July 30, 2010
@Poontus
Tack, jag spelar in med fraps med 60 fps inställningen. Det finns tydligen knep för att fraps ska flyta på bättre vid inspelning. Jag har 60 fps + Lock framerate while recording ikryssad som ska mjuka upp inspelningen en del. Testade 120 fps, men det funkade inte så bra med min slöa Phenom II 955BE 🙂
Spelet i sig flyter inte så bra överallt även om det gick bra just när jag spelade in det lilla klippet. Kan bli ganska stora framedrops ibland från 120 till 35 fps och då laggar det ganska mycket. Man kan få det ännu snyggare också efter lite tips från swec. Här är en del kommandon, dock så funkar inte alla märkte jag, men en del av dem förbättrar grafiken ännu mer. -console -nojoy -useforcedparms -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd +sv_cheats 1 +mat_antialias 8 +mat_aaquality 2 +mat_forceaniso 16 +mat_picmip -10 +r_lod 0
July 30, 2010
Har fått svar från Engelmann Media i Tyskland där jag köpte CDRWin brännarprogrammet. Ett program som skulle kolla systemet skickade han med som skulle samla ihop data till en textfil så han kunde analysera vad som är fel, men det visade sig att även det programmet inte funkade, hahaha. Jag tror jag ger upp skiten. Det var ju som sagt bara 178 kr som gick åt skogen. Synd för när jag testade programmet så var det väldigt bra annars
February 12, 2003
alrik;1283355 wrote: Tog du inte i något?
Imprezan drack närmare 7 liter med R-däck och full attack på bana. 😛
1:05.5 med gatdäck, så jag tycker nog att jag stod på rätt bra. 🙂
Dehman: det är ju samma med alla snikmodeller av nyare bilar, riktig kärringservo på bromsarna. Ju fetare modeller, desto mindre kärringbroms. RS:en har definitivt ingen överkänslig bromspedal.
Apropå bromsar... Hade rätt bra med vibrationer från vänster fram vid inbromsningar på vägen hem igår. Plockade isär allt alldeles nyss, såhär såg det ut:
[Image Can Not Be Found]
July 30, 2010
Efter mycket strul så lyckades jag få CDRWin att acceptera serienumret. Man skulle stänga av brandväggen och virusdödaren vid installationen. Låter skumt, lägger dom in spionprogram på datorn eftersom man måste stänga av en massa säkerhetsprogram för att få det att funka? (vid installationen bara)
[Edit]
Lägger till lite mer. Såg på sweclockers en prislista på AMDs nästa processor kommer att kosta ungefär. Det verkar inte blir så dyra, men då ska väl momsen på priset också om man ska få ut rätt pris i svenska pengar
July 30, 2010
Installerat Diablo II + LOD efter ett långt uppehåll. Har lagt in ett par modar också som gör spelet ännu mer spelbart. 1. PlyggY 10.10 som gör att man kan använda alla runord som bara finns på Blizzards server eller ladderspel, nu även i singelspel 2. Multires v1.02 som gör att man kan spela i mycket högre upplösning än originalupplösningarna. Multires funkar bara med patch 1.12 tyvärr och man bör inte använda D3D utan 2D versionen i setupen, annars blir det mycket grafikfel. Ett smakprov nedan när jag kör Barbarian i 1920x1080 upplösning. Han ser väldigt liten ut 😀
[Image Can Not Be Found] Högerklicka på bilden och välj visa bild för max storlek
August 16, 2003
Viking1962;1283639 wrote: Är det bara jag som inte kommer in på onlinespel i Steam? Spelade förut idag
det är inte bara du, det står:
NO CONNECTION längst ner i huvudfönstret för mig, och så hittade den inga servrar när jag lite snabbt gick in i Opposing Force.
tur att jag ska spela GTA IV nu 🙂
edit: haha, kolla grafen över spelare online från 4,2 miljoner ner till 0 spikrakt ner 😀
edit2: bild (så även dom som inte har Steam kan se 😀
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
July 30, 2010
Nu har morsan fått ett sånt där virus som låser datorn och påstås vara från Polisen. Någon som vet vad viruset heter? Jag börjar bli så j***a trött att pensionärer inte kan sina datorer. Fixade hennes sambos dator för inte alltför länge sedan, fast då var det nåt annat fejk antivirus skydd. Timmar av sökande blir bortkastat på nåt jag inte vill göra. Jag borde radera Windows och installera Linux Mint eftersom Linux inte behöver Antivirus program även om det finns det till Linux också
Jag själv får knappt inga virus själv på någon av datorerna. Väldigt konstigt va?
[Edit]
Hittade lite info på sweclockers.com och hur man tar bort det. Det var tydligen inte bara morsan som fått virus i datorn nyligen http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1114698-polis-virus-pa-datorn/
[Edit2]
Fick bort skräpet från morsans dator (troligen), men det var inte samma som länken ovan. Finns tydligen olika varianter av Polis viruset
1 Guest(s)