July 30, 2010
Mean Machine;1283708 wrote: Frågan är väl mest hur du vet att du aldrig haft virus om du inte har något antivirusprogram.
Han är väl antagligen en Linuxanvändare eller så slänger han bort varenda cookie och tempfile som hamnar på hans hårddisk på direkten manuellt ifall det skulle vara virus 😀
July 30, 2010
Håller på att ladda ner demot av XCOM som finns på steam. Det var länge sedan jag spelade sånt spel senast. Två stycken banor ska vara spelbara från singeldelen
[Edit]
Blast it! Man kanske skulle kolla systemkraven innan man laddar ner nåt. Kravet var ju Win Vista/7. Tog ner Torchligt 2 demot istället. Inte min smak av spel, men det flöt på som en raket trots att jag hade Fraps på inspelning, så optimerat var det i alla fall
October 14, 2010
Viking1962;1283694 wrote: Nu har morsan fått ett sånt där virus som låser datorn och påstås vara från Polisen. Någon som vet vad viruset heter? Jag börjar bli så j***a trött att pensionärer inte kan sina datorer. Fixade hennes sambos dator för inte alltför länge sedan, fast då var det nåt annat fejk antivirus skydd. Timmar av sökande blir bortkastat på nåt jag inte vill göra. Jag borde radera Windows och installera Linux Mint eftersom Linux inte behöver Antivirus program även om det finns det till Linux också
Jag själv får knappt inga virus själv på någon av datorerna. Väldigt konstigt va?
[Edit]
Hittade lite info på sweclockers.com och hur man tar bort det. Det var tydligen inte bara morsan som fått virus i datorn nyligen Polis-virus på datorn - Microsoft Windows - SweClockers.com[Edit2]
Fick bort skräpet från morsans dator (troligen), men det var inte samma som länken ovan. Finns tydligen olika varianter av Polis viruset
Tråkigt när sånt händer. Skönt att du fick ordning på det i alla fall! Jag tycker helt klart du ska överväga att dra in Linux på deras datorer och då Linux Mint i ditt fall. Har själv fått mina föräldrar att använda Ubuntu och de klarade av det väldigt fort. Däremot har jag inte slängt ut Windows helt på deras datorer. De kör dualboot med Windows 7 och Ubuntu.
July 30, 2010
Swedish Berserk;1283806 wrote: Tråkigt när sånt händer. Skönt att du fick ordning på det i alla fall! Jag tycker helt klart du ska överväga att dra in Linux på deras datorer och då Linux Mint i ditt fall. Har själv fått mina föräldrar att använda Ubuntu och de klarade av det väldigt fort. Däremot har jag inte slängt ut Windows helt på deras datorer. De kör dualboot med Windows 7 och Ubuntu.
Hahaha, dom kör tills det skiter sig. Jag är inte säker att morsan skulle kunna klara av Linux, inte hennes sambo heller. Dom är för dumma helt enkelt. Sambon till henne köper en helt ny dator om hårddisken eller grafikkortet pajar. Det är som att byta bil när bensinen tar slut ungefär
February 12, 2003
Det börjar en bit in på förardörren (framifrån räknat), går över hela den, sedan den biten man ser på bilden, dessutom är skärmbreddaren lite skadad också. Nåja, det kostar ju inte mig mer än 5000:-, eftersom jag inte hade rätt tilläggsförsäkring. Skadebesiktning på Bilia imorgon iaf.
August 16, 2003
tillägg för skadegörelse är guld att ha, framförallt om man parkerar på skumma platser (jag brukar parkera industriområde nattetid...)
tyvärr så är det nog inte bara din bil som den idioten repat.
någon gång på 90-talet så råkade vi ut för en som drog en skruvmejsel i plåten på bilen i Sala, mins inte hur många han repat totalt, han tog några varje dag i flera månader tror jag att det var, 100-tals, tillslut blev han gripen, men det gick inte att bevisa att det var just han som repat precis alla bilar, eller om han inte hade pengar eller hur det nu var, stod om det i tidningen
brorsans första bil, visst en gammal 740, men där var det någon idiot som hade sparkat på en av dörrarna så att den var bucklig och hade ett stort fotavtryck
klassas väl inte som skadegörelse, men någon idiot hade kört in i våran gamla bil i ett parkeringsgarage så förardörren var lite bucklad och plastlisten satt löst.
två kollegor fick sona bilar repade, den ena fick ett stort hakors på motorhuven, den andra hade alltid sin bil parkerad i garage, men första natten någonsin som han råkade ställa den ute så vart den repad, han tecknade skadegörelsetillägg dagen efter... (inte bedrägeri om det låter som det, utan för nästa gång)
July 28, 2003
Lämna in den till lackfirma, skulle pröjsa max 2lax svart
Jag köpte en vit A6a 2010 nu i somras, jag o tjejen bilade till Spanien som vanligt. Jag har bilat 4 ggr med mina bilar dit, första gången med min 9-3 Aero -04 andra gången med min Civic Type R 03a, tredje gången med min S4 04a och nu senast med A6an. Jag har fått lackskador 3 av 4 ggr. Civicen stod parkerad på gatan vid stranden och efter några timmars solande så ska vi åka hem och när jag kmr till bilen så ser jag att nån har sprayat solskyddskräm över halva bilen och i 40c sol kan ni tänka er vilka fina märken det blev.
S4an lämna jag på service hos VAG. När bilen var klar så skulle dom tvätta den och han lyckades göra en "liten" repa, ca 60cm x 10 över hela dörren. Och nu iår så lyckades byggarna som bygger morsans mur köra med vinkelslip och täcka min A6 med metalflisor, dessa flisor lyckades bränna färgen så nu är den inne på hellack.
Så med andra ord så vet jag hur det suger med folk som inte behandlar bilar med respekt.
1 Guest(s)