Vad har du gjort idag?|Page 490|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
sp_UserOfflineSmall Offline
9781
November 9, 2012 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Var inne och kollade lite i BIOSet utan att spara några inställningar. Sedan så hängde sig datorn varje gång jag skulle boota upp datorn. Vet inte om det var Flash update som orsakade det för det var när den där skylten kom upp som allt började. Körde "Senast fungerande konfiguration" eller vad det står och sedan fungerande allt igen, samt att Flash uppgraderingsskylten inte dök upp mer

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9782
November 9, 2012 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1285046 wrote: Ok. Och jag gissar att din handläggares stollighet består i att denne trots din önskan skall ha in dej på datorbutik. Trist. Var är detta i Sverige?

Ja vi började väl snacka om jag gillade å hålla på med datorer första gången vi träffades. Men detta är bara ett jävla slavgöra där man blir utskälld av "icke svensk chefen" för att man hjälper kunder då han är mr. "Jag vet allting och du är en idiot"

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
9783
November 9, 2012 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Urk. Låter drygt. Jag gjorde detsamma för åtta år sen. Fick gå på lernia-kurser tillsammans med andra stolta arbetslösa, se på motivationsfilmer och gå på praktik. Blev till slut less och flytta fem år till Norge. Nuförtiden har jag själv friheten att säga nej till trista jobb.

// Ride hard, die free

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9784
November 10, 2012 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Precis installerat Windows 8 på stationära datorn, sitter just nu och installerar alla andra viktiga program... kul lördag!

Kimo Linder-Fattah
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
9785
November 10, 2012 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jacob Hugosson;1285090 wrote: Precis installerat Windows 8 på stationära datorn, sitter just nu och installerar alla andra viktiga program... kul lördag!

[Image Can Not Be Found]

Försökt hjälpa Herr Hugosson med /Genius 8

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9786
November 10, 2012 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

You don't simply, release meme madness onto NordicHardware.

Kimo Linder-Fattah
Medlem
9787
November 10, 2012 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jacob Hugosson;1285092 wrote: You don't simply, release meme madness onto NordicHardware.

[Image Can Not Be Found]

?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9788
November 10, 2012 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1285077 wrote: Urk. Låter drygt. Jag gjorde detsamma för åtta år sen. Fick gå på lernia-kurser tillsammans med andra stolta arbetslösa, se på motivationsfilmer och gå på praktik. Blev till slut less och flytta fem år till Norge. Nuförtiden har jag själv friheten att säga nej till trista jobb.

// Ride hard, die free

Jo han är en jävla Toffel som gick i taket över 2 saker igår.

1.Nisse kommer in och frågar MIG hur man lägger till ett e-post konto i en Iphone, Då blir toffeln förbannad å tycker Nisse ska lämna in telefonen på felsökning!
2.Nisse kommer in och vill ha minne till sin laptop, I samma veva frågan han MIG vad jag anser om Windows 8. Säger min åsikt och Toffeln går i taket över det.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9789
November 10, 2012 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1285098 wrote: Jo han är en jävla Toffel som gick i taket över 2 saker igår.

1.Nisse kommer in och frågar MIG hur man lägger till ett e-post konto i en Iphone, Då blir toffeln förbannad å tycker Nisse ska lämna in telefonen på felsökning!
2.Nisse kommer in och vill ha minne till sin laptop, I samma veva frågan han MIG vad jag anser om Windows 8. Säger min åsikt och Toffeln går i taket över det.

Vilken idiot! Jag förstår att du vill bort från det där stället. Gå fram och be honom att dra åt helvete så kanske du kommer därifrån lite snabbare

OnTopic:
Har avbeställt CPU för andra gången hos Webhallen då dom inte tycks få in den nån gång och beställde den från DustinHome till ett ännu lägre pris (ca 50:- lägre) DustinHome har i alla fall AMD FX-8350 i lager. Jag gjorde en ny beställning hos Webhallen också då jag ska ha minnena i alla fall G.Skill Ripjaw X 8GB 1866MHz

Fråga::scratch:
Det står att mitt moderkort har support upp till 2400MHz minnen när jag kollar i BIOS, men kan jag verkligen använda den hastigheten? jag trodde 1866MHz var max på AMD

Jag såg en på Sweclockers hade överklockat sin FX-8350 till 5017MHz med bara 1.02V. Kan detta verkligen vara stabilt? http://valid.canardpc.com/2576298

Fredrik_16
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
9790
November 10, 2012 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1285102 wrote: Vilken idiot! Jag förstår att du vill bort från det där stället. Gå fram och be honom att dra åt helvete så kanske du kommer där ifrån lite snabbare

Om det är via Arbetsförmedlingen som denna praktik ordnats så skulle jag verkligen inte rekommendera detta. Funkar möjligtvis om man är direktanställd och vill bli uppsagd.

Om det är via AF, ring istället till din handläggare och be denne om kontaktuppgifter till den fackligt ansvarige representanten för dig, eftersom du önskar kontakt med representanten om oskälig arbetsmiljö eller villkor.

Om du inte är med i något fack, be henne om råd vem det är du ska kontakta, men avstå från att ta klagomålet till din handläggare direkt utan använd denne bara för att komma fram till en tredjepart.

Det sista är viktigt eftersom om det är din handläggare som förmedlat kontakten kommer denne INTE att vilja ha en konflikt med din nuvarande praktikanordnare.

Handläggaren kommer antingen att avsluta din praktik i förtid utan krångel eller så hamnar du i någon form av trepartssamtal. I ditt fall kanske det första är att föredra.

För övrigt vill jag bara säga att den arbetssituation som du beskrivit inte är normalfallet inom IT, även om jag inte kan tala för just butiksanställda. Andra jobb inom IT kan vara betydligt trevligare 😀

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9791
November 11, 2012 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

xemacs;1285103 wrote: Om det är via Arbetsförmedlingen som denna praktik ordnats så skulle jag verkligen inte rekommendera detta. Funkar möjligtvis om man är direktanställd och vill bli uppsagd.

Om det är via AF, ring istället till din handläggare och be denne om kontaktuppgifter till den fackligt ansvarige representanten för dig, eftersom du önskar kontakt med representanten om oskälig arbetsmiljö eller villkor.

Om du inte är med i något fack, be henne om råd vem det är du ska kontakta, men avstå från att ta klagomålet till din handläggare direkt utan använd denne bara för att komma fram till en tredjepart.

Det sista är viktigt eftersom om det är din handläggare som förmedlat kontakten kommer denne INTE att vilja ha en konflikt med din nuvarande praktikanordnare.

Handläggaren kommer antingen att avsluta din praktik i förtid utan krångel eller så hamnar du i någon form av trepartssamtal. I ditt fall kanske det första är att föredra.

För övrigt vill jag bara säga att den arbetssituation som du beskrivit inte är normalfallet inom IT, även om jag inte kan tala för just butiksanställda. Andra jobb inom IT kan vara betydligt trevligare 😀

Ska vara där de 4v som är planerat bara för att se vad som sker, Toffeln saknar ju kollektivavtal, erbjuder han mig under 12k/mån efter skatt vid en anställning på 75% kan han fan "stick it" där solen inte lyser..

Han har även haft praktikanter från AF tidigare där det inte fungerat p.g.a vissa saker, Tror seriöst inte det är fel på praktikanterna utan det är ju Toffeln som inte fungerar normalt!

Viking1962;1285102 wrote: Vilken idiot! Jag förstår att du vill bort från det där stället. Gå fram och be honom att dra åt helvete så kanske du kommer därifrån lite snabbare

Kanske inte det smartaste, Men Toffeln bevisar bara vilken idiot han faktiskt är..Typiskt för sin sort är ju att ord som "Hej, Tack,Välkommen åter/hejdå, Trevlig helg" inte existerar i ordförrådet.

Toffeln är nog även chockad över att jag och kollegan börjar spegla om butiken samt ta bort "out of date" artiklar, Vem vill seriöst betalar 300kr för en Artict Cooling kylare för AMD Radeon X600 XT/9800 kort? Eller 70-100kr för en vanlig musmatta?

Tror ingen utav hans 2 anställda trivs för allt inleds med "ska kolla på det sen/ vi tar det sen"

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
9792
November 11, 2012 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1285102 wrote:
Fråga::scratch:
Det står att mitt moderkort har support upp till 2400MHz minnen när jag kollar i BIOS, men kan jag verkligen använda den hastigheten? jag trodde 1866MHz var max på AMD

Jag såg en på Sweclockers hade överklockat sin FX-8350 till 5017MHz med bara 1.02V. Kan detta verkligen vara stabilt? CPU-Z Validator 3.1

2400mhz är vid extrem överklockning av minnena. Inget som 99% av de flesta användare ens behöver tänka på.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9793
November 11, 2012 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1285109 wrote: Ska vara där de 4v som är planerat bara för att se vad som sker, Toffeln saknar ju kollektivavtal, erbjuder han mig under 12k/mån efter skatt vid en anställning på 75% kan han fan "stick it" där solen inte lyser..

Han har även haft praktikanter från AF tidigare där det inte fungerat p.g.a vissa saker, Tror seriöst inte det är fel på praktikanterna utan det är ju Toffeln som inte fungerar normalt!

Kanske inte det smartaste, Men Toffeln bevisar bara vilken idiot han faktiskt är..Typiskt för sin sort är ju att ord som "Hej, Tack,Välkommen åter/hejdå, Trevlig helg" inte existerar i ordförrådet.

Toffeln är nog även chockad över att jag och kollegan börjar spegla om butiken samt ta bort "out of date" artiklar, Vem vill seriöst betalar 300kr för en Artict Cooling kylare för AMD Radeon X600 XT/9800 kort? Eller 70-100kr för en vanlig musmatta?

Tror ingen utav hans 2 anställda trivs för allt inleds med "ska kolla på det sen/ vi tar det sen"

Jag har inget bra rykte om mig själv kan jag väl säga. Ställen där jag haft chans att kanske få jobb har jag bara dragit om det inte passar. Nu har jag nån specialkod på mig hos arbetsförmedlingen i försök att försöka hitta nåt jobb som jag trivs med. Jag har ju gjort några djupdykningar i livet. Det enda jag egentligen är ute efter är pengar så att jag kan försörja mig. Visst, det skulle vara kul med en inkomst om man trivs med jobbet, men alla jobb är så förbannat monotona så att man tröttnar förr eller senare. Värsta fienden är faktiskt människor på jobbet som jag inte kommer överens med (kan sluta med slagsmål i värsta fall)

Ctrl;1285115 wrote: 2400mhz är vid extrem överklockning av minnena. Inget som 99% av de flesta användare ens behöver tänka på.

Ok, så det är alltså bara att glömma som vardagsanvändare då. Jag har i alla fall beställt G.Skill Ripjaws X 1866MHz minnen

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9794
November 11, 2012 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1285116 wrote: Jag har inget bra rykte om mig själv kan jag väl säga. Ställen där jag haft chans att kanske få jobb har jag bara dragit om det inte passar. Nu har jag nån specialkod på mig hos arbetsförmedlingen i försök att försöka hitta nåt jobb som jag trivs med. Jag har ju gjort några djupdykningar i livet. Det enda jag egentligen är ute efter är pengar så att jag kan försörja mig. Visst, det skulle vara kul med en inkomst om man trivs med jobbet, men alla jobb är så förbannat monotona så att man tröttnar förr eller senare. Värsta fienden är faktiskt människor på jobbet som jag inte kommer överens med (kan sluta med slagsmål i värsta fall)

Samma här, måste vara något man själv gillar.

Kimo Linder-Fattah
Medlem
9795
November 11, 2012 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Försökt att vända på dygnet, men det går ju som det går

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
9796
November 11, 2012 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Är ni så kräsna? Klart man vill ha ett jobb man gillar. Men i brist på annat. Är ju lättare att få jobb om man redan har det.
Komma i slagsmål på jobbet? Låter kontraproduktiv. Vad är det för djupdykningar? Blev nyfiken.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9797
November 11, 2012 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Typ att man ger fan i precis allt och skiter i om man dör eller inte

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
9798
November 11, 2012 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det låter deppigt. Må solen lysa på din skalle 🙂 Fast inte så mkt att du inte ser skärmen.
Jag var arbetslös samtidigt som en granne. Var heljuste, drack kaffe och spela warcraft3 över lan. Dock spände min far blicken i mig med jämna mellanrum.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
9799
November 12, 2012 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1285130 wrote: Är ni så kräsna?

Kräsen skulle jag väl inte säga, men ska jag jobba för Toffeln så ska jag ju ha en lön därefter!

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9800
November 12, 2012 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Det stora felet är ju att om man accepterar en låg levnadsstandard så kan man ju leva på alla andra. Tragiskt att ha den inställningen att det inte är roligt att jobba då skiter jag i det eftersom jag får pengar varje månad ändå. Har ju ändå råd att handla datordelar till förbannelse fast jag inte jobbar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 498
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL