÄ... :p

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9488
August 3, 2012 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Börjar bli riktigt bitter pÄ den hÀr förkylningen nu, verkar bli ett lÄngdraget helvete... Annars sitter jag och försöker fÄ nÄgot vettigt gjort idag Àven om hjÀrnan Àr som gröt :p

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9489
August 3, 2012 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

Har försökt att kunna dela ut D: driven i Linux Mint (en ntfs formaterad drive) sÄ att jag kommer Ät den genom nÀtverket. Trots att jag har följt en steg-för-steg guide sÄ kan jag inte öppna mappen trots att jag ser den. TvÀrt om gÄr hur bra som helst om jag delar ut den pÄ Windows datorn. Jag har gjort sÄ att det inte ska behövas nÄt lösenord. Vad gör jag för fel???? Kan det vara för att jag har ADSL modemet inkopplat mellan datorerna?

Edit
Verkar som det funkar om man delar ut hemma mappen som ligger pÄ en Linux formaterad disk, men D: som Àr ntfs sÄ gÄr det inte att komma Ät den Àven om jag ser den utdelade driven i nÀtverket. Finns det nÄn Linux expert pÄ forumet som vet hur jag ska göra?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
9490
August 3, 2012 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1282232 wrote: Dehman, mĂ„ste ju vara lite hemlig. 😉 Nej men problemet handlar om tjejer, tvĂ„ stycken, som kom in i bilden samtidigt typiskt nog. DĂ€r i ligger problemet, Ă„ andra sidan Ă€r det nog inget problem lĂ€ngre.

Finns bÀttre kanaler ja, onekligen, men har inget annat vettigt att skriva pÄ NH sÄ... :p

Haha jo förstod nĂ€stan att det var tjejer inblandat. 🙂

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9491
August 3, 2012 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag sĂ€ger som Fylking. Äntligen!!!!

Nu börjar semestern!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
9492
August 4, 2012 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik;1282254 wrote: Jag sĂ€ger som Fylking. Äntligen!!!!

Nu börjar semestern!

Same 🙂

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
9493
August 6, 2012 - 5:17 am
sp_Permalink sp_Print

TĂ„rtfrukost sedan 5-Ă„rs kalas 😀

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
9494
August 6, 2012 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Åter i arbete efter en mĂ„nads semester. En mĂ„nad kvar till nĂ€sta...

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9495
August 6, 2012 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknade yrvaken vid 5:30 imorse, det hĂ€nder knappast varje dag... Suttit med lite NH-grejer med runt 18:00 dog min hjĂ€rna. Efter det blev det avkoppling med Dungeon Defenders och nu Ă€r det dags för mat! 😀

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9496
August 7, 2012 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat
Surfat
Sovit
Ätit
Sovit

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
9497
August 7, 2012 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1282369 wrote: Vaknat
Surfat
Sovit
Ätit
Sovit

A day in the life of a blues singer

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9498
August 9, 2012 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1282375 wrote: A day in the life of a blues singer

Snarare en dag i en arbetslös personÂŽs kropp 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9499
August 9, 2012 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillar verkligen Linux Mint 13 Mate. Har Àndrat lite teman och ikoner + en snyggare wallpaper Àn den som kommer med systemet. Lade in ett gammalt Windows spel (Jagged Alliance 2) som flyter som en gud under Wine. Har Àven lagt in den senste kÀrnan som Àr 3.5.0-030500-generic som inte rÀknas som stabil Àn, men det verkar funka bra trots det

Bild pÄ min desktop
[Image Can Not Be Found]

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
9500
August 9, 2012 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1282429 wrote: Snarare en dag i en arbetslös personÂŽs kropp 🙂

GĂ„r pĂ„ ett ut 🙂 Jag vet hur det kan vara. Hade ett arbetsledigt Ă„r nĂ€r jag var 22. LĂ€ste mycket seriealbum och spela warcraft 3 pĂ„ nĂ€tverk med grannen som ocksĂ„ "hade ledigt".

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 514
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL