July 30, 2010
Tidsdjuret;1287124 wrote: Gick inget vidare med försöken att föra över gamla VHS-band till PCn.
Bytte Video-capture kortet till ett helt annat med 2 serie + 1 parallell portar (NetMOS 9835CV) för att styra trevliga BTO Plusdeck2c.
Fungerade smärtfritt så jag förde över en inspelning av klassisk musik från radion.Visserligen finns det en COM1 header på moderkortet men saknar uttaget för denna.
För ett tag sedan rensade jag Plusdeck från bandsallad efter flera år utan trassel och såg att den styrs av en liten Atmel microprocessor.
Det är nog dags att göra ren gummirullarna och tonhuvudet, flera hundra spelningar sätter spår.
Blir oftast skitkvalitet. Morsans sambo försökte föra över flera band till DVD
March 10, 2003
Bästa sättet att överföra är oftast att köpa en kominerad VHS/DVD spelare. Sedan efter att man är färdig sälja den på blocket om man inte har nytta av den mer. Alltid någon annan som behöver den i samma syfte.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 14, 2005
CTRL: Grannen äger en kombinerad VHS/DVD spelare som han inte klarar av för att den är alltför komplicerad att använda.
Har haft capture kort innan som var lättare att kontrollera inställningarna av, AverMedia EzMaker har nya drivrutiner men Ulead Videostudio fungerar inte med Windows 7 så jag försökte med Real Producer 13.1 istället.
July 30, 2010
Signerat mig på Elder Scrolls Online beta The Elder Scrolls Online: Beta Sign-Up
Återstår och se om jag blir uttagen eller ej. Men blir spelet med månadsavgift när spelet släpps så blir det ingen fortsättning för min del
August 18, 2006
Mean Machine;1287177 wrote: Fått min RX-8 inreggad för svensk trafik. Kul detaljer är att besiktningsmannen godkände min bil för dragkrok, samt att godkänt spann för lambdavärdet är 0.97-9.99.
Missat lägga upp bilder på bilen? Skulle se bra roligt ut med dragkrok på en sportbil..
OnT: Förvånad att jag vaknade 30min innan planerat, Mer förvånad att jag vaknade och larmet stod på 15:00..
November 18, 2003
Mean Machine;1287188 wrote: Har definitivt inga planer på dragkrok, men jag får montera det senare om jag vill. Och om någon nu tillverkar en.
Katalog > Mazda RX-8 > Transport > Dragkrok
😉
December 6, 2006
Ja i fredagsförmiddag brann ens brukisbil.. man tror inte de ska hända att ens bil ska börja brinna men plötsligt står man där.
Får tacka mannen på bilden som kom nedrusande med brandsläckare så vi lyckades släcka branden själva sekunder innan räddningstjänsten kom.
Så nu får man leta efter ny brukis.. kul när man har sitt andra projekt med V50:n att lägga pengarna på men ne ne.. nu får vi väl se va som händer.
October 22, 2002
Opa
Bara trafikförsäkring?
OnT
Plockat av extraljusen på S60. Lyckades göra detta utan att plocka bort fronten, räckte med att ta bort grillen sen gick de att genomföra med lite vilja. Därefter plockade jag av fronten på Passaten för att komma åt och plocka ur framlyktorna för att kunna byta xenonlampor. Gick riktigt smidigt, tog drygt 1,5h tills allt var på plats igen. Monterade samtidigt extraljusen på Passaten.
Nu ser man vägen även med bara halvljuset!
December 6, 2006
Ctrl;1287328 wrote: Borde inte bilbrand gå på försäkring om det inte är självförvållat? Visst blir väl inte mö cash kanske, men bättre än inget.
Se nedanstående svar :/
alrik;1287348 wrote: Opa
Bara trafikförsäkring?
Tyvärr bara trafikförsäkrad så inget brandskydd :/
När jag köpte bilen ville jag bara en sketa billig bil som skulle ta en från A till B så trafikförsäkring va de billigaste. När jag ringde mitt försäkringsbolag när bilen brunnit frågade jag i samma veva vad skillnaden va på trafik och halv i pris......................... 265 kr om året ://// Snålade för 265 spänn. Jag tittade inte ens åt halvförsäkring när jag tecknade försäkringen för vem tror att ens bil ska börja brinna.
Nåväl.. gjort är gjort.
3 Guest(s)