August 18, 2006
d1anny2;1286826 wrote: Fått bokat garantihämtning av nexus7. Skickas till tjeckien och åtgärdas där. Förhoppningsvis.
Skönt att det löst sig, fick du ringa till "aye" landet?
OnT:
Första dagen på praktiken tog 6 timmar att plocka 2,5pall torrvaror, snacka om att man är ur balans 🙂 Kommer garanterat sova senast 22:00 ikväll.
July 30, 2010
DrPepper;1286832 wrote: Skönt att det löst sig, fick du ringa till "aye" landet?
OnT:
Första dagen på praktiken tog 6 timmar att plocka 2,5pall torrvaror, snacka om att man är ur balans 🙂 Kommer garanterat sova senast 22:00 ikväll.
Menar du att du är otränad? Man brukar komma i tempot ganska snabbt, i alla fall gör jag det. Fast det är jobbigt första dagarna
August 18, 2006
d1anny2;1286837 wrote: Slipper snacka med dem verkar det som. Dels verkar Asus vara frikostiga med internationell garanti, dessutom har jag blivit erbjuden att vid behov låna ett kvitto av en användare på Swedroid.
I annat fall får du väl säga att du köpte den i kanada utav företag X och att kvittot skulle komma via e-mail, vilket inte kommit.
Kör hårt på matbutiken. Snygga damer?
Inte direkt va 🙂 Butiken är ju totalt 5 plan, 2 för butiken, 3 för lagret. Har man sen inte "jobbat" i en riktig matvarubutik på nästan 10år så är det svårt att hitta. Dock ska mina 2,5pall på 6timmar ses som något bra, gjorde förvisso en del annat inräknat i dessa 6timmar också. Tror en kollega plockade 1pall på 5timmar 🙂
August 18, 2006
Viking1962;1286851 wrote: Menar du att du är otränad? Man brukar komma i tempot ganska snabbt, i alla fall gör jag det. Fast det är jobbigt första dagarna
Är det nästan 10år sen man senast jobbade i en riktig matvarubutik så går det segt, underlättas inte av att butiken består av 2plan butiksyta och 3plan lager.
Är man sen van att i nästan 1år legat på sofflocket så går det trögt, men det beger sig.
June 13, 2012
Lyft skrot, passat och lekt med sonen, källsorterat, kollat tennis. Igår bytte jag glödlampa för halvljus på Volvo v70. Enligt en servicebok skulle det vara mkt enkelt. Eller hur. Fick lyfta bort luftfilterlådan och sen hänga uppochner i motorrummet.
Hur leker livet på Ica? Eller är det kanske Lidl? Denna samhällsbyggare.
December 11, 2002
d1anny2;1286927 wrote: Lyft skrot, passat och lekt med sonen, källsorterat, kollat tennis. Igår bytte jag glödlampa för halvljus på Volvo v70. Enligt en servicebok skulle det vara mkt enkelt. Eller hur. Fick lyfta bort luftfilterlådan och sen hänga uppochner i motorrummet.
Hur leker livet på Ica? Eller är det kanske Lidl? Denna samhällsbyggare.
Eeeeehehehe det kan vara så otroligt mycket svårare än så kan jag lova 🙂 Du kan skatta dig lycklig att det inte är värre!
August 18, 2006
d1anny2;1286927 wrote: Hur leker livet på Ica? Eller är det kanske Lidl? Denna samhällsbyggare.
Hemköp är det korrekta svaret. Funderar varför jag med 3,5års erfarenhet måste praktisera i 3månader inför en ev. anställning när jag redan efter 4dagar besitter mer kunskap än de flesta utav min kollegor.
Konkret sammanfattat:
1.FiFu(Först in,Först ut) följs inte
2. Jordgubbssylt kan blandas med hallonsylt etc.
3. AutoOrder systemet suger
4. Drygt att plocka 11-22 pallar kolonial/dag..
June 13, 2012
Joni;1286929 wrote: Eeeeehehehe det kan vara så otroligt mycket svårare än så kan jag lova 🙂 Du kan skatta dig lycklig att det inte är värre!
