Vad har du gjort idag?|Page 495|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
sp_UserOfflineSmall Offline
9881
December 4, 2012 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik;1285763 wrote: Jobbade en extradag förra veckan. 4 dagar och 210 mil, utforskade delar Hälsingland via småvägar pga kortaste vägen samt en avstängd E4. Fyllde även år i fredags och hade familjen över på fika och tårta. Lördagen var några kompisar över och vi bjöd på mat. Oxfilé, pananna med vitlök/persiljesmör. Fint att ha en brorsan som jobbar på slakteri ibland så man kan handla schysst kött till bra pris.

Tjusigt, där. Morsan har jobbat på Scan i hela sitt liv, så jag är mer eller mindre uppvuxen på hamburgare, ryggbiff och oxfilé.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
9882
December 5, 2012 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Extatic;1285769 wrote: Tjusigt, där. Morsan har jobbat på Scan i hela sitt liv, så jag är mer eller mindre uppvuxen på hamburgare, ryggbiff och oxfilé.

Hmm, hur kan en sådan kropp se ut då? belgian blue?

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
9883
December 6, 2012 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1285807 wrote: Hmm, hur kan en sådan kropp se ut då? belgian blue?

I mitt fall ser den sund och vältränad ut.
Hur ser din egen kropp ut?

Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
9884
December 7, 2012 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Nya grupp funktionen till Google+ är suveränt bra! 🙂

Riktigt härlig att kunna snacka om saker i en grupp. 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9885
December 7, 2012 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic;1285858 wrote: I mitt fall ser den sund och vältränad ut.
Hur ser din egen kropp ut?

Ganska normalbyggd (ca 80kg numera), men det har varit en tid när jag jobbade och då såg jag ut som en badboll då jag hade coca cola och några mackor som middag varje dag :), vägde väl som mest 100kg. Det kan vara bra att inte ha råd med så mycket eftersom jag har sossbidrag som inkomst just nu, samt att jag var tvungen att ändra mina matvanor pga diabetes

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
9886
December 8, 2012 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Torsdags

Råkade ut för en väldigt besynnerlig sak idag. På E4:an norrgående hamnar jag bakom en trailerdragare från Bulgarien som passerar Gävle norra (stor rastficka) för att när det blivit enfiligt slå på varningsblinkersen, stanna! mitt på vägen, hoppa ur för att så torkarna rena från snö/is.

Var inga problem att få stopp bakom denna gång. Släpper iväg dåren och ligger 500-600 M bakom pga mkt snörök samt halvdåligt före. Rullar sakta fram i 60-65km/h och efter 4,5 mil ser jag återigen varningsblinkers och åter igen på enfiligt. Samma jävla bulgar som ska göra rent torkarna. Får stopp på ekipaget 1m bakom fanskapet med släpets högersida uppe i plogvallen. Kom loss för egen maskin pga att jag hade några nävar grus med mig. Efter 2 km så svänger han av på Tönnebro och åker in på parkeringen!

Hur i helvete kan man vara så jävla dum i huvudet att man stannar mitt på E4:an under rådande förhållanden?!? Svaret är att han är väl medveten om att han är kasst utrustad för att köra i det svenska vintern.

Efter att pratat med en kompis som också kör långtradare så orsakade detta fanskap att en timmerbil knuffade en personbil samt att en personbil körde in i samma timmerbil bakifrån vid hans första stopp. Hans andra stopp orsakade nästan en krock samt ett släp i diket.

Fredag
Fick lov att köra 420hk Scania hela dagen och tycker dom är enormt trötta när man får lite lass på dom. Man kommer aldrig upp i fart och ifall man kommer ifatt någon är en omkörning inte ens att tänka på.

Lördag
Ska snart åka mot Gävle för att kolla på hockey på utomhusrink. Blir nog bra drag med 15 000 på läktaren.

Edit
Är nå enormt snorig och rosslig i halsen. Man blir förvånad varje gång man snyter sig att det går att ha så mycket snor i näsan/bihålor....

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
9887
December 8, 2012 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknade klockan 12, druckit kaffe och hunnit med en snabb Squadron TD på Starcraft 2. Nu ska man sätta sig och göra lite nytta 😀

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
9888
December 8, 2012 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick helg i morse efter en seg och rätt jobbig vecka, snö överallt och jäkligt segåkt mest hela tiden. Igår kväll trodde jag det skulle gå bättre med både finare väder och mindre trafik, men icke, kom inte ens två timmar innan det var avstängt för nån dödsolycka... Så idag har jag mest slappat, blivit lite förkyld så ska nog fortsätta slappa resten av dagen. Nu blir det kaffe, pepparkaksdeg och några avsnitt julkalendern! 🙂

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
9889
December 9, 2012 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tuffat vidare på havet och idag fått veta att det är sjutton dagar kvar till destination. Även installerat ny software samt hmi på hpu main och aux. Ser bra ut. Tagit promenad på helidäck och talat med frun som är hemma med barnet i ett snöigt Göteborg. Slutligen köpt Sketchup8 for Dummies på google play books. Sketchup är googles gratis och roliga program för 3d-modellering. Rekommenderas.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
9890
December 9, 2012 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag, som idag, har jag hunnit räkna på hur mycket jag jobbat sedan i fredags. Jag fick det till 46h, utöver de cirkus 30h jag avverkat under måndag-torsdag. Nu känner jag att jag förtjänar sömn.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9891
December 10, 2012 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Återställt operativsystemet med en hårddiskkopia (imagefil) efter att ha fått en trojan i datorn som förstört en del. Tyckte att datorn uppträdde sig segt. Man får ta och låta bli porrsiterna i fortsättningen :D. Kan vara farligt om man ska in på bankkonton och så vidare ifall det keyloggas. Det är en orsak varför Linux känns säkrare att använda då virus som är gjorda för Windows inte fungerar på Linux. Det jag fick göra är att uppdatera en del program som var lite gamla när jag gjorde backupen av hårddisken

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9892
December 12, 2012 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

THQ släpper Metro 2033 (spel) gratis för folk som har steam konto. Håller på att tankar ner nu 🙂 gratis är gott

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9893
December 13, 2012 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Blivit förbannad på "chefen" så bad honom att dra åt helvete, sen gick jag hem..

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9894
December 13, 2012 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1286009 wrote: Blivit förbannad på "chefen" så bad honom att dra åt helvete, sen gick jag hem..

Är du kvar hos den där dåren?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
9895
December 13, 2012 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1286010 wrote: Är du kvar hos den där dåren?

Fick så bra pröjs via FSK, så vi förlänge det som en ekonomiskt lösning för min skull..

Men får se något positivt ur att jag inte är kvar, får dejta min f.d kollega 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9896
December 14, 2012 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

Sitter och laddar upp ett youtubeklipp då strömmen i hela stan bara försvinner i ca 5 minuter. Kolsvart så man knappt inte ser handen framför sig. Nu är strömmen tillbaka annars hade jag inte kunnat skriva detta :D. Irriterande att jag ska behöva ladda upp klippet en gång till då jag bara kom halvvägs när strömmen gick. Har ju inte världens snabbaste bredband precis

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
9897
December 14, 2012 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

[Image Can Not Be Found]

Kärlek, notera att den ligger och använder ca 9 gb på ramminet 😉

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
9898
December 16, 2012 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Har spelat färdigt Metro 2033. Det var irriterande svårt på en del ställen innan man kom på hur man skulle göra trots att det bara var normal svårighetsgrad. Bra spel för att vara singelspel, och gratis för den delen 🙂

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
9899
December 17, 2012 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Funderar över vilken ssd jag ska beställa och sedermera stoppa ini jobblaptopen så jag kan dualboota. Tycker det är trist att Batman: Arkham City endast följts upp med en DLC. Och den som kom var jävligt tunn.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
9900
December 17, 2012 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1286087 wrote: Har spelat färdigt Metro 2033. Det var irriterande svårt på en del ställen innan man kom på hur man skulle göra trots att det bara var normal svårighetsgrad. Bra spel för att vara singelspel, och gratis för den delen 🙂

Är det en FPS? Ska börja med boken härnäst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 397
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL