July 30, 2010
Blev lite rädd att de nya minnena inte skulle funka eftersom det blev problem redan från start. Okända minnen eller inkompatibla minnen enligt koden på moderkortet. Det visade sig vara en väldigt tidig betaversion av BIOSet installerat. Efter en uppdatering så var det inga problem så långt jag hunnit testa. Måste installera om Windows då installationen är från när jag hade Gigabytekortet installerat, så det är nog säkrast att start om från scratch för att undvika problem
Edit
Uppgraderat Firefox till 18.0. Håller på att installera om Windows 8 på nya datorn som verkar funka bra på 4.8GHz som var mitt mål med denna dator. Det märks att det går snabbare med nya minnen och högre klock än vad jag kom upp i innan uppgraderingen av moderkort
August 18, 2006
d1anny2;1286713 wrote: Japp. Såg ut som en selecta snack-maskin men sålde hörlurar och surfplattor. Kvitto skulle man få på mail. Ultimata lönedumpningen. Och kundservice som nu ignorerar mig.
Skruva dock på den igår. Kanske funkar. Annars får jag skaffa fler skruv eftersom det saknas två.
Haha, ursäkta att jag skrattar men det där lät bara för löjligt.
OnT:
Försöker vända på dygnet, går fan inget vidare..
June 13, 2012
DrPepper;1286732 wrote: Haha, ursäkta att jag skrattar men det där lät bara för löjligt.
OnT:
Försöker vända på dygnet, går fan inget vidare..
Hehe, ingen fara. Jag gör detsamma. Sen acceptera den inget av mina två kort, slutligen funka jobbets kreditkort. Ser på kontoutdraget att dom dragit över 200 spänn för kancellerade transaktioner. Och kundtjänst är död. Ringer till Kanada snart...
July 30, 2010
Kan detta vara sant eller är det fejkresultat? han säger att AMD FX-8350 processorn tar Intels tre processorer i testet i 9 av 10 fallen även i spel. En kommentar klagade på att Intel använde mITX medan AMD hade ATX kort. Kan man inte få ut samma prestanda med ett mITX? kortens storlek borde ju inte ha med saken att göra om komponenterna är bra
Håller för övrigt på att lägga in Windows 7 istället för Windows 8. Windows 8 är f*n det mest ostabila skitsystem jag testat när det väl börjar bråka. Till och med Windows ME är mer stabilt. Funkade först, men när jag lagt in några program så fick jag mer och mer blåskärmar. DPC_Watchdog_Violation är ett felmeddelande jag fått och jag är inte ensam om att ha fått det när jag sökte på nätet. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL är en annan.
August 18, 2006
Viking1962;1286751 wrote: AMD FX-8350 processorn tar Intels tre processorer i testet i 9 av 10 fallen även i spel. En kommentar klagade på att Intel använde mITX medan AMD hade ATX kort. Kan man inte få ut samma prestanda med ett mITX? kortens storlek borde ju inte ha med saken att göra om komponenterna är bra
Har med Chipset på moderkortet att göra, inte storleken. Beträffande de tester som finns på nätet är Intel att föredra som speldator, AMD när det kommer till övriga sysslor. Största nackdelen folk ser med AMD system är att de inte har bandwidthen som PCI-Express 3.0 har förmodligen aldrig lär "få". AMD är mer "kontorsdatorer" än "speldatorer" men gillar man samtidigt AMD så köper man AMD.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL är en annan.
Detta har ju med "IRQ" portarna i chispet att göra, provat disable allt sånt?
OnT:
Bråkat med a-kassan, bör vara glad om man ser röken av pengarna innan mars. Skönt man går ut på praktik på måndag och får hyffsat aktivitetsersättning.
July 30, 2010
Vaknade precis nyss, ~16:30. har sovit sen 07:30 i morse. Haft vidrigt ont i ryggen så jag knappt inte kunnat står rakt igår. Det kändes som något tog emot när jag försökte, men efter en natts sömn och fått ligga rakt så känns det betydligt bättre idag.
Amerikansk fotboll? tråkigaste sporter som finns tillsammans med cricket och baseboll, i alla fall att titta på
June 13, 2012
Har för mig att det är väldigt mkt dödtid. Och hukande karla-arslen. Ulf Lundell säger sig för övrigt i senaste boken Allt Är i Rörelse se på eländet.
Såg ett par matcher under förra rugby-vm. En skotsk kollega berätta att dom successivt anpassar reglerna för att minimera avbrott i spelet.
August 18, 2006
d1anny2;1286796 wrote: Dart och amerikansk fotboll. Är det the shit? Skrikande amerikaner får mig att rysa
Självklart! Tyvärr gick det åt helvete i Dart. Men dagen har allmänt varit skit..Först brickar jag telefonen,Sen olja över hela spisen när jag ska fritera. Och sen torskar O´SHEA i Dart..Fattas bara att New England Patriots åker ur slutspelet också.
2 Guest(s)