Vad har du gjort idag?|Page 504|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
sp_UserOfflineSmall Offline
10061
February 16, 2013 - 4:39 am
sp_Permalink sp_Print

Uppgraderade BIOSet från 0403 till 1503 och testade lite ökningar av spänningen, men minnena vill inte gå stabilt vid 1866MHz iaf.
Det finns så många inställningar så jag har inte gett upp ännu.

Smidigt att läsa in nya BIOS filen från USB stickan utan att trixa med DOS-program för det.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
10062
February 16, 2013 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret;1287651 wrote: Uppgraderade BIOSet från 0403 till 1503 och testade lite ökningar av spänningen, men minnena vill inte gå stabilt vid 1866MHz iaf.
Det finns så många inställningar så jag har inte gett upp ännu.

Smidigt att läsa in nya BIOS filen från USB stickan utan att trixa med DOS-program för det.

Det var en rejäl uppgradering. Jag kör alltid med BIOSets eget flashprogram. DOS är ute sedan länge. Tråkigt att det inte funkar, men det kan var en inställning som är orsaken typ timings. Testa att öka timingen något, det kan hjälpa

Övrigt:
Någon som vet om Motorheads egna lurar är bra? På bilden är det deras dyraste lur
http://cdon.se/hemelektronik/m.....k-21236653

[Image Can Not Be Found]

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
10063
February 16, 2013 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Lyft skrot och därefter tvingat mig igenom melodifestival genom att samtidigt läsa den utmärkta
http://www.bokus.com/bok/97818.....the-celts/

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10064
February 17, 2013 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Sett en del av serien Örfilen på SvT. Så jäkla bra!

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10065
February 22, 2013 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev far för en timme sen. Gick fort som fasen. Gött mos.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10066
February 23, 2013 - 3:08 am
sp_Permalink sp_Print

Grattis d1anny2 !!!

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10067
February 23, 2013 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Tackar. Ska göra en insats för att fostra en hederlig, harmonisk samt hårdvarukompetent flicka. Peace

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10068
February 23, 2013 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1287778 wrote: Blev far för en timme sen. Gick fort som fasen. Gött mos.

Var du nervös? själv kommer jag dock aldrig skaffa några barn mycket pga av min ålder, men jag har aldrig haft såna planeringar heller. Min lille dvärg är inte så villig att resa sig längre 😀

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10069
February 23, 2013 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha. Vill inte resa sig? Beror väl på damen?

En man deltar i en meningsundersökning.
- Okej herr Bladin, ni får två alternativ. A: Ni har sex hela natten med er fru. Eller B...
- B! Jag tar B!

Jag var nervös på eftermiddagen, hemma hos föräldrar i UA, när frun börja uppleva sammandragningar. Väl hemma i GBG coola jag ner. Körde till sjukan vid 22 och jag upplevde då en sällan (om alls) upplevd närvaro. Total fokus på ögonblicket, fanns varken rewind eller tankar på framtid. Häftigt. Väl framme födde frun på en timme. Perfekt.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
10070
February 23, 2013 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Grattis d1anny2!

Själv har jag spenderat dagen med att triskas med Linux. På något sätt har jag lyckats få igång en webbserver som kör Nginx och OwnCloud. Ärligt talat vet jag inte vad jag gjorde rätt. Rätt som det vara när jag startade om servern så läste den plötsligt mina index filer. Sitter enbart via SSH så tar en stund att göra saker. Men får härliga minnen från mina DOS och CLI (Amiga) knackande dagar.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10071
February 23, 2013 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Återigen tack för gratulationer. Fullt upp med unge 1 och 2. Äldsta är mkt svartsjuk och 40 grader varm. Mor punktmarkerar senaste expansion pack.

Dos was the day. Var inte alls inne på programmering eller bbs och sånt. Men än idag har ja användning av dos-kommandona och har för jobbets räkning gjort ett par trevliga batch-script.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10072
February 24, 2013 - 1:04 am
sp_Permalink sp_Print

Det mest avancerade jag använde DOS till var att köra DOOM2 från komprimerad RAM-disk.
Med Autoexec.bat & config.sys så skapades RAM-disken och kördes diskkomprimeringen, sedan DOOM2 kopierats dit hade man snabbare starttid av spelet än kompisens 486 66MHz.
Batch-filer eller göra en "pipe" för att skapa text fil av DIR-listan fungerade också.
Typ så här "DIR/S > Index.txt".

Första PC'n år 1995 hade 16MB RAM, AMD 386DX 40MHz + Cyrix 387 Matteprocessor.

Annars har det varit en lugn helg hemma.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10073
February 24, 2013 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlat och stoppat in 14cm fläkten från Cooler Master lådan i taket på Lian-Li lådan som kan gå het.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
10074
February 24, 2013 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på tjejvasan, visserligen igår, och langa dricka, rätt kul. Gick bättre än väntat. 🙂
Idag på dop för systerbarnen, tvillingar.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
10075
February 25, 2013 - 1:57 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1287369 wrote: Mest pockat ordning/och städa efter det byggarbetarna inte hinner med. Gjorde min första dag idag. Har ort som fan i kroppen. Skulle nog ha börjat med halvtid så min kropp hinner vänja sig. Har inte jobbat på ett halvår. Min kropp börjar säga ifrån pga slitskador :(, men jag har inga krav från arbetsgivaren då det bara är praktikplats, så jag får sätta mig och vila om jag behöver

Slitskador alltså? Vad har du jobbat med tidigare?

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10076
February 25, 2013 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Fick ett väldigt positivt brev från Bredbandsbolaget. Dom ska sänka mina utgifter månad vilket inte är helt fel för en låginkomsttagare

Min katt som är rädd för att bli fotograferad 🙂

[Image Can Not Be Found]

Extatic;1287819 wrote: Slitskador alltså? Vad har du jobbat med tidigare?

Industrin. Packa långa och tunga metallskenor i en packmaskin direkt från löpande band sliter mycket snabbt ner ryggen. Tänk dig att lägga 240 cm skenor framför dig så belastas ryggen flera 100%. Hade jag inte hamnat på den där skitavdelningen så hade jag varit arbetsför även idag. Det tog bara 5 år och sedan var kroppen slut, samt att jag jobbade med nollställda idioter som inte kunde nåt vilket satte ner mitt humör eftersom jag fick göra allt. Det slutade med att jag gav mig på en person som i sin tur orsakade att jag fick sparken och tur var väl det.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
10077
February 26, 2013 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1287824 wrote: Fick ett väldigt positivt brev från Bredbandsbolaget. Dom ska sänka mina utgifter månad vilket inte är helt fel för en låginkomsttagare

Min katt som är rädd för att bli fotograferad 🙂

[Image Can Not Be Found]

Vad sägs om att ta mitt inkassokrav från bredbandsbolaget åt mig? 🙂

OnT:

Slit å släng på praktiken..Precis som man tänker gå på lunch hör man bara ett jävla brak, 5st hyllor med olivolja som rasat i backen.. slutkontenta= 300liter olivolja på golvet, tur man jobbar i en livsmedelsbutik där kattsand inte är en bristvara, endast 1,5månad kvar på praktiken..Sen är det att traska ner till soc och be om pengar..

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10078
February 26, 2013 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1287844 wrote: Vad sägs om att ta mitt inkassokrav från bredbandsbolaget åt mig? 🙂

OnT:

Slit å släng på praktiken..Precis som man tänker gå på lunch hör man bara ett jävla brak, 5st hyllor med olivolja som rasat i backen.. slutkontenta= 300liter olivolja på golvet, tur man jobbar i en livsmedelsbutik där kattsand inte är en bristvara, endast 1,5månad kvar på praktiken..Sen är det att traska ner till soc och be om pengar..

Va? har du inga pengar att betala med? För mig är bredbandet en viktig del för att jag ska ha någorlunda kul här i livet. Jag märker det direkt när bredbandet lagt av nån gång samt att jag måste ha internet för att kunna föra över pengar mellan mina konton och betala räkningarna

OnT:
Jag har fått flytta en massa virke som ska sitta i taket där jag praktiserar och det kändes verkligen i axlarna efteråt. Det var säkert 200 st. Det börjar bli väldigt ont om plats nu och det ska vara färdigt inomhus om ca 3 veckor. På torsdag kommer en bassäng (ca 9m lång) där hundar ska simma i och den väger ca 450kg. Det lär ta knäcken på mig om jag måste vara med och bära in den. Det är ett bra gäng jag får jobba med i alla fall och det är tre företag som är där. El, bygg och en målarfirma

Gjort rent golvbrunnen i mitt badrum. Började bli lite svårt för vattnet att rinna ner när jag duschar. Var skapligt med skit och hår som täppt igen. Tur att det sitter filter så att inte rören blir igengrodda med skit, det hade blivit ett större problem

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10079
February 27, 2013 - 5:27 am
sp_Permalink sp_Print

@ Viking1962 jag har en Comviq USB-sticka som reserv men det är sällan den behövs.

Intressant hur ingående du beskriver dagarna, nästan som en dagbok.

OnTopic: Igår vart det städat, lastade säckar åt Ericshjälpen, handlat mm.
Idag: dagen har knappt börjat men med plusgrader flera dar i sträck så får naturen vårhicka utanför fönstret.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10080
February 27, 2013 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

Såg detta på youtube. Finns ingen video över huvudtaget, men läs i beskrivningen det han tänker sätta ihop för dator. Totalt noob eller troll. Han ska ha ett Intel moderkort tillsammans med en AMD FX-8350 processor
Best AMD Gaming PC Build - YouTube

Tack Tidsdjuret 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 353
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL