July 30, 2010
d1anny2;1286313 wrote: Funkar 8:an nu alltså likadant som 7, fast snabbare? Isåfall värt att titta på ett byte.
Det är ju inte så mycket ögongodis i Windows 8 som i Windows 7 så det borde ju vara snabbare. Det jag inte får bort är en mapp som heter Modern UI applications i startmenyn eftersom den inte finns i med i startmenyn konstigt nog. Finns sämre saker också än i Windows 7, t ex om man döper om en genväg i startmenyn i det här fallet Ccleaner till CCleaner v3.26 Build 1888 samtidigt som man valt att gömma extensions för filer typ .txt, då blir genvägens namn så här istället CCleaner v3 om man inte lägger till en punkt i slutet på namnet så att det ser ut så här CCleaner v3.26 Build 1888. eftersom det är en punkt efter 3:an och då tror tydligen Windows att extension börjar efter 3:an och tar därmed bort den texten. Detta gäller bara genvägar, ej mapparna man gör/döper om i startmenyn. Nu blev det rörigt, hoppas ni förstår vad jag menar 😀
En bild på min desktop
[Image Can Not Be Found]
Högerklicka och visa bild för full storlek
Edit
Jag hade ett annat problem med X-Fi drivrutinens inställningsprogram som är i betastadiet (den enda X-Fi drivrutin som finns för Windows 8). När jag ändrade en inställning så sparades den inte utan blev som den var innan ändringen när jag startat om datorn. Hittade ett knep på nätet att komma runt detta. Man lät datorn gå i strömsparläge och sedan tillbaka igen, då sparades ändringarna
@d1anny2
Om du tänker skaffa Windows 8 så gör det på din egen risk. Jag tänker inte stå för att du inte blir nöjd 😉
F.ö håller jag på att installera Ubuntu 12.04.1 LTS på min andra dator. Jag försöker gilla det men det är svårt då jag inte är så van med Unity, men vad slött det är jämfört med Linux Mint trots att jag kör x64 versionen :(. Får hoppas att Steam och spelen funkar bättre än med Linux Mint, för det gick inte bra alls. De få spelen jag fick igång kraschade ganska snabbt efter det att jag startat dem
June 13, 2012
@Viking1962
Ser ju smutt ut. Ska uppgradera en licens till W8 när jag kommer hem.
Ubuntu? Pfft. Slutade uppgradera efter efter 9.01. Frun var nöjd med den under två år men tröttna på att inte all funka av sej själv. Kör nu W7. Unity säjer dom invigda är trevligt, jag fick avsmak direkt.
July 30, 2010
När det gäller snabbhet så gillar jag Zorin OS bäst, men jag lyckas att trasa sönder saker och ting jämt 🙂 Jag lärde mig nåt nytt idag inom Linux världen. Det finns ett program som heter Alien som kan konvertera rpm filer till deb installationsfiler som gör det smidigare för oss som inte är så bra på Linux med enkelt kommando i Terminalen
I Ubuntu 12.04.1 LTS funkade inte Steam så bra heller. Spelen kraschade även där, så jag antar att det är Steam som är orsaken
Jag kan hålla med att Cinnamon är bra
April 2, 2012
Viking1962;1286326 wrote: Det finns ett program som heter Alien som kan konvertera rpm filer till deb installationsfiler som gör det smidigare för oss som inte är så bra på Linux med enkelt kommando i Terminalen
Men Alien är inte helt problemfritt och bör undvikas om det inte är sista utvägen. Oftast går det utan.
Jag minns den gången jag försökte en hel dag att installera lite Suse-programvara i Debian med hjälp av Alien eftersom jag absolut skulle ha in datorn i jobbets Novellnätverk.
Det gick aldrig....
July 30, 2010
xemacs;1286327 wrote: Men Alien är inte helt problemfritt och bör undvikas om det inte är sista utvägen. Oftast går det utan.
Jag minns den gången jag försökte en hel dag att installera lite Suse-programvara i Debian med hjälp av Alien eftersom jag absolut skulle ha in datorn i jobbets Novellnätverk.
Det gick aldrig....
Ok, det stod inget om att man skulle använda kommandot -c som hade med installationsskript att göra eller vad det stod? Hur länge sedan var det du testade? jag menar att det kanske har fixat sig sedan dess
Jag skrev i alla fall alien -d -c namnet.rpm
July 30, 2010
Jag väntar ett paket som komplett säger att dom skickat igår, men jag kan fortfarande inte spåra det med kollinumret jag fick av komplett på postens hemsida eller är det problem med postens trackservice?
Edit:
Nu ser jag var paketet är, shit, då lär jag inte hinna få det förrän på måndag eftersom det fortfarande är i Norge 🙁
July 30, 2010
d1anny2;1286488 wrote: Funderat över jag bäst och billigast får tag i w8. Hur har ni gjort? Ni som gjort det. Uppgraderat från xp? Köpt skivan? Var till vilket pris?
Peace
Fast det erbjudandet att få Windows 8 så billigt är väl bara för en begränsad tid, efter det så måste man betala fullpriset (tror jag). Bäst att du skyndar dig i såna fall
[Edit]
Har installerat "nya" Skype. Det ser väl ok ut, men saknar en del inställningar som att ändra textfärgen i chattfönstret som fanns i Windows Live. Ska man byta font så gör man det i menyn och för den du pratar med också vilket är synd
November 27, 2003
Varit i stora "stadin" Kristinestad och handlat ett par snygga skor för 67€ och ett riktigt nice soffbord för 350€.
Bordet får bli kvar i Finland till svärföräldrarna kommer över på besök i vår. Skorna går jag in som jag skriver detta 🙂
Annars har det varit att fira nyåret i Finland. I ett så hockeytokigt land som detta är det jävligt irriterande att ingen kanal sänder JVM. Mest underhållande hockeyn på hela året och de skiter i det. Nötter!
Också, JAG HATAR ER ALLA IDIOTER SOM KÖR MED HELLJUS OCH DIMLJUS PÅ!
När regnet faller ner ordentligt kan ni ju gissa hur mycket man ser som mötande bilist. Dessa jävla fjortisar finns det tydligen gott om även i Finland.
December 7, 2009
Dehman;1286538 wrote: Är väl inte ens förbjudet?
http://www.transportstyrelsen......9305_7.pdf
Varsågod. Jag brukar störa mig på "dimljusare" 😉
October 22, 2002
Andreas G;1286545 wrote: Hur är det relevant? Du bländar dig själv och mötande i regn. Det är ju extremt korkat bara.
Speciellt eftersom man lurar ögat att titta närmare bilen än nödvändigt och troligtvis inte upptäcker en ev. fara som man skulle upptäckt med enbart halvljus.
Har fört en liten kampanj på zatzy ang kombinationen halv + dimljus utan någon större framgång trots bevis på att man förlorar mer än man vinner på att köra med den kombon.
Men nu orkar jag inte ens bry mig, brukar titta lite mer åt höger för att slippa bli bländad om inte man bländas tokmycket. Då blir de helljus för hela slanten eftersom jag oftast har mer watt än dom flesta personbilar som kör med halv+dimljus oavsett om jag sitter i lastbilen eller min personbil.
Dimljus fram på alla fordon är den mest onödiga funktion som finns eftersom dom aldrig har någon funktion alls. Vid sån kraftig dimma dom kan tänkas behövas så ser man precis lika mycket (lite) med halvljus.
OnT
Kort dag idag, 4 lossningar och 4 lastningar klarades av på runt 9,5h.
1 Guest(s)