March 14, 2001
alrik;1284204 wrote: (Snorch, kan ha sett din personbil). Körde över Falun ner för att prova samt se lite annan väg. Satans så tungåkt det var över skogen ner till Falun.
Vet du vad jag har för bil nu? 🙂
Var det i Alfta så icke, var runt lite i "byn" och uträttade lite ärenden en stund på förmiddan innan vi åkte till fjällen för att fjällvandra! Faktiskt trevligt 🙂
Åker så gott som alltid över skogen på vägen ner, ibland hem också. Tungåkt är den, nog för att jag har lätta last rätt ofta. På vintern är det halvspännande ibland. Men vägen är mycket bättre nu när den är nygjord än för ett par år sedan, då var den riktigt dålig.
July 30, 2010
Försökt hitta lite prestandasiffror på FX-8350 på nätet. Det verkar inte bli så där jätte stor skillnad (som väntat). Hittade också lite prestanda tester mellan Windows 7 och Windows 8 RTM och det verkar bli sämre med Windows 8:an. En del säger att det ska bli en boost med FX, men tydligen är det tvärt om, i alla fall innan Windows 8 är patchat till det bättre
Bulldozer Win 8 RTM Benchmarks - AnandTech Forums
October 22, 2002
Snorch;1284268 wrote: Vet du vad jag har för bil nu? 🙂
Var det i Alfta så icke, var runt lite i "byn" och uträttade lite ärenden en stund på förmiddan innan vi åkte till fjällen för att fjällvandra! Faktiskt trevligt 🙂Åker så gott som alltid över skogen på vägen ner, ibland hem också. Tungåkt är den, nog för att jag har lätta last rätt ofta. På vintern är det halvspännande ibland. Men vägen är mycket bättre nu när den är nygjord än för ett par år sedan, då var den riktigt dålig.
Chansade att du ev. kunde stått i Alfta för jag gissar att du tar lastbilen där? Du som åkt vägen många gånger hur mycket skiljer det i tid att gå Bollnäs-Falun-Västerås mot att gå Bollnäs-Gävle-Västerås? Kan vara intressant att veta eftersom vi oftast får gå "upp" till K.Ungh minst 1 dag i veckan och lasta själva eftersom det är söndagslossning och kan då ej gå ner på natten.
Jag var precis på rätt sida om 60 ton, kommer lasta 24-25t på K.ung så hade jag redan 9-10t på bilen.
OnT:
Började i Månkarbo för att lossa 1 (en) ICA-bur med frys pga miss av något annat åkeri igår. Den buren betalade drygt halva dieseln idag, om man alltid fick dom pengarna för varje bur så skulle man leva gott på att köra ut 10st per dag!
Var hemma till kl:18 vilket i princip inte hänt sedan jag började jobba efter semestern.
March 14, 2001
alrik;1284298 wrote: Chansade att du ev. kunde stått i Alfta för jag gissar att du tar lastbilen där? Du som åkt vägen många gånger hur mycket skiljer det i tid att gå Bollnäs-Falun-Västerås mot att gå Bollnäs-Gävle-Västerås? Kan vara intressant att veta eftersom vi oftast får gå "upp" till K.Ungh minst 1 dag i veckan och lasta själva eftersom det är söndagslossning och kan då ej gå ner på natten.
Aha, du tänkte så. Ja, tar lastbilen där men var ledig i fredags så du missade mig då. 😉
Åker aldrig Falun-Västerås utan fortsätter neråt till Örebro. Men från Alfta tar det i princip lika långt tid ner till Västerås över Falun som Gävle, så från Bollnäs är det åtminstone 10-15min längre över Falun än Gävle.
October 14, 2010
PhR34k;1284207 wrote: Hehe, skön kommentar. She want to be a man...
Lite grovt att spöa på henne så hårt. Men hon förtjäna nog en smäll säkert.
Hehe ja verkligen. :p Jo det är klart men hon förtjänade nog en smäll som sagt.
Funderar på att sälja lite datorkomponenter men vet inte hur mycket det kan vara värt. Får kolla in på Blocket och Tradera vad liknande komponenter kan vara värda.
May 31, 2009
Kanske är lite OT men känner ändå att jag vill förmedla vad en kollega hittade ute hos en kund. Här har vi ett mycket bra exempel på att alla inte ska mixtra med el 😉 . [Image Can Not Be Found] (För den som inte förstår så har ovanstående lysrörsarmatur kopplats in med helt vanlig nätverkskabel. Ja den var i drift.) Eller är det bara någon som har misstolkat det här med Power over Ethernet? 😀
July 30, 2010
Tankafetast är uppe igen för er som saknar sidan och en rolig bild på första sidan :). Själv så tankar jag nästan aldrig ner nåt längre och om jag gör det å är det väldigt gamla spel som inte går att få tag på längre. Mycket också för att det inte finns så många vettiga spel kvar längre plus att jag vill ge support för spelen som är bra
[Image Can Not Be Found]
December 6, 2006
Haft en dööö rolig kväll på polarens 4hjuling !
[Image Can Not Be Found]
.. fyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaaaaa va de går. 0-100 är ju på nåra få sekunder.. 700cc Yamaha-monster !
Utöver de varit i Blatt.... Göteborg hos tandläkaren, besök hos morsan, hälsa på farsan på jobbet sen hem mot landet igen. En dag till sen är de avställning av Volvon och då blire caddy resten av vintern.
July 30, 2010
Kan man vara allergisk mot morötter? jag trodde det var diabetesmedicinen som jag var allergisk mot som jag slutat ta, men nu när jag började äta råa morötter igen så fick jag dels dålig mage och problem med att svälja då svalget kändes bedövat eller svullet. Jag är inte allergisk mot tillagad morot som finns i mat eller så, utan det är bara när jag knaprar på en rå morot
1 Guest(s)