July 30, 2010
d1anny2;1287358 wrote: Trevligt. Vad är det för arbete som skall utföras?
Mest pockat ordning/och städa efter det byggarbetarna inte hinner med. Gjorde min första dag idag. Har ort som fan i kroppen. Skulle nog ha börjat med halvtid så min kropp hinner vänja sig. Har inte jobbat på ett halvår. Min kropp börjar säga ifrån pga slitskador :(, men jag har inga krav från arbetsgivaren då det bara är praktikplats, så jag får sätta mig och vila om jag behöver
October 22, 2002
opA87;1287352 wrote: Se nedanstående svar :/
Tyvärr bara trafikförsäkrad så inget brandskydd :/
När jag köpte bilen ville jag bara en sketa billig bil som skulle ta en från A till B så trafikförsäkring va de billigaste. När jag ringde mitt försäkringsbolag när bilen brunnit frågade jag i samma veva vad skillnaden va på trafik och halv i pris......................... 265 kr om året ://// Snålade för 265 spänn. Jag tittade inte ens åt halvförsäkring när jag tecknade försäkringen för vem tror att ens bil ska börja brinna.Nåväl.. gjort är gjort.
Dyr fast billig läropeng ändå. Skoda pickis?
Brukar inte skilja många kronor alls mellan trafik och halv. Skiljer inte många kronor mellan milstegen heller. Var 68kr dyrare på V40 att ha 1500 mil mot 1000 mil med halvförsäkring.
Surt oavsett!
OnT:
Jobbat, skapligt lugnt men en hel del körande.
December 6, 2006
alrik;1287381 wrote: Dyr fast billig läropeng ändå. Skoda pickis?
Brukar inte skilja många kronor alls mellan trafik och halv. Skiljer inte många kronor mellan milstegen heller. Var 68kr dyrare på V40 att ha 1500 mil mot 1000 mil med halvförsäkring.
Surt oavsett!
Caddy
Hehe på V50:n skiljer de hundralappar mellan milstegen, dock på helförsäkring 😛
Mean Machine;1287384 wrote: ...Eller bli stulen och/eller vandaliserad. Oh well, shit happens.
Bilen står antingen i mitt låsta garage eller utanför mina båååndgårdar så risk för stulen eller vandaliserad är i princip 0 därför jag inte tog upp de två andra delarna halvförsäkringen består av 🙂
August 18, 2006
Grubblat över vilka idioter jag tvingas arbeta med.. Trots larmet: Här var hästlasagnen kvar | Nyheter | Expressen | Senaste nytt - Nyheter Sport Nöje TV
Helgen bestod av att sova samt installera senaste inköpet som är en Synology DiskStation 212j
Nu väntar dejt med kaffekoppen följt av duschen.
February 28, 2005
den MOMO ratten har varit med sedan Elise S2/Opel Speedster 🙂
July 30, 2010
Praktikplatsen var ingen höjdare. Finns inget att göra och det lilla jag gör fixar jag på nolltid. Jag är mer i vägen för byggjobbarna än att göra nytta. Folk snubblar på min jävla dammsugarsladd. Jag sa åt han som bestämmer att jag går ner på halvtid, för det finns ingen anledning att vara på heltid när man får rulla tummarna halva dagen. Tiden går så vidrigt långsamt när man inte har nåt att göra. Jag måste ha nåt att göra hela tiden om jag ska trivas 😡
July 30, 2010
d1anny2;1287598 wrote: Tough luck. Alltså ingen fortsättning efteråt? Börjar själv göra bekantskap med vardag och monotoni. Pappaledig en god stund nu.
Nej, man måste ju ha utbildning inom byggbranschen. Det är lite för sent för mig att utbilda mig till nåt nu, skulle nog valt rätt linje på gymnasiet istället från början, men det är många år sedan nu jag gick där. Tur att det hade snöat inatt så jag fick nåt att göra idag :D. Jag är lite knäpp då jag skottar snö i enbart T-shirt medan alla andra fryser med vinterjackor på sig. Jag vet inte vad som är fel på mig men jag fryser inte
July 30, 2010
Man ska låta bli inställningar i BIOS om man inte vet vad det är till. Hade enorma problem med att memtest86+ visade fel på minnena och att datorn blev väldigt ostabil. Man ska inte lita på guider om överklockning på youtube om man inte minns hur inställningarna var innan :D. Nu har jag fått minnena felfria igen. Ska nog skriva ner allt så jag kommer ihåg inställningarna till nästa gång
2 Guest(s)