Vad har du gjort idag?|Page 478|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
sp_UserOfflineSmall Offline
9541
August 26, 2012 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1282856 wrote: Flera av oss här har blivit avstängda på sweclockers för alltför konstiga saker som man inte borde bli avstängd för. Jag vet inte riktigt varför dom stängde av mig, men det stod nåt att jag hade spammat på deras sida upprepade gånger. Sweclockers menar troligen att jag länkat till andra svenska forum. Skitsamma, IQ nivån på det där forumet är skrämmande låg med undantag

Såpass. Fattar galoppen. Är inte så aktiv på forumdelen, mest artiklar.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9542
August 26, 2012 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1282900 wrote: Såpass. Fattar galoppen. Är inte så aktiv på forumdelen, mest artiklar.

Du kan ju läsa lite här om du inte har redan gjort det 🙂
https://www.nordichardware.se/.....gd%5D.html

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
9543
August 27, 2012 - 3:43 am
sp_Permalink sp_Print

Oj, i den tråden gick det hett till. Förekommer exempelvis även på Swedroid tråkigheter. Ett gäng som florerar på köp&sälj med uppenbart falska intentioner. Upprepade gånger ber man mods spärra dem. Men de kommer tillbaka. Man är alltså istället på tok för slapp.
Peace

Henry de Kruijf
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 122
9544
August 27, 2012 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick idag för mig att jag skulle installera Steam och spela lite COD. Var länge sen man gjorde något sådant, så det fick bli att bygga en rigg med lite komponenter som låg och samla damm. Passade även på att installera Windows 8 RTM, och måste erkänna att jag tycker det är riktig bra. Gillar Metro, även fast jag inte vet om jag kommer använda det så mycket i framtiden. Känns i alla fall som Win8 är ett betydlig större steg framåt än vad jag först hade väntat mig.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9545
August 27, 2012 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

ME4ME;1282912 wrote: Fick idag för mig att jag skulle installera Steam och spela lite COD. Var länge sen man gjorde något sådant, så det fick bli att bygga en rigg med lite komponenter som låg och samla damm. Passade även på att installera Windows 8 RTM, och måste erkänna att jag tycker det är riktig bra. Gillar Metro, även fast jag inte vet om jag kommer använda det så mycket i framtiden. Känns i alla fall som Win8 är ett betydlig större steg framåt än vad jag först hade väntat mig.

Installerade faktiskt in COD 5 - World At War inatt, men den har inget steam. Jag var länge sedan jag spelade spelet. Lika kass som vanligt, ingen som helst reaktionsförmåga. Får skylla på åldern 😀

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9546
August 27, 2012 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

För er som älskar Linux Mint så kommer Linux Mint 14 Nadia ut Oktober 2012. Tyckte att Linux Mint 13 både Mate och Cinnamon versionen funkade bra. Hoppas att denna är ännu bättre

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
9547
August 27, 2012 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

länge sedan jag skrev här, mitt liv har bestått av mindre datorer och mer annat på senare dar, men jag kommer nog tillbaka nu 😀

igår så exploderade nätaggregatet (FSP) i morsans avstängda dator, en kraftig smäll, jordfelsbrytaren löste ut och hela huset blev strömlöst.
jag råkade sitta en halvmeter ifrån med min laptop, har haft kraftig huvudvärk idag pga detta.
och idag så har jag med hjälp av ett annat nätaggregat konstaterat att morsans dator inte startar, med lite tur så är det bara moderkortet som strukit med, eventuellt så får jag slakta min HTPC som jag ändå inte använder så får morsan en hel dator igen (+ att hon säkert blir glad av snabbheten som en quad core ger jämfört med hennes lägre klockade gamla dual...)
om det inte räcker med jävligheter så har vi nu konstaterat att det är något fel på brorsans grafikkort så det blir att köpa nytt där, och ett annat nätagregat har coil whine och behöver bytas. Jag som hade hoppats slippa köpa nya komponenter på ett tag.

jag försökte även byta bussningen på övre motorfästet på bilen, det gick inte heller bra, den gamla sitter som berget...

det har nyligen skitit sig med tjejen också.

jag är inte bitter

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
9548
August 28, 2012 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus: Talat med en Pessimistkonsult?

Påminner mig om 2008 för egen del...
Inom 3 månader hade jag skiljt mig flyttat hem till föräldrarna, morfar och mormor gått bort, med i flytten tog jag en psykiatrisk diagnos.
Tog ett år att bli lagom skruvad:(

Viktigt är att inte låta skiten fastna på en, då blir man lätt bitter som du säger.
Du verkar iallafall knappast bli uttråkad eller få en långsam dag närmaste tiden.

/regards.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9549
August 28, 2012 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Ny beta version av nVidias drivrutin 306.02 ,men när jag såg vad som har förbättras så laddade jag inte ned den. Inga spel jag spelade fanns med i listan. Den tidigare beta 304.79 drivrutinen försämrade Skyrim snarare än förbättrade.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
9550
August 28, 2012 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Lastat en skåpbil med klädsäckar åt Erikshjälpen samt storstädat idag.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
9551
August 28, 2012 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var inte så att klädsäckarna var din storstädning? 😀

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
9552
August 28, 2012 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret;1282941 wrote: Poontus: Talat med en Pessimistkonsult?

Påminner mig om 2008 för egen del...
Inom 3 månader hade jag skiljt mig flyttat hem till föräldrarna, morfar och mormor gått bort, med i flytten tog jag en psykiatrisk diagnos.
Tog ett år att bli lagom skruvad:(

Viktigt är att inte låta skiten fastna på en, då blir man lätt bitter som du säger.
Du verkar iallafall knappast bli uttråkad eller få en långsam dag närmaste tiden.

/regards.

nu räknade jag inte på långa vägar upp allt dåligt som hänt mig den senaste tiden.

dagen som har varit nu var mycket bättre, ställde klockan och gick upp tidigt (12 😀 )
loggade in på bilprovningens hemsida, såg att dom hade besiktningstid redan en halvtimme senare (körförbud 1/9 annars) så jag bränner bort med motorcykeln, behövde bara vänta någon minut, inga problem, inget tjafs om att jag har en eftermarknadsljuddämpare 🙂
jag kör hem och farsan är förvånad över att jag redan är hemma, klockan är nu 8 minuter efter att min besiktningstid skulle ha börjat.
jag loggar återigen in på bilprovningens hemsida och bokar nu tid för bilen, tid 50 minuter efter den första besiktningen, även bilen rullar igenom med blanka papper, för tredje året i rad så säger dom att bilen ser fin ut (är tredje besiktningen som jag gör sedan inköp) han säger även att "ljusbilden är riktigt bra för att vara eftermarknadsstrålkastare" (en av få saker jag varit orolig för) så nu får jag köra bilen december ut nästa år 🙂

sen en vända till IKEA (bara för att äta 5kr Pizza slize 😀 )
in på Jula intill och köpa pallbockar bland annat.
bytte oljan på brorsans bil (första gången som jag byter olja själv)
jag försökte mig även på att byta oljan i växellådan, men oljepluggarna satt som berget så jag fick ge upp...

ett riktigt bra träningspass, chattat med en tjej, dock är hon lite väl gammal för mig,
men jag har haft en riktigt bra dag.

skiten har runnit av mig ganska så bra med tanke på allt som varit nu 🙂

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
9553
August 29, 2012 - 2:35 am
sp_Permalink sp_Print

MM: Nope:)

Poontus: Kul att hörasurprised

Vaknat med spänningsvärk flera gånger om natten men vill inte knapra sömntabletter, så det blir ännu en seg start på morgonen.
Nu är det sådär fyra år sedan man skiljt sig och levat ensam.
Var gift nästan sex år med en kvinna efter Internetdejt, det sägs att de två första åren är mest prövande så 6 år måste vara godkänt.
Vi skiljdes av praktiska skäl utan uppslitande hat, Exet ringde ett par gånger under månaden efter och småpratade, kolla läget, det var ett schysst avslut anser jag.

Dans och krogliv har aldrig varit min "grej" så man får försöka vara social på annat håll istället.

/End of rant.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9554
August 29, 2012 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Installerat Firefox 15.0

Kimo Linder-Fattah
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
9555
August 29, 2012 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
9556
August 30, 2012 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Käkat frukost
Kollat på nätet
Haft besök av en Lux dammsugarförsäljare (trodde ALDRIG jag skulle bli av med fanskapet)
Käkat lunch
Diskat

Kimo Linder-Fattah
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
9557
August 30, 2012 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Lagat Lasange
Lirat GW2
Tittat på lite BSG
Drivit Jakob Hugosson till vansinne på MSN.

Och Just nu stitter jag och "läser ikapp" på min tiwtter/rss feed

EDIT: Det stavas fortfarande Jacob. Mvh, Jacob Hugosson

EDIT: Det stavas fortfarande Jakob. Mvh, Herr YUNO

EDIT: Bitch please, det är Jacob. Mvh, Jacob Hugosson

EDIT: Bitch please, det är Jakob. (Enligt folkbokföringen och ze internetz) Mvh, Herr YUNO

EDIT: NO! Jacob. Mvh, Jacob Hugosson

EDIT: NO! Jakob. Mvh, Herr YUNO

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9558
August 30, 2012 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Normalt förekommande uppgifter i en arbetslös persons vardag

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
9559
August 31, 2012 - 2:17 am
sp_Permalink sp_Print

Denna fredag eftermiddag kommer yngsta brorsan på besök för första gången i år.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9560
August 31, 2012 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

På måndag börjar jag jobba igen, lite trevligt i sig måste jag säga. Dock så börjar jag med en extradag i veckan september ut pga. att en kollega är sjukskriven.

Gjort på semester
- Kört hem, kastat in och travat 22-23 kubikmeter ved
- Varit på bröllop
- Tvättat och målat grunden
- Sålt V40 (en historia i sig)
- Köpt en åkgräsklippar, en Stiga Villa årsmodell 1984. 😛
- Städat garaget

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 319
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL