Vad har du gjort idag?|Page 501|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
sp_UserOfflineSmall Offline
10001
January 20, 2013 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1287004 wrote: Såpass. Amerikansk fotboll alltså. Uppesittarkvällar då? Australian Open börjar 01.00 inatt men jag orkar inte. Fem timmar i sträck är nog för en stund framöver. Kanske kvinnomatch imorgon. Även fått lust att kicka igång karriären i top spin 4 på PS3 igen.

Lovat svärfar att styra upp en ny hemmaburk åt honom. Ska vara en lagom speedy sak som jag skall stoppa i en av jobbets W7-licenser. Ingen här som sitter på någon?

Blir det, vilket inte är bra i sig, ska upp vid 6 och börjar jobba vid 8. Men är det slutspel med chans att komma till superbowl får man lida pin.

baseras vart du bor, alltid intresserad att sälja min stationära till förmån för pengar.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
10002
January 20, 2013 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Att arbeta efter 1 hård natt går väl an. Brukar vara så när man jetlaggad ska börja tolvtimmars-skift igen. Kokt skalle en dag sen faller det sakta på plats.

Befinner mig i götlaborg. Än du?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10003
January 20, 2013 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1287008 wrote: Att arbeta efter 1 hård natt går väl an. Brukar vara så när man jetlaggad ska börja tolvtimmars-skift igen. Kokt skalle en dag sen faller det sakta på plats.

Befinner mig i götlaborg. Än du?

Mjo, har ju 1,5timme rast imorgon och en soffa tillgänglig, så det löser sig 🙂

så jävla down south, billigare å köpa dator i 031 området ju.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10004
January 21, 2013 - 5:15 am
sp_Permalink sp_Print

Vi förlorade i slutspelet mot Baltimore Ravens med 28-13, tur man gick och la sig istället för kollade på matchen.

Nu väntar dejt med kaffekoppen sedan duschen, sen är man fit to go.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10005
January 21, 2013 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

Om Göteborg är långt i söder i förhållande till dig, då lönar det sig mer att köpa på ort och ställe. Das steht einwandfrei fest.

Allmän fråga: Min bror köpte just en speldator via en lokal firma. Har fått monterat 2 ssd på vardera 60Gb i raid. Firman menar (via min brors mun) att det är bättre än en enkel 120 Gb disk. Stämmer detta rakt av?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10006
January 21, 2013 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1287021 wrote: Om Göteborg är långt i söder i förhållande till dig, då lönar det sig mer att köpa på ort och ställe. Das steht einwandfrei fest.

Allmän fråga: Min bror köpte just en speldator via en lokal firma. Har fått monterat 2 ssd på vardera 60Gb i raid. Firman menar (via min brors mun) att det är bättre än en enkel 120 Gb disk. Stämmer detta rakt av?

Ja precis, visst skulle jag kunna sälja min dator, men frakten lär väl gå på 3-500kr ner till GBG.

Baseras på vilken RAID volym man använder sig utav, jag personligen brukar aldrig spara viktig information på min SSD, varken i RAID eller icke RAID.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
10007
January 22, 2013 - 2:52 am
sp_Permalink sp_Print

Kollat ett introklipp från ett urgammalt strategispel med namnet Z på youtube. Väldigt roligt klipp som får mig tillbaka till gamla goda tiden när DOS var fortfarande aktuellt. Soldaterna är robotar som dricker raketbränsle istället för öl :D. Jag minns att demot av spelet var skitsvårt och att jag aldrig lyckades vinna

Fick inte bort en installation som nåt program lagt in eftersom jag inte hade rättigheter att avinstallerade konstigt nog. Laddade ner Revo Uninstaller som räddade mig. Mycket bra program

Planerar att beställa ett ljudkort i veckan, frågan är bara Xonar eller ännu ett X-Fi?
Vilket tycker ni jag ska köpa?
Creative Sound Blaster Z BULK/OEM
Creative Sound Blaster Z BULK/OEM - Inet.se
eller
Asus Xonar Essence STX
Asus Xonar Essence STX - Inet.se

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
10008
January 22, 2013 - 3:22 am
sp_Permalink sp_Print

