Vad har du gjort idag?|Page 484|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
sp_UserOfflineSmall Offline
9661
October 4, 2012 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Testat judo och funnit det mäkta trevligt. Vänstra höftböjaren beklagar sig högljutt.
Förbereder mig mentalt för tre veckor på arbete.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9662
October 4, 2012 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick mitt älskade chassi. Som ett barn gick jag till posten och hämtade ut mitt Ghost chassi, men vänta nu, va f**n är detta. Kan inte Inet skicka rätt saker till mig längre!!!! Fick ett Bitfenix Prodigy chassi. Skrev till dom och frågade om dom var stressade på jobbet då arbetarna inte hinner se vad som står på kartongen. Jag ska bara ha mitt chassi som jag beställt, annars ska helvetet ta dom

[Edit]
Inet godkände felanmälan och så betalar dom frakten också. Bra 🙂 men jag lär ju få vänta på det nya paketet tills nästa vecka, jag som längtat att sätta ihop delarna 🙁

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
9663
October 4, 2012 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

På dem bara!

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9664
October 4, 2012 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1283952 wrote: Fick mitt älskade chassi. Som ett barn gick jag till posten och hämtade ut mitt Ghost chassi, men vänta nu, va f**n är detta. Kan inte Inet skicka rätt saker till mig längre!!!! Fick ett Bitfenix Prodigy chassi. Skrev till dom och frågade om dom var stressade på jobbet då arbetarna inte hinner se vad som står på kartongen. Jag ska bara ha mitt chassi som jag beställt, annars ska helvetet ta dom

[Edit]
Inet godkände felanmälan och så betalar dom frakten också. Bra 🙂 men jag lär ju få vänta på det nya paketet tills nästa vecka, jag som längtat att sätta ihop delarna 🙁

Ja sen de bytt "lager" så är inte INET lika snabba längre.

Beställt en ny 2TB HDD från INET då den gamla börjar bli full, Tänkte beställning innan 17:00 så kommer jag få min HDD imorgon..Jo men tjena! Har bara kommit till "din order plockas och inga ändringar kan göras"!

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9665
October 4, 2012 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1283973 wrote: Ja sen de bytt "lager" så är inte INET lika snabba längre.

Beställt en ny 2TB HDD från INET då den gamla börjar bli full, Tänkte beställning innan 17:00 så kommer jag få min HDD imorgon..Jo men tjena! Har bara kommit till "din order plockas och inga ändringar kan göras"!

Jasså? för min del så fick jag chassit en dag snabbare än vanligt 🙂 en tröst i eländet, men dom verkade ju lite för snabba så dom inte hann och läsa vad som stod på kartongen. Jag brukar handla hos Webhallen då jag tycker att dom oftast har bättre priser, men Webhallen hade inte i lager så jag hade inget val

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9666
October 5, 2012 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1283975 wrote: Jasså? för min del så fick jag chassit en dag snabbare än vanligt 🙂 en tröst i eländet, men dom verkade ju lite för snabba så dom inte hann och läsa vad som stod på kartongen. Jag brukar handla hos Webhallen då jag tycker att dom oftast har bättre priser, men Webhallen hade inte i lager så jag hade inget val

INET har ju gått över till plockrobotar sedan något år tillbaka(?) Måste ha varit någon delay på INET´s hemsida för hårddisken skickades igår som vanligt. Verkar dock som INET har gjort om sitt system, tidigare kunde man se kolli-nr direkt under skickade ordrar på hemsidan.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9667
October 6, 2012 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Jag och far fixade LED list bak på min TV. Blå LED list som går fint mot den blåa väggen. 🙂 Tog en bild på det också den är inte den bästa men man ser ändå hur det ser ut och hur det lyser upp! Jättenöjd med min nya TV-bänk också som inhandlades för någon vecka sen. Rymmer alla konsolerna och lådorna är rymliga och där förvaras både tillbehör till konsolerna, Blu-Ray och DVD filmer och mina Playstation spel! 🙂

[Image Can Not Be Found]

Visst blir det mysigt? :p

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9668
October 6, 2012 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick installera om Firefox eftersom jag fick in ett sånt där Babylon sökmotor skräp (som ska klassas som malware) i datorn och det gick inte att radera raderna i konfigfilen som Babylon lagt till (jag vet inte hur man gör i alla fall). Har skannat genom datorn med Spybot Search & Destroy för att bli av med skräpet i registret också. Så går det om man installerar mindre lagliga testversioner 😀

DrPepper;1283994 wrote: INET har ju gått över till plockrobotar sedan något år tillbaka(?) Måste ha varit någon delay på INET´s hemsida för hårddisken skickades igår som vanligt. Verkar dock som INET har gjort om sitt system, tidigare kunde man se kolli-nr direkt under skickade ordrar på hemsidan.

