June 13, 2012
Viking1962;1282856 wrote: Flera av oss här har blivit avstängda på sweclockers för alltför konstiga saker som man inte borde bli avstängd för. Jag vet inte riktigt varför dom stängde av mig, men det stod nåt att jag hade spammat på deras sida upprepade gånger. Sweclockers menar troligen att jag länkat till andra svenska forum. Skitsamma, IQ nivån på det där forumet är skrämmande låg med undantag
Såpass. Fattar galoppen. Är inte så aktiv på forumdelen, mest artiklar.
July 30, 2010
d1anny2;1282900 wrote: Såpass. Fattar galoppen. Är inte så aktiv på forumdelen, mest artiklar.
Du kan ju läsa lite här om du inte har redan gjort det 🙂
https://www.nordichardware.se/.....gd%5D.html
October 14, 2007
Fick idag för mig att jag skulle installera Steam och spela lite COD. Var länge sen man gjorde något sådant, så det fick bli att bygga en rigg med lite komponenter som låg och samla damm. Passade även på att installera Windows 8 RTM, och måste erkänna att jag tycker det är riktig bra. Gillar Metro, även fast jag inte vet om jag kommer använda det så mycket i framtiden. Känns i alla fall som Win8 är ett betydlig större steg framåt än vad jag först hade väntat mig.
July 30, 2010
ME4ME;1282912 wrote: Fick idag för mig att jag skulle installera Steam och spela lite COD. Var länge sen man gjorde något sådant, så det fick bli att bygga en rigg med lite komponenter som låg och samla damm. Passade även på att installera Windows 8 RTM, och måste erkänna att jag tycker det är riktig bra. Gillar Metro, även fast jag inte vet om jag kommer använda det så mycket i framtiden. Känns i alla fall som Win8 är ett betydlig större steg framåt än vad jag först hade väntat mig.
Installerade faktiskt in COD 5 - World At War inatt, men den har inget steam. Jag var länge sedan jag spelade spelet. Lika kass som vanligt, ingen som helst reaktionsförmåga. Får skylla på åldern 😀
August 16, 2003
länge sedan jag skrev här, mitt liv har bestått av mindre datorer och mer annat på senare dar, men jag kommer nog tillbaka nu 😀
igår så exploderade nätaggregatet (FSP) i morsans avstängda dator, en kraftig smäll, jordfelsbrytaren löste ut och hela huset blev strömlöst.
jag råkade sitta en halvmeter ifrån med min laptop, har haft kraftig huvudvärk idag pga detta.
och idag så har jag med hjälp av ett annat nätaggregat konstaterat att morsans dator inte startar, med lite tur så är det bara moderkortet som strukit med, eventuellt så får jag slakta min HTPC som jag ändå inte använder så får morsan en hel dator igen (+ att hon säkert blir glad av snabbheten som en quad core ger jämfört med hennes lägre klockade gamla dual...)
om det inte räcker med jävligheter så har vi nu konstaterat att det är något fel på brorsans grafikkort så det blir att köpa nytt där, och ett annat nätagregat har coil whine och behöver bytas. Jag som hade hoppats slippa köpa nya komponenter på ett tag.
jag försökte även byta bussningen på övre motorfästet på bilen, det gick inte heller bra, den gamla sitter som berget...
det har nyligen skitit sig med tjejen också.
jag är inte bitter
July 14, 2005
Poontus: Talat med en Pessimistkonsult?
Påminner mig om 2008 för egen del...
Inom 3 månader hade jag skiljt mig flyttat hem till föräldrarna, morfar och mormor gått bort, med i flytten tog jag en psykiatrisk diagnos.
Tog ett år att bli lagom skruvad:(
Viktigt är att inte låta skiten fastna på en, då blir man lätt bitter som du säger.
Du verkar iallafall knappast bli uttråkad eller få en långsam dag närmaste tiden.
/regards.
August 16, 2003
Tidsdjuret;1282941 wrote: Poontus: Talat med en Pessimistkonsult?
Påminner mig om 2008 för egen del...
Inom 3 månader hade jag skiljt mig flyttat hem till föräldrarna, morfar och mormor gått bort, med i flytten tog jag en psykiatrisk diagnos.
Tog ett år att bli lagom skruvad:(Viktigt är att inte låta skiten fastna på en, då blir man lätt bitter som du säger.
Du verkar iallafall knappast bli uttråkad eller få en långsam dag närmaste tiden./regards.
nu räknade jag inte på långa vägar upp allt dåligt som hänt mig den senaste tiden.
dagen som har varit nu var mycket bättre, ställde klockan och gick upp tidigt (12 😀 )
loggade in på bilprovningens hemsida, såg att dom hade besiktningstid redan en halvtimme senare (körförbud 1/9 annars) så jag bränner bort med motorcykeln, behövde bara vänta någon minut, inga problem, inget tjafs om att jag har en eftermarknadsljuddämpare 🙂
jag kör hem och farsan är förvånad över att jag redan är hemma, klockan är nu 8 minuter efter att min besiktningstid skulle ha börjat.
jag loggar återigen in på bilprovningens hemsida och bokar nu tid för bilen, tid 50 minuter efter den första besiktningen, även bilen rullar igenom med blanka papper, för tredje året i rad så säger dom att bilen ser fin ut (är tredje besiktningen som jag gör sedan inköp) han säger även att "ljusbilden är riktigt bra för att vara eftermarknadsstrålkastare" (en av få saker jag varit orolig för) så nu får jag köra bilen december ut nästa år 🙂
sen en vända till IKEA (bara för att äta 5kr Pizza slize 😀 )
in på Jula intill och köpa pallbockar bland annat.
bytte oljan på brorsans bil (första gången som jag byter olja själv)
jag försökte mig även på att byta oljan i växellådan, men oljepluggarna satt som berget så jag fick ge upp...
ett riktigt bra träningspass, chattat med en tjej, dock är hon lite väl gammal för mig,
men jag har haft en riktigt bra dag.
skiten har runnit av mig ganska så bra med tanke på allt som varit nu 🙂
July 14, 2005
MM: Nope:)
Poontus: Kul att höra
Vaknat med spänningsvärk flera gånger om natten men vill inte knapra sömntabletter, så det blir ännu en seg start på morgonen.
Nu är det sådär fyra år sedan man skiljt sig och levat ensam.
Var gift nästan sex år med en kvinna efter Internetdejt, det sägs att de två första åren är mest prövande så 6 år måste vara godkänt.
Vi skiljdes av praktiska skäl utan uppslitande hat, Exet ringde ett par gånger under månaden efter och småpratade, kolla läget, det var ett schysst avslut anser jag.
Dans och krogliv har aldrig varit min "grej" så man får försöka vara social på annat håll istället.
/End of rant.
June 3, 2011
Suttit och haft kul över hos I am Barack Obama, President of the United States -- AMA : IAmA
June 3, 2011
Lagat Lasange
Lirat GW2
Tittat på lite BSG
Drivit Jakob Hugosson till vansinne på MSN.
Och Just nu stitter jag och "läser ikapp" på min tiwtter/rss feed
EDIT: Det stavas fortfarande Jacob. Mvh, Jacob Hugosson
EDIT: Det stavas fortfarande Jakob. Mvh, Herr YUNO
EDIT: Bitch please, det är Jacob. Mvh, Jacob Hugosson
EDIT: Bitch please, det är Jakob. (Enligt folkbokföringen och ze internetz) Mvh, Herr YUNO
EDIT: NO! Jacob. Mvh, Jacob Hugosson
EDIT: NO! Jakob. Mvh, Herr YUNO
October 22, 2002
På måndag börjar jag jobba igen, lite trevligt i sig måste jag säga. Dock så börjar jag med en extradag i veckan september ut pga. att en kollega är sjukskriven.
Gjort på semester
- Kört hem, kastat in och travat 22-23 kubikmeter ved
- Varit på bröllop
- Tvättat och målat grunden
- Sålt V40 (en historia i sig)
- Köpt en åkgräsklippar, en Stiga Villa årsmodell 1984. 😛
- Städat garaget
1 Guest(s)