Antar att du har rätt. Men detta var mitt första ingrepp på skutan. Stod ute i -5 med en haynes servicebok som visa sig vara halvdan. Värre exempel?
EDIT: Andra ingreppet. Bytte bromsskivor bak i höstas. Det var ganska bökigt.
June 27, 2007
d1anny2;1286927 wrote: Lyft skrot, passat och lekt med sonen, källsorterat, kollat tennis. Igår bytte jag glödlampa för halvljus på Volvo v70. Enligt en servicebok skulle det vara mkt enkelt. Eller hur. Fick lyfta bort luftfilterlådan och sen hänga uppochner i motorrummet.
Jag har bytt på både nya och lite äldre utan problem, lite envishet så går det. Man behöver inte ta bort luftfilterlådan räcker med att släppa fästen till den.
Joni;1286929 wrote: Eeeeehehehe det kan vara så otroligt mycket svårare än så kan jag lova 🙂 Du kan skatta dig lycklig att det inte är värre!
Det är ju lag på att så länge det är en vanlig sockel du kan köpa i butik måste en "vanlig" svensson kunna byta, är det special sockel som inte finns var som helst får det vara hur svårt som helst 😀
August 18, 2006
d1anny2;1286996 wrote: Haha. Självfallet. 😀 Detta var en nagelbitare. Dessvärre vann serben till slut.
Inte lika roligt som att själv spela, men mkt underhållande.
jo men tjena lixom. Ajja i natt är det amerikansk fotboll som gäller, Får hoppas på vinst så vi går vidare till SuperBowl
June 13, 2012
DrPepper;1286997 wrote: jo men tjena lixom. Ajja i natt är det amerikansk fotboll som gäller, Får hoppas på vinst så vi går vidare till SuperBowl
Vilka är "vi"? Vad kommer de sig att du halka in på den sporten?
Imorgon är det Federer mot Berdych. Undrar om inte Sharapova är på schemat...
August 18, 2006
d1anny2;1286998 wrote: Vilka är "vi"? Vad kommer de sig att du halka in på den sporten?
Imorgon är det Federer mot Berdych. Undrar om inte Sharapova är på schemat...
New England Patriots såklart 🙂 har väl alltid varit intresserad av amerikansk fotboll enda sen högstadie tiden, fast inte förrän på senare år som man börjat kolla mer seriöst på detta.
OnT: just dränerat stortån på vätska som jag i måndags råkade köra över med palldragare(klumpigt jag vet) Märkte detta av en slump nu ikväll när jag gjorde 2:an att stortån var alldeles blå under nageln.
July 30, 2010
Jag undrar om AMD kan bestämma sig eller inte. Vad jag fick för mig så skulle AMD inte släppa några mer grafikkortsdrivrutiner för XP efter 12.8, nu har jag installerat XP x64 på ena burken och skulle tanka ner 12.8, men det står 13.1 på sidan. Var AMD rädda att förlora ännu mer användare genom att ta bort dem då Nvidia fortsatte att ge ut drivrutiner till XP till sina grafikkort? Vi får väl se hur länge det kommer att hålla sig
Jag är inte bakåtsträvare, jag tycker att XP x64 är mer lättdrivet än Windows 7. Spelar inte speciellt många DX11 spel heller så jag har ingen anledning att byta :D. Ska nog installera XP x64 på båda burkarna senare. Kalla mig störd om ni vill, men jag gör bara efter vad min hjärna säger :D. Får se om min nya FX-8350 gillar XP x64 eller om det skiter sig
June 13, 2012
Såpass. Amerikansk fotboll alltså. Uppesittarkvällar då? Australian Open börjar 01.00 inatt men jag orkar inte. Fem timmar i sträck är nog för en stund framöver. Kanske kvinnomatch imorgon. Även fått lust att kicka igång karriären i top spin 4 på PS3 igen.
Lovat svärfar att styra upp en ny hemmaburk åt honom. Ska vara en lagom speedy sak som jag skall stoppa i en av jobbets W7-licenser. Ingen här som sitter på någon?
1 Guest(s)