Ok, jag fick en PDF fil med kollinummer i e-mailen. Jag har inte kollat om det finns det under ordrarna jag gjort. Kanske av säkerhetssjäl dom har tagit bort dessa? Plockrobotar? det låter ju inte pålitligt enligt mig. Blir det fel en gång till så ska jag ha pengarna tillbaka och så dumpar jag Inet som inköpsställe för min del

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9669
October 7, 2012 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Så Daniel Andersson moderator på amdforumet har satt sin fot på sweclcockers igen. Det är väl för lite aktivitet på hans eget forum kan jag tänka 😀 AMD Piledriver samlingstråd - Sidan 11 - AMD - SweClockers.com

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
9670
October 7, 2012 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1284041 wrote: Så Daniel Andersson moderator på amdforumet har satt sin fot på sweclcockers igen. Det är väl för lite aktivitet på hans eget forum kan jag tänka 😀 AMD Piledriver samlingstråd - Sidan 11 - AMD - SweClockers.com

Så det är han som är Viceroy. Jag har inte kollat in AMD forum på säkert en månad nu. Har det inte bokmärkt längre.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9671
October 7, 2012 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo han hette Viceroy när han var på sweclocker senast innan han skapade ett eget forum. Nej, han kom väl tillbaka idag tror jag. Du kan ju fråga om vi får komma tillbaka eftersom det var väl du och jag och Jakob som höll forumet levande ^^

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
9672
October 7, 2012 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit ute på "långresa" för att rensa ur E85 ur systemet.. så blev en tur till Jönköping igår med bio + lite "cruising" i stan.. och idag blev de Göteborg tur och retur á 40mil, med även lite "cruising" inlagt här.. kände mig tvungen att kika runt i mina gamla trakter.

En tripp upp till Ramberget blev de med för en liten solnedgångsbild.. lika bra passa på.
[Image Can Not Be Found]

.. morgondagen blir de återigen jobb dock börja lite senare. Iväg till VW och köpa oljefilter sen iväg till Strand och byta ut extreljusen som dom skickade fel av.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9673
October 7, 2012 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87;1284049 wrote: Varit ute på "långresa" för att rensa ur E85 ur systemet.. så blev en tur till Jönköping igår med bio + lite "cruising" i stan.. och idag blev de Göteborg tur och retur á 40mil, med även lite "cruising" inlagt här.. kände mig tvungen att kika runt i mina gamla trakter.

En tripp upp till Ramberget blev de med för en liten solnedgångsbild.. lika bra passa på.
[Image Can Not Be Found]

.. morgondagen blir de återigen jobb dock börja lite senare. Iväg till VW och köpa oljefilter sen iväg till Strand och byta ut extreljusen som dom skickade fel av.

Fin utsikt

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
9674
October 7, 2012 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1284044 wrote: Jo han hette Viceroy när han var på sweclocker senast innan han skapade ett eget forum. Nej, han kom väl tillbaka idag tror jag. Du kan ju fråga om vi får komma tillbaka eftersom det var väl du och jag och Jakob som höll forumet levande ^^

Ja så är det. Ja ser ut som det. Haha skulle vara det va? 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9675
October 7, 2012 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1284051 wrote: Ja så är det. Ja ser ut som det. Haha skulle vara det va? 🙂

Eftersom jag inte får vara på sweclockers så kan jag inte kontakta honom, men du är ju där. Skicka ett privat meddelande typ "Hej, hej" och en vinkande smiley typ denna till han :D. Skulle vilja se reaktionen som svar 😀

Angående smileys. Kan inte NH byta ut de hemska fula ni har i forumet(en del av dem är inte så snygga tycker jag)? för den delen är det inte samma när an kommenterar i nyhetsdelen som i forumet i övrigt vilket kan vara förvirrande minst sagt

Dom som finns här är bra tycker jag http://www.nordisk.nu/misc.php.....howsmilies

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
9676
October 7, 2012 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte ge mig på att göra hallonlikör igen, den här gången med en mindre mängd sprit men starkare (60%) och istället mer hallon. Dessutom försöka få bort alla frön/kärnor men spara allt det goda, för förra gången fick den en lite skum eftersmak som kom just från kärnorna.

Hittade däremot inget vettig sil och min halvhjärtade försök till att göra en egen fungerade mindre bra, får ta och fixa en imorrn och börja om. 🙂

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9677
October 7, 2012 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1284055 wrote:

Hittade däremot inget vettig sil och min halvhjärtade försök till att göra en egen fungerade mindre bra, får ta och fixa en imorrn och börja om. 🙂

Minns tillbaka på NO-lektionerna på högstadiet och tillverka en av papper eller kaffefilter 🙂

OnT: Spelat poker, å försökt förstå meningen med hemförsäkring..

Snorch
Member
Medlem
9678
October 7, 2012 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja kaffefilter använder jag när man ska filtrera bort allt "skräp" när hallonen legat och dragit sig tillräckligt länge i spriten, några veckor eller så, för att likören ska bli helt ren och klar. Nu vill jag bara ha bort kärnorna men ha med allt annat, lite mer krångligt då.:)

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9679
October 8, 2012 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1284058 wrote: Ja kaffefilter använder jag när man ska filtrera bort allt "skräp" när hallonen legat och dragit sig tillräckligt länge i spriten, några veckor eller så, för att likören ska bli helt ren och klar. Nu vill jag bara ha bort kärnorna men ha med allt annat, lite mer krångligt då.:)

Mittenstadiet med andra ord, Då står det helt blankt i huvudet 🙂

OnT:

Vaknat
Duschat
Ringt Tele2 å avslutat abonnemang, lagt abonnemang i vilande läge samt avslutat plustjänster på abonnemang.
Spelat lite poker
Mailat facket i undran exakt hur mycket man betalar i a-kassa samt medlemsavgift
Varit på apoteket och köpt munskölj

Snorch
Member
Medlem
9680
October 9, 2012 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det fungerade bra med en sil. Mosade hallon och blandade dessa med spriten och körde genom silen, pressade lite med en sked och sköljde ytterligare någon gång hallonen med spriten, kvar blev alla kärnor och lite "fruktkött" men det mesta följde nog med spriten.

Får stå sig en dryg vecka hade jag tänkt och sen ska det sockras och renas och därefter lagring några månader, förhoppningsvis kommer det bli ännu bättre än sist, trots att hallonen var lite sur den här gången. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 381
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL