August 18, 2006
Viking1962;1287849 wrote: Va? har du inga pengar att betala med? För mig är bredbandet en viktig del för att jag ska ha någorlunda kul här i livet.
nej, prioriterar mina övriga räkningar, ingår även 5GB fri surf i mitt mobilabonnemang, går att surfa på, men nedladdning är ingen hit dock..
July 30, 2010
Jag hoppas att detta sker snarast att dom lägger ner Radiotjänst. Ett av de mer irriterande sakerna just nu, speciellt då jag bara använder internet för att surfa och betala mina räkningar med. Dyker det upp en sån där pejlare så är det stor risk att jag vräker ut en massa fula saker mot honom/henne. Jag kan inte förstå varför jag ska betala för nåt som jag inte använder
KD: Avskaffa tv-licensen och lägg ner Radiotjänst | Medier | Debattämnen | Debatt | Aftonbladet
March 14, 2001
Irriterande visst, men det är bara säga att du inte har någon tv, dator, smartphone, osv, så som det alltid gått att göra även fast du har nämnda saker och tittar på SVT hela dagarna. Inte ens när kontrollanten står i dörröppningen och ser din tv igång med SVT kan denne göra något när du säger att du inte alls har någon tv.
Pejling är bara hittepå och skrämseltaktik för att få folk att erkänna att dom har tv, inget annat.
Men helt klart enklast är att lägga den på skatten, vilket det säkert kommer bli så småningom.
November 27, 2003
Laddar annars inför playoff. Förrän gångs skull håller jag på lillebror Bofors, men bävar inför matchen mot Oskarshamn. Jävla konstigt lag som ÖHK haft svårt för hela säsongen
Calathea;1288027 wrote: Svurit åt UPS. Jag hatar dem mer och mer.
Tveklöst sämsta budfirman. Vi får leveranser från dem flera gånger i veckan. Varje gång en sändning innehåller mer än ett kolli blir man rädd att minst ett paket ska hamna på avvägar...
July 30, 2010
Snorch;1288037 wrote: Irriterande visst, men det är bara säga att du inte har någon tv, dator, smartphone, osv, så som det alltid gått att göra även fast du har nämnda saker och tittar på SVT hela dagarna. Inte ens när kontrollanten står i dörröppningen och ser din tv igång med SVT kan denne göra något när du säger att du inte alls har någon tv.
Pejling är bara hittepå och skrämseltaktik för att få folk att erkänna att dom har tv, inget annat.Men helt klart enklast är att lägga den på skatten, vilket det säkert kommer bli så småningom.
Får hoppas att dom gör också så slipper man pejlarna i dörrhålet. Dom är till och med värre än Jehovas Vittnen. Skulle jag se nån utanför dörren så om jag inte känner igen så öppnar jag inte
June 13, 2012
Uff. Vintertider. Var igår med minsta barnet (2v) på östra sjukhuset i fem timmar för något som heter kefalt hematom och var harmlöst. Ikväll varit på gamlestans jour i två timmar för sonen som verkade andas ansträngt. Tur jag for dit eftersom han verkar fått astma. Inge kul att gå runt med obehandlat. För att inte tala om farlig man är 1.5 år.
Men, mass effekt 3 lever upp till förväntningarna. Peace gott folk
August 18, 2006
Viking1962;1288098 wrote: När snön höll på att försvinna helt, så VRÄKER den ner idag :evil:. Dock håller det på att bli uppehåll igen. Får hoppas att det inte kommer mer
Välkommen till Sverige! Dock verkar vi gå mot varmare tider!
OnT:
närmar sig slutet mot praktikperiod nummer två, Endast 1månad kvar.
December 15, 2002
Viking1962;1288098 wrote: När snön höll på att försvinna helt, så VRÄKER den ner idag :evil:. Dock håller det på att bli uppehåll igen. Får hoppas att det inte kommer mer
Du (antar jag) och likaså jag, bor i Sverige. Här snörar det till och från mellan oktober och april.
(Ville bara poängtera det, för du tycktes bli förvånad över "det plötsliga snöfallet".)
Väl mött.
July 30, 2010
Extatic;1288176 wrote: Du (antar jag) och likaså jag, bor i Sverige. Här snörar det till och från mellan oktober och april.
(Ville bara poängtera det, för du tycktes bli förvånad över "det plötsliga snöfallet".)Väl mött.
Förvånad är jag inte men irriterad när det kändes så bra ett tag, speciellt när jag delvis jobbar utomhus. BTW så är jag en liten knäppskalle då jag inte kan jobba när jag blir varm, för då tappar jag även orken mycket snabbare. Jag brukar gå omkring i bara t-shirt ute även om det är -10 grader eller snöar när jag arbetar utan att ens frysa medan andra huttrar som f*n med jacka på sig 😀
1 Guest(s)