October 22, 2002
Snorch;1282166 wrote: Haha, nej jag vet. :p Men det var det jag hade tĂ€nkt undvika, problemet Ă€r att jag inte vet Ă„t vilket hĂ„ll det leder Ă€n och vad som Ă€r bĂ€sta lösningen. Hade jag vetat det redan vore det relativt enkelt att ordna upp och hĂ„lla moralen nĂ„got intakt. đ
Dagens I-landsproblem...
Skönt med inglasad altan, har ni sollÀge pÄ den ocksÄ?
Den ligger i syd-sydvĂ€st men grönska gör att den börjar skuggas runt kl:20 runt denna tid pĂ„ Ă„ret. Blir en isolerad vĂ€gg med tvĂ„ mindre fönster ganska högt upp Ă„t "vĂ€nster" som kommer gĂ„ fram till nĂ€stan hela vinkeln. Inglasningen kommer stĂ„ 0,5m in pĂ„ dĂ€cket för att slippa stĂ€nk samt slippa att ta ett steg direkt utanför glaset. Taket blir ett riktigt tak (plĂ„t, papp, rĂ„spont, luftspalt, isolering) och insidan kommer fĂ„ ett gĂ€ng spottar samt bestĂ„ av mĂ„lad rĂ„spont. Ăven insidan av vĂ€ggen kommer vara mĂ„lad rĂ„spont.
Dvs. det Ă€r nĂ„gra timmar kvar innan allt Ă€r klart. đ
LĂ„ter som du har angenĂ€ma problem att lösa đ
Idag har jag pajjat magen med att springa 1,5 mil med en tacopaj + moms i magen. Sen Ă€ven börjat fila lite pĂ„ cykeln, den Ă€r körduglig nu sĂ„ nu Ă€r tanken att den röda fĂ€rgen ska slipas ner lite och sedan köra en mattsvart sprayfĂ€rg över hela hojjen. Siktar inte pĂ„ nĂ„got proffsjobb direkt, dĂ„ blir den bara stulen snabbare. Men en sleepersvart kĂ€rringcykel Ă€r ju alltid kul đ
Tekniknörd som gillar att trÀna.
March 10, 2002
Snorch;1282166 wrote: Haha, nej jag vet. :p Men det var det jag hade tĂ€nkt undvika, problemet Ă€r att jag inte vet Ă„t vilket hĂ„ll det leder Ă€n och vad som Ă€r bĂ€sta lösningen. Hade jag vetat det redan vore det relativt enkelt att ordna upp och hĂ„lla moralen nĂ„got intakt. đ
Dagens I-landsproblem...
No offense, men varför skriva om det och utelÀmna kontentan? MÄste finnas bÀttre kanaler att ventilera sig genom i.s.f.
Förutom work, work blev det ikvÀll en tur pÄ gymmet dÀr jag bland annat han testa de nya löperdojjorna pÄ löpbandet, kÀndes riktigt bra!
Efter ett ryggpass stack jag direkt ut pĂ„ gĂ„rden och körde lite OS-simning pĂ„ surfplattan medan jag handslipade styret till nygamla kĂ€rringcykel. Tog sin tid men han precis köra ett par vĂ€ndor med svartmatt motorlack pĂ„ sprayburk. Var för mörkt för att se resultatet men verkade bli helt ok. Med tanke pĂ„ hur lĂ„ng tid det tog att slipa ner styret vĂ„gar jag inte ens tĂ€nka pĂ„ hur lĂ„ng tid det kommer ta att köra hela ramen... men men fĂ„r vĂ€l ta det i etapper. Ăr inte tanken att det ska bli nĂ„got konstverk direkt sĂ„ fĂ„r ta det för vad det Ă€r/blir. đ
Tekniknörd som gillar att trÀna.
March 14, 2001
Dehman, mĂ„ste ju vara lite hemlig. đ Nej men problemet handlar om tjejer, tvĂ„ stycken, som kom in i bilden samtidigt typiskt nog. DĂ€r i ligger problemet, Ă„ andra sidan Ă€r det nog inget problem lĂ€ngre.
Finns bÀttre kanaler ja, onekligen, men har inget annat vettigt att skriva pÄ NH sÄ... :p
July 30, 2010
Har försökt att kunna dela ut D: driven i Linux Mint (en ntfs formaterad drive) sÄ att jag kommer Ät den genom nÀtverket. Trots att jag har följt en steg-för-steg guide sÄ kan jag inte öppna mappen trots att jag ser den. TvÀrt om gÄr hur bra som helst om jag delar ut den pÄ Windows datorn. Jag har gjort sÄ att det inte ska behövas nÄt lösenord. Vad gör jag för fel???? Kan det vara för att jag har ADSL modemet inkopplat mellan datorerna?
Edit
Verkar som det funkar om man delar ut hemma mappen som ligger pÄ en Linux formaterad disk, men D: som Àr ntfs sÄ gÄr det inte att komma Ät den Àven om jag ser den utdelade driven i nÀtverket. Finns det nÄn Linux expert pÄ forumet som vet hur jag ska göra?
March 10, 2002
Snorch;1282232 wrote: Dehman, mĂ„ste ju vara lite hemlig. đ Nej men problemet handlar om tjejer, tvĂ„ stycken, som kom in i bilden samtidigt typiskt nog. DĂ€r i ligger problemet, Ă„ andra sidan Ă€r det nog inget problem lĂ€ngre.
Finns bÀttre kanaler ja, onekligen, men har inget annat vettigt att skriva pÄ NH sÄ... :p
Haha jo förstod nĂ€stan att det var tjejer inblandat. đ
July 30, 2010
Gillar verkligen Linux Mint 13 Mate. Har Àndrat lite teman och ikoner + en snyggare wallpaper Àn den som kommer med systemet. Lade in ett gammalt Windows spel (Jagged Alliance 2) som flyter som en gud under Wine. Har Àven lagt in den senste kÀrnan som Àr 3.5.0-030500-generic som inte rÀknas som stabil Àn, men det verkar funka bra trots det
Bild pÄ min desktop
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)