Viking: X-Fi är för gamers och XONAR för Audiofilen, vad gör du mest spelar eller njuter av musik, alla dessa valconfused

Här kommer tre bilder på datorn, batterierna i kameran var slut så dessa är tagna av en billig webcam:

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Case: Lian-Li PC-A05FNB
PSU: Chieftec GS550A
Mobo: ASUS M05FX099 PRO R2.0
CPU: AMD FX-8350 BE 8-core 4GHz
GPU: Gigabyte HD7970 OC 3GB
RAM: Corsair Vengeance LP DDR3 1866MHz CL9 (4x4GB).
Audio: Creative Recon3D Fatal1ty Champion.
SSD: Intel 330, 120GB.
HDD: WD Green 1TB + 2TB.
ODD: LiteOn BlueRay-burner.
AverMedia EZmaker Gold (analog Video-capture).
Revoltec FL046 Green LED fan 120x120mm in the front.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10009
January 22, 2013 - 4:49 am
sp_Permalink sp_Print

@Tidsdjuret
Både spel och musiklyssning. X-Fi kortet är mycket billigare då det är en bulk version. Menar du att Xonar inte gör sig bra i spel?

Blir det inte varmt i en sån liten låda? det kan ju inte få plats så många fläktar menar jag och det verkar som du kör med stockkylaren också, vad jag hört så ska väl den föra ett jäkla oväsen? har aldrig monterat min stockkylare så jag vet inte själv hur de låter

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10010
January 22, 2013 - 5:11 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1287048 wrote:
Blir det inte varmt i en sån liten låda? det kan ju inte få plats så många fläktar menar jag och det verkar som du kör med stockkylaren också, vad jag hört så ska väl den föra ett jäkla oväsen? har aldrig monterat min stockkylare så jag vet inte själv hur de låter

Lian Li chassina är byggda i aluminium, vilket i sin tur är båda smalare samt billigare än plåt.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10011
January 22, 2013 - 5:14 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det hörs så fort den blir belastad, som nu när jag foldar för NHW (team 122806), det blir en stresstest också hehe.
Det finns en plats för 140mm fläkt i taket på lådan, men då får jag plocka den från HAF932 vilket är tveksamt om jag funderar på att sälja den.

Det går naturligtvis att spela med Xonar också eftersom nyare spel inte är beroende av EAX, gamla Warcraft 3 har stöd för Dolby om jag minns rätt.
Om du skall använda Windows XP64 som man har i kärt minne så är det nog lättare att hitta drivrutiner till Xonar, minns att DX versionen av Xonar saknade dem på skivan och man måste ladda ner från ASUS support.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10012
January 22, 2013 - 5:25 am
sp_Permalink sp_Print

Senaste drivrutinen är från 2011 enligt deras sida. Frågan är vilken som är mest värd pengarna då båda har fått väldigt bra betyg av köpare. jag ska söka lite på nätet och bestämma mig sedan eller så får jag lotta med nån slumpgenerator ^^

[Edit]
ändrat lite text, blev ett Asus Xonar STX. Dyrare, men har bättre support för äldre operativsystem som du skrev. Hoppas att jag får paketet tills imorgon

DrPepper;1287050 wrote: Lian Li chassina är byggda i aluminium, vilket i sin tur är båda smalare samt billigare än plåt.

Oops, såg inte ditt inlägg förrän efteråt. Jo det borde ju kyla bättre än plåt

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10013
January 22, 2013 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Tennisen fortsätter. Djokovic - Berdych 1-1 i set. Så fort kaffet är slut är det bort och lyfta skrot (utan att ödelägga ryggen) medans avkomman sover.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10014
January 22, 2013 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Fått reda på att jag ska in på en praktikplats. Hon skrev att jag hade fått tillfälligt jobb vilket är fel. Jag trodde jag skulle få lön också när hon skrev så, men det blir samma skitinkomst som vanligt genom försäkringskassan + soss. Blir i alla fall ett hyfsat jobb utomhus. Synd bara att det ska va så kallt ute för tillfället

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10015
January 22, 2013 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter fräsigt. När är det dags? Vad är det för jobb? Är du förresten med i det här omtalade fas3? Enligt medierna verkar det vara Sveriges kastlösa.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10016
January 23, 2013 - 1:47 am
sp_Permalink sp_Print

Om man är med i fas3 så måste man vara med i a-kassan vad jag vet och det är inte jag. Jobbet är ett byggföretag som river och sanerar (tror jag). Men det är i alla fall bra att jag får komma dit och visa att jag finns, om dom gillar mig så kan det ju leda till sommarjobb senare kanske

[Edit]
Har varit och kollat på arbetsplatsen som inte ligger alltför långt bort där jag bor (~15min gång kanske). Dom håller på att bygga ett rehabiliteringshus för hundar som ska vara klart i maj. Jag kommer bara göra enklare saker som ordinarie arbetarna inte hinner med att göra, typ städa och plocka ordning på allt skräp som blir. Ska jobba tillsammans med någon mer som kan köra bort skräpet. Jag har ju inget körkort så det får annan göra åt mig

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10017
January 23, 2013 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1287079 wrote: Om man är med i fas3 så måste man vara med i a-kassan vad jag vet och det är inte jag. Jobbet är ett byggföretag som river och sanerar (tror jag). Men det är i alla fall bra att jag får komma dit och visa att jag finns, om dom gillar mig så kan det ju leda till sommarjobb senare kanske

Arbeta hårt och visa vad du går för, ökar din chanser till en ev.anställning eller bra referenser.

OnT: Stressig dag på jobbet, mycket att göra och kort om personal. Men som vanligt arbetar jag för 3 pers och mina kollegor sitter på kafferast 🙂

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
10018
January 23, 2013 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har varit en ganska lugn dag idag. Lämnat in två hjul till däckfirman för att få på lite nya gummin till Skodan. Handlat en uppsättning glödstift till Passaten, bytte dessa senare. Två av dom gamla glödstiften var döda, nu borde den starta utan knorr även om det är neråt -20 grader.

Hämtade även hem en limträbalk samt två pelare som beställdes förra veckan till sovrumsrenoveringen.

Passade även på att skruva dit kupevärmaren i Passaten. Snart är Passaten redo att axla S60 roll som den nya racern. Ska bara riva ner fronten så jag kan peta i nya xenonlampor i halvljuset, nu lyser dom rosa och har riktigt dåligt ljusutbyte. Ska samtidigt flytta över extraljusen från S60. Har nu bytt motortempgivare (visste om vid köpet pga felkod i servicepapper) samt termostaten.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10019
January 23, 2013 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hård dag börja med en retlig fru som högg på det mesta. Hade sovit väldigt lite var ursäkten och förklaringen. Tack och lov var jag filbunke efter stor kopp kaffe.

For som utlovats till backa plan för att hämta hyllor som köpts på blocket. På ren tur stanna jag vid kvilletorgwt för att knappa in en adress som låg precis där. Sen att finna / handla hatt hylla och bänk med förvaring. Jysk är en ganska risig butik. Hann även inspektera crosstrainer på stadium och spotta sångaren i dundertåget på burger king, hade lustigt nog samma orangea tröja på som jag.

Trodde det skulle gå fort att bila hem. Men jag hade inte räknat med trängselskatten. Varenda kotte skulle åka genom Tingstadstunneln vid sextiden. Tog över en halvtimme till kviberg. Fick just reda på att det blir en veckas jobb i Ölen, Norge. Hipp hipp... inte.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10020
January 26, 2013 - 5:56 am
sp_Permalink sp_Print

Gick inget vidare med försöken att föra över gamla VHS-band till PCn.
Bytte Video-capture kortet till ett helt annat med 2 serie + 1 parallell portar (NetMOS 9835CV) för att styra trevliga BTO Plusdeck2c.
Fungerade smärtfritt så jag förde över en inspelning av klassisk musik från radion.

Visserligen finns det en COM1 header på moderkortet men saknar uttaget för denna.
För ett tag sedan rensade jag Plusdeck från bandsallad efter flera år utan trassel och såg att den styrs av en liten Atmel microprocessor.
Det är nog dags att göra ren gummirullarna och tonhuvudet, flera hundra spelningar sätter spår.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL