Vad har du gjort idag?|Page 485|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
sp_UserOfflineSmall Offline
9681
October 10, 2012 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Fått bekräftelse från Inet att Bitfenix Ghost chassit var felmärkt hos grossisten och att det inte finns fler Ghost hos grossisten. Jag kommer att få tillbaka mina pengar. har också beställt samma chassi på Webhallen istället, samt påpekat vad som hänt med Inet ärendet till Webhallen för att det inte ska bli samma fel även hos dem. Har ingen lust att få och skicka tillbaka saker hela tiden :). Inet påstod att jag skulle få tillbaka alla pengarna inklusive frakten. Jag skulle få tillbaka 929kr, men då kan ju inte frakten vara inräknad för h-e då jag betalade 979kr när jag hämtade ut paketet

Har också installerat Firefox 16.0

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9682
October 10, 2012 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat på min samhällskritiska serie. Insett att jag börjat tröttna på nuvarande akvariefiskar ganska rejält. Vill ha prinsessan av burundi igen. Väldigt vackra fiskar. Eller Frontosa som jag alltid velat testa kanske dags nu?

prinseesan av burundi ( neolamprologus brichardi på latin )

[Image Can Not Be Found]

frontosa ( Cyphotilapia frontosa på latin )

[Image Can Not Be Found]

Verkar som det är lite burundis bakom den stora frontosan. Kanske ska skaffa bägge sorterna! :p

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
9683
October 11, 2012 - 8:23 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat och insett att vattnet i lägenhet är avstängt.
Fick information om det igår, eftersom jag gick och lade mig tidigt p.g.a migrän så glömde jag ju bort att bunkra upp med vatten.
Det är inte lätt att bo i ett lägenhetshus som har en standard från 1965.

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
9684
October 11, 2012 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Du har väl 10l i toalett tanken, du får späda ut det så kanske det håller resten av dagen.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9685
October 11, 2012 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på Jysk och inhandlat lite sängkläder, men mer ska köpas nästa månad. Fått mitt Bitfenix Ghost chassi från Webhallen, men får inte hämta ut det förrän efter 16:00 (hatar att vänta). Har fått tillbaka pengarna från Inet efter att det blev lite strul med Ghost chassit därifrån

Kan inte NH göra en recension av det Bitfenix Ghost chassi jag köpt? eller ska man göra en själv då det finns en avdelning för oss på NH. Jag är dock inte så bra på sånt tyvärr. Jag kan inte skriva på ett professionellt sätt och så har jag ingen digitalkamera för bilderna 🙂

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
9686
October 11, 2012 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

PhR34k;1284139 wrote: Du har väl 10l i toalett tanken, du får späda ut det så kanske det håller resten av dagen.

Av någon anledning var det slut. 🙁
Men nu är vattnet igång igen. 🙂

Ontopic: har varit till gymmet och kört ett rygg / ben pass.
Såg även att jag har fått 17 dagar extra av csports.se
Sliper jag fylla på mitt abbonemang idag. 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9687
October 11, 2012 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som har erfarenhet av MaxFPS butiken? Jag har tänkt att skaffa lite fläktar som bara den sidan har i lager

BitFenix Spectre PRO 120mm fläkt Blue LED - black | MaxFPS.se

[Edit]
Strunt samma nu, orkar inte vänta på svar. Beställde fläktarna. Dom har ju fått ganska bra omdömen på prisjakt.nu. Men jag lite osäker då de flesta omdömena är från webbutiken

[Edit]
Mozilla drog in Firefox 16.0 pga ett säkerhetshål hade upptäkts. Nu är webbläsaren uppdaterad till 16.0.1

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9688
October 12, 2012 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Fredag!

En 67h arbetsvecka är slut, nu är det bara en 5 dagars vecka kvar. Blev en fin vända idag med två lossningar i Gävle samt en lastning. Byta till ett tomt släp och lasta 3 ställen i Bollnäs samt 1 ställe i Alfta (Snorch, kan ha sett din personbil). Körde över Falun ner för att prova samt se lite annan väg. Satans så tungåkt det var över skogen ner till Falun.

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9689
October 12, 2012 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni kanske har sett videon redan. Busschauffören tröttnar rejält kan man säga.

Tjejen börjar med detta.

"You cant hit me I'm a girl!"

Hon slår busschauffören först.

Busschaufförens citat.

"she want to be a man, im goin to treat you like a man"

EDIT:

Vill även passa på och visa en ny väderapp som kommit till Ubuntu. Den heter Stormcloud.

Den använder Yahoo Whether för att kolla in vädret. Min stad fanns inte med än så jag använder Ystad som stad i appen på min lilla bärbara.

[Image Can Not Be Found]

Snygg och stilren! 🙂

Man ser även hur mycket grader det är direkt i Unity dockan.

[Image Can Not Be Found]

Riktigt bra tycker jag! 🙂 Om ni vill se bilderna i sin fulla storlek är det bara att högerklicka på bilden och öppna i ny flik.

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
9690
October 12, 2012 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, skön kommentar. She want to be a man...
Lite grovt att spöa på henne så hårt. Men hon förtjäna nog en smäll säkert.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9691
October 13, 2012 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ju katt som husdjur som har ett konstigt beteende som även min numera döda katt hade. Katten äter papper, strimlar sönder till småbitar. Det är ju inte så kul om det är nåt viktigt papper som man ska spara. Jag har fått sedlar sönderbitna (dock så betalar jag med kort för det mesta nu för tiden). Är det ett beteende pga att hon är hungrig när det inte finns mat i skålen? det hjälper inte att försöka skrämma henne eller skrika åt henne

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9692
October 13, 2012 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1284210 wrote: Jag har ju katt som husdjur som har ett konstigt beteende som även min numera döda katt hade. Katten äter papper, strimlar sönder till småbitar. Det är ju inte så kul om det är nåt viktigt papper som man ska spara. Jag har fått sedlar sönderbitna (dock så betalar jag med kort för det mesta nu för tiden). Är det ett beteende pga att hon är hungrig när det inte finns mat i skålen? det hjälper inte att försöka skrämma henne eller skrika åt henne

Dålig uppfostran? Att äta papper för en katt är knappast sunt.. Vad för foder går hon på?

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9693
October 13, 2012 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1284217 wrote: Dålig uppfostran? Att äta papper för en katt är knappast sunt.. Vad för foder går hon på?

Hon gillar mest Gourmet Gold med tonfisksmak och Torrfoder för innekatter från Purina. Jag köpte dem från djurskyddet när katterna var 5-6 år gamla. Kanske det är den förre ägaren som har behandlat dem dåligt, vad vet jag. Har läst att det är fler som har samma beteende på nätet. Kan ju vara så att katten försöker rensa magen då hon inte har nåt gräs att äta inomhus. Ska testa att köpa kattgräs och se om det hjälper, men senast så dög inte det till den katten som nu är död, utan det skulle vara gräs som växer ute

[Image Can Not Be Found]

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
9694
October 13, 2012 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tips: vattenspruta. Varje gång du ser saken äta papper så sprutar du på henne (vatten alltså)

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9695
October 13, 2012 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD FX-8350 finns på prisjakt.nu men inte hos någon affär jag litar på. Den billigaste ligger strax under 2000kr Prisjakt - Kunskap fre kp. Får se vad priset kommer att hamna på hos de stora webbutikerna

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9696
October 13, 2012 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1284218 wrote: Hon gillar mest Gourmet Gold med tonfisksmak och Torrfoder för innekatter från Purina. Jag köpte dem från djurskyddet när katterna var 5-6 år gamla. Kanske det är den förre ägaren som har behandlat dem dåligt, vad vet jag. Har läst att det är fler som har samma beteende på nätet. Kan ju vara så att katten försöker rensa magen då hon inte har nåt gräs att äta inomhus. Ska testa att köpa kattgräs och se om det hjälper, men senast så dög inte det till den katten som nu är död, utan det skulle vara gräs som växer ute

[Image Can Not Be Found]

Nja, bara för att de inte har gräs så ska de inte äta papper, Magen lär inte klara av att smälta skiten. Om du är osäker kan du ju alltid ringa någon vetrinär å rådfråga varför hon äter papper.

Funderat på att byta foder?

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9697
October 13, 2012 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1284222 wrote: Nja, bara för att de inte har gräs så ska de inte äta papper, Magen lär inte klara av att smälta skiten. Om du är osäker kan du ju alltid ringa någon vetrinär å rådfråga varför hon äter papper.

Funderat på att byta foder?

Hon gillar ju bara den maten jag valt ut redan, annars blir det att jag får kasta skiten. Oftast så äter hon papper när matskålen är tom och antagligen så hungrar det i magen. Inte för att jag medvetet svälter katten. Jag vaknar bara lite sent ibland 🙂

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
9698
October 14, 2012 - 2:36 am
sp_Permalink sp_Print

Första snön!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
9699
October 14, 2012 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret;1284231 wrote: Första snön!

Grattis till kokainmissbruket!

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
9700
October 14, 2012 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1284239 wrote: Grattis till kokainmissbruket!

*Gilla

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 564
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL