December 15, 2002
alrik;1285763 wrote: Jobbade en extradag förra veckan. 4 dagar och 210 mil, utforskade delar Hälsingland via småvägar pga kortaste vägen samt en avstängd E4. Fyllde även år i fredags och hade familjen över på fika och tårta. Lördagen var några kompisar över och vi bjöd på mat. Oxfilé, pananna med vitlök/persiljesmör. Fint att ha en brorsan som jobbar på slakteri ibland så man kan handla schysst kött till bra pris.
Tjusigt, där. Morsan har jobbat på Scan i hela sitt liv, så jag är mer eller mindre uppvuxen på hamburgare, ryggbiff och oxfilé.
July 30, 2010
Extatic;1285858 wrote: I mitt fall ser den sund och vältränad ut.
Hur ser din egen kropp ut?
Ganska normalbyggd (ca 80kg numera), men det har varit en tid när jag jobbade och då såg jag ut som en badboll då jag hade coca cola och några mackor som middag varje dag :), vägde väl som mest 100kg. Det kan vara bra att inte ha råd med så mycket eftersom jag har sossbidrag som inkomst just nu, samt att jag var tvungen att ändra mina matvanor pga diabetes
October 22, 2002
Torsdags
Råkade ut för en väldigt besynnerlig sak idag. På E4:an norrgående hamnar jag bakom en trailerdragare från Bulgarien som passerar Gävle norra (stor rastficka) för att när det blivit enfiligt slå på varningsblinkersen, stanna! mitt på vägen, hoppa ur för att så torkarna rena från snö/is.
Var inga problem att få stopp bakom denna gång. Släpper iväg dåren och ligger 500-600 M bakom pga mkt snörök samt halvdåligt före. Rullar sakta fram i 60-65km/h och efter 4,5 mil ser jag återigen varningsblinkers och åter igen på enfiligt. Samma jävla bulgar som ska göra rent torkarna. Får stopp på ekipaget 1m bakom fanskapet med släpets högersida uppe i plogvallen. Kom loss för egen maskin pga att jag hade några nävar grus med mig. Efter 2 km så svänger han av på Tönnebro och åker in på parkeringen!
Hur i helvete kan man vara så jävla dum i huvudet att man stannar mitt på E4:an under rådande förhållanden?!? Svaret är att han är väl medveten om att han är kasst utrustad för att köra i det svenska vintern.
Efter att pratat med en kompis som också kör långtradare så orsakade detta fanskap att en timmerbil knuffade en personbil samt att en personbil körde in i samma timmerbil bakifrån vid hans första stopp. Hans andra stopp orsakade nästan en krock samt ett släp i diket.
Fredag
Fick lov att köra 420hk Scania hela dagen och tycker dom är enormt trötta när man får lite lass på dom. Man kommer aldrig upp i fart och ifall man kommer ifatt någon är en omkörning inte ens att tänka på.
Lördag
Ska snart åka mot Gävle för att kolla på hockey på utomhusrink. Blir nog bra drag med 15 000 på läktaren.
Edit
Är nå enormt snorig och rosslig i halsen. Man blir förvånad varje gång man snyter sig att det går att ha så mycket snor i näsan/bihålor....
March 14, 2001
Fick helg i morse efter en seg och rätt jobbig vecka, snö överallt och jäkligt segåkt mest hela tiden. Igår kväll trodde jag det skulle gå bättre med både finare väder och mindre trafik, men icke, kom inte ens två timmar innan det var avstängt för nån dödsolycka... Så idag har jag mest slappat, blivit lite förkyld så ska nog fortsätta slappa resten av dagen. Nu blir det kaffe, pepparkaksdeg och några avsnitt julkalendern! 🙂
June 13, 2012
Tuffat vidare på havet och idag fått veta att det är sjutton dagar kvar till destination. Även installerat ny software samt hmi på hpu main och aux. Ser bra ut. Tagit promenad på helidäck och talat med frun som är hemma med barnet i ett snöigt Göteborg. Slutligen köpt Sketchup8 for Dummies på google play books. Sketchup är googles gratis och roliga program för 3d-modellering. Rekommenderas.
July 30, 2010
Återställt operativsystemet med en hårddiskkopia (imagefil) efter att ha fått en trojan i datorn som förstört en del. Tyckte att datorn uppträdde sig segt. Man får ta och låta bli porrsiterna i fortsättningen :D. Kan vara farligt om man ska in på bankkonton och så vidare ifall det keyloggas. Det är en orsak varför Linux känns säkrare att använda då virus som är gjorda för Windows inte fungerar på Linux. Det jag fick göra är att uppdatera en del program som var lite gamla när jag gjorde backupen av hårddisken
July 30, 2010
Sitter och laddar upp ett youtubeklipp då strömmen i hela stan bara försvinner i ca 5 minuter. Kolsvart så man knappt inte ser handen framför sig. Nu är strömmen tillbaka annars hade jag inte kunnat skriva detta :D. Irriterande att jag ska behöva ladda upp klippet en gång till då jag bara kom halvvägs när strömmen gick. Har ju inte världens snabbaste bredband precis
August 23, 2001
Kärlek, notera att den ligger och använder ca 9 gb på ramminet 😉
June 13, 2012
Viking1962;1286087 wrote: Har spelat färdigt Metro 2033. Det var irriterande svårt på en del ställen innan man kom på hur man skulle göra trots att det bara var normal svårighetsgrad. Bra spel för att vara singelspel, och gratis för den delen 🙂
Är det en FPS? Ska börja med boken härnäst.
3 Guest(s)