July 30, 2010
Såg ett klipp på Sweclockers att stardock.com har gjort en startmeny för Windows 8, men det är ju synd att man ska behöva betala för att få bort det man inte vill ha i Windows 8. Det hade varit bättre om Microsoft lagt in ett val vid installationen om man vill ha startmenyn eller Windows UI. Hoppas att nån kunnig programmerare därute gör nåt åt det helt gratis. Helst hade jag velat att Windows 8 hade sett ut som Windows 2000. Klart snyggaste operativsystemet i min mening
June 3, 2011
Viking1962;1283033 wrote: Såg ett klipp på Sweclockers att stardock.com har gjort en startmeny för Windows 8, men det är ju synd att man ska behöva betala för att få bort det man inte vill ha i Windows 8. Det hade varit bättre om Microsoft lagt in ett val vid installationen om man vill ha startmenyn eller Windows UI. Hoppas att nån kunnig programmerare därute gör nåt åt det helt gratis. Helst hade jag velat att Windows 8 hade sett ut som Windows 2000. Klart snyggaste operativsystemet i min mening
Bra. Då vet vi
July 30, 2010
Raderat malware Security Shield som är ett falskt antivirus program på en pensionärs dator. Så tråkigt att göra jobb åt andra :(. Tog väl 2-3 timmar innan allt var klart. Det som tar tid är sökningen innan man vet hur man ska bli av med skiten. Sånt där händer bara okunniga personer med oskyddade datorer.
Jag har dock varit med om mycket värre saker ån just det programmet
whak;1283007 wrote: Käkat frukost
Kollat på nätet
Haft besök av en Lux dammsugarförsäljare (trodde ALDRIG jag skulle bli av med fanskapet)
Käkat lunch
Diskat
Släpp aldrig in såna där dammsugarförsäljare. Jag själv hade en väldigt ung grabb som skulle sälja till mig, jag sa bara "här har du inget att hämta"
March 14, 2001
Finns ett enklare sätt än så. Kolla i titthålet och se att det inte är någon man känner och rimligen inte vill känna och strunta i att öppna.
Likaså om det ringer något okänt/dolt nummer, låt det ringa till det slutar.
Måste man svara svarar man med ett "Hallå", är det en försäljare säger denna för det mesta med "är det förnamn efternamn jag pratar med?" och svaret blir då "det beror på", då förklarar försäljaren oftast sig närmare vad det gäller och här har man högst troligt redan tappat intresset och kan enkelt svara "nej det är inte förnamn" - klick.
Paranoid? Nej, inte alls. :p
June 3, 2011
October 22, 2002
Snorch;1283043 wrote: Finns ett enklare sätt än så. Kolla i titthålet och se att det inte är någon man känner och rimligen inte vill känna och strunta i att öppna.
Måste man svara svarar man med ett "Hallå", är det en försäljare säger denna för det mesta med "är det förnamn efternamn jag pratar med?" och svaret blir då "det beror på", då förklarar försäljaren oftast sig närmare vad det gäller och här har man högst troligt redan tappat intresset och kan enkelt svara "nej det är inte förnamn" - klick.Paranoid? Nej, inte alls. :p
Tavelförsäljare har dykt upp ute hos mig några gånger. En gång blev rädd som fan! Jag var under carporten och höll på och meckade med bromsar på en Caddy jag hade förut och helt plötsligt hör jag något och då står en stor svart man och tittar på mig. Han ville dock bara sälja tavlor. 🙂
Jehovas brukar knacka på med viljan att frälsa mig men det biter inte så hårt på mig. Brukar stå och föra en dialog med dom och påpeka att evolutionen har gjort mycket. Extra roligt är det när man får läsa två meningar i bibeln som dom applicerar på någon större händelse som precis hänt och då säger att Herren har förutspått det hela. Oftast är dom meningarna så "öppna" att man kan få in dom på vad som helst. Kul är det iaf men efter 15-20 minuter så "måste" jag göra något annat och har inte längre tid med dom.
OnT:
38mm regn kom under natten till fredag samt under fredagen.
March 10, 2002
Snorch;1283043 wrote: Finns ett enklare sätt än så. Kolla i titthålet och se att det inte är någon man känner och rimligen inte vill känna och strunta i att öppna.
Måste man svara svarar man med ett "Hallå", är det en försäljare säger denna för det mesta med "är det förnamn efternamn jag pratar med?" och svaret blir då "det beror på", då förklarar försäljaren oftast sig närmare vad det gäller och här har man högst troligt redan tappat intresset och kan enkelt svara "nej det är inte förnamn" - klick.Paranoid? Nej, inte alls. :p
Jag har börjat göra tvärtom, prata på länge om jag har tid, för att slösa deras tid. 🙂
July 14, 2005
alrik;1283057 wrote: Tavelförsäljare har dykt upp ute hos mig några gånger. En gång blev rädd som fan! Jag var under carporten och höll på och meckade med bromsar på en Caddy jag hade förut och helt plötsligt hör jag något och då står en stor svart man och tittar på mig. Han ville dock bara sälja tavlor. 🙂
Jehovas brukar knacka på med viljan att frälsa mig men det biter inte så hårt på mig. Brukar stå och föra en dialog med dom och påpeka att evolutionen har gjort mycket. Extra roligt är det när man får läsa två meningar i bibeln som dom applicerar på någon större händelse som precis hänt och då säger att Herren har förutspått det hela. Oftast är dom meningarna så "öppna" att man kan få in dom på vad som helst. Kul är det iaf men efter 15-20 minuter så "måste" jag göra något annat och har inte längre tid med dom.
OnT:
38mm regn kom under natten till fredag samt under fredagen.
När jag gick på Komvux i Katrineholm var jag och kompisen troende (vi var tre som delade en subventionerad lägenhet) och då Jehovas knackade på var vi enthusiastiska och ville prata religion med så efter en snabb genomgång av deras utopiska alster, fick vi dem att ha bönestund med oss, inte precis enligt deras ordning så de verkade osäkra.
Förstår inte varför Jehovas försöker omvända andra troende brinnande för väckelse, men det kanske ger dem bättre Karma eller något:rolleyes:
October 22, 2002
Två av tre arbetsdagar har jag tillbringat 1-1,5h under samma släp för att ens kunna dra det till verkstaden. Det som är lite komiskt är att jag inte haft släpet efter min bil utan bara fått ihop det för att ta det till verkstaden.
Måndags så kom chefens dotter med släpet och vred upp för att parkera och de smäller till varvid tredje axeln står snett. Då har bladet som axeln "ligger på" gått av. Bara att banda ihop den och åka till verkstad, gå hem kl:15,30 blev istället 19,45.
Idag så ringer chefen och undrar var jag är för att kollegan står med samma fel men på fjärde axeln och får inte upp något tryck i släpet. Då var jag ca:1h tills jag kunde vara där. På den timmen hade min kära kollega lyckats lägga ett band på axeln... När jag så konstaterade jag snabbt att en luftnippel på en bromsklocka gått av, pluggade slangen, skruvade ihop bromsklockan. Då konstaterade jag även att en luftbälg gått och helvete. Lyckades iaf få fast axeln så vi kunde dra bort släpet till schenker och lasta om. På vägen dit så börjar det ryka rejält och fjärde axeln, bara stanna och skruva ihop den andra bromsklockan.
Efter omlastningen fick jag dra bort släpet till Scania för lite reparation.
March 14, 2001
alrik, Lite som för mig, fast tvärtom. Kom hem tidigt i natt efter en väldigt lämplig dag (och egentligen hela veckan), bara köra. Körde in i tvätthallen och tvättade av bil och släp. Spolade rent fälgarna det sista jag gjorde och när jag kom till dollyn på höger sidan tyckte jag det ångade lite väl mycket från fälgen/bromsarna när jag spolade vatten på den, kände med handen på fälgen och den var brännhet. Spolade lite till vatten för att kyla av den och skrev till verkstadspersonalen att det nog inte bör vara så, åkte hem och gjorde helg... 😉
1 Guest(s)