Vad har du gjort idag?|Page 506|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
10101
March 14, 2013 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Feberfrossa, försökt jobba trots det. Jobb-rage till följd, sedan bestämde jag mig för att låta bli att arbeta och kapitulerade till soffan och gamla goda F1-lopp från 2000.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
10102
March 15, 2013 - 5:15 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1288204 wrote: Feberfrossa, försökt jobba trots det. Jobb-rage till följd, sedan bestämde jag mig för att låta bli att arbeta och kapitulerade till soffan och gamla goda F1-lopp från 2000.

Vinterkräksjukan går väl nu? Jag har klarat mig bra även om magen strular lite ibland. Har dock muskelsmärtor som värker från axeln ner till armbågen som kan bero på att mina muskler har vilat från arbete för länge

Min praktik tar slut nästa fredag, men kanske får fortsätta med gänget på annat ställe. Vi får se

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
10103
March 20, 2013 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Kikat på hyresrätter. Rätt patetiskt hur någonting byggt 2009 kan se så nedgånget och slitet ut... Och dyrt var det också.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
10104
March 22, 2013 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Pluggat. Blir mer plugg imorgon, och dagen efter det.
Just nu bevakar jag tillagningen av min stroganoff, samtidigt som jag dricker alkohol framför datorn och lyssnar på punk.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
10105
March 22, 2013 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit i Värnamo med bilsläp och hämtat en Locost ram.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10106
March 26, 2013 - 6:34 am
sp_Permalink sp_Print

Installerade Nvidia 314.22 men fick blåskärm på direkten. Lade in den gamla drivrutinen igen men fick blåskärm när jag skulle öppna Nvidia kontrollpanel. Installerade om ytterligare en gång med den äldre drivrutinen och hela paketet denna gång. Nu verkar det fungera igen. Jag har aldrig haft problem med Nvidias drivrutiner på det viset förut. Nån mer än mig som det strulat för?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
10107
March 27, 2013 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Lämnat in hjulen till en däckfirma för att få på litenytt gummi till sommaren till Passaten. Åkte sen till returbilen i Kungsåra för att plocka ett par småsaker till Passaten och ett fäste till motorvärmarkabeln till Skodan.

När jag var där så passade jag även på att plocka en bromspedalslägesgivare till s60 som glappat ibland som la av helt för några veckor sedan. Utan fungerande givare fungerar inte farthållaren som är trevlig att ha. Böt givaren när jag kom hem och vid provkörningen så passande jag på att köra den igenom biltvätten när kön dit var kort. Nu ligger den även ute på annons.

Åkte iväg och handlade när sambon kom hem. Kön till biltvätten var kort igen så då fick Skodan gå igenom den också. Nu är det bara Passaten kvar att tvätta.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
10108
March 28, 2013 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Är sällan inne här, men kan väl berätta att jag igår var nere i hufvudstaden på skadeståndsförhandlingar via facket, vi har en tvist på jobbet där vi önskar få tillstånd kollektivavtal för oss som jobbar där. (Skadestånd för kränkning av föreningsrätt i ett fall, kommer även att bli kränkning av sexuell läggning i ett annat, sen står det och väger på en kränkning/trakasserier av en av tjejjerna där, vi har en helfestlig kontorschef)
Naturligtvis så blånekar/vägrar arbetsgivaren gå med på att dom gjort något som helst fel eller skulle ha några som helst skyldigheter gentemot sina anställda mer än att betala ut den låga lönen man har där.
Hur som haver kan "dokusåpan" följas på min blogg om man så vill, vi har nu strejkat 1 vecka utanför företaget och stridsmoralen är högre än hög. 🙂

Christer Gunnarsson | Min blogg

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
10109
March 30, 2013 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Idag, och denna helgen kommer jag slappa.. 🙂
Jag är klar med utbildningen och bara väntar på ett brev som skall dimpa ner i lådan

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
10110
March 31, 2013 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Haft abstinens av 4dagars ledighet, hur klarar ni detta? Måste vara jag som är arbetsnarkoman.

Dock endast 2veckor kvar på praktiken, sen blir det väl å gå ner till soc å tigga pengar..

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
10111
March 31, 2013 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, man vänjer sig. Numera är jag pappaledig så de är lite skillnad. Men även likheter. Många dagar är fullständigt lika. En påskhelg hos brodern gjorde att jag plötsligt såg hemmet i ett helt annat ljus. Mkt forumläsning, barnuppfostran och playstation.
Bra praktik denna gång?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10112
April 1, 2013 - 6:27 am
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1288498 wrote: Bra praktik denna gång?

Helt okej, ganska enformigt, men lär inte leda till en anställning. Han kör samma fulspel som de flesta arbetsgivare inom handel, vill ha praktikanter som gratis arbetskraft att plocka varor samtidigt som han anställer personal på behovsanställningar till att sitta i kassan.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10113
April 1, 2013 - 7:14 am
sp_Permalink sp_Print

Funderat på att säga till förmedlingen?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10114
April 1, 2013 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1288501 wrote: Funderat på att säga till förmedlingen?

Det är gjort ett flertal gånger, men så länge "chansen" är att jag kan få ett "jobb" så ser de mellan fingrarna, jag kan ju alltid sluta som min "kollega" som varit praktikant i snart 7månader som alltid blir lovad nästa månad kan du få en anställning..

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10115
April 1, 2013 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1288496 wrote: Haft abstinens av 4dagars ledighet, hur klarar ni detta? Måste vara jag som är arbetsnarkoman.

Dock endast 2veckor kvar på praktiken, sen blir det väl å gå ner till soc å tigga pengar..

Man blir snabbt förslappad om man inte gör nåt, jag själv sover bort mycket av tiden. Man märker när man får en ny plats nånstans hur dålig kondis man har helt plötsligt igen när man inte jobbat på ett tag. Min plats tog slut den 22 Mars. Tråkigt att det tog slut tidigare än vad det var planerat då det var ett bra gäng jag fick vara med

Jag har sökt sommarjobb som tidningsutdelare som jag hade förra sommaren, men det räcker ju bara nån månad tyvärr 🙁

Övrigt:
Jag installerar om Windows. Tråkigt men nödvändigt då jag har haft en del blåskärmar på senaste tiden och taskig prestanda. Har kört Windows 7 ett bra tag nu, men nu installerar jag Windows XP x64 igen (bakåtsträvare nr.1 som jag är :D). Nu har jag i alla fall lite och göra när man inte har en praktikplats längre. Ska lägga in Linux Mint 15 när den släpps i slutet på Maj på den andra burken

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10116
April 2, 2013 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

8dagar kvar, sen är det förhoppningsvis slut(lets hope so!). Nu inväntar jag en köpare utav min 32" LCD-tv samt funderar på om man ska göra käk eller inte.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10117
April 2, 2013 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni kan lägga lite ledig tid på att läsa Arbetssamhället. Intressant bok om hur nästan all politik går ut på att skapa jobb. Som sagt, märkligt när man tänker närmre på det

PS. Finns som ebok på "utvalda platser". DS.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10118
April 3, 2013 - 4:48 am
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1288536 wrote: Ni kan lägga lite ledig tid på att läsa Arbetssamhället. Intressant bok om hur nästan all politik går ut på att skapa jobb. Som sagt, märkligt när man tänker närmre på det

Har jag eller politikerna missat något? Mig vetligt är det väl så att företagen flyttar utomlands p.g.a billigare arbetskraft samt bättre tillgänglighet på råvaran?

7dagar kvar, Insett att butikschefen ska sitta på kontoret. Inte vara i butien då blir det bara kaos samt varor på fel plats, Extremt bra å exponera en vara som är 2kr dyrare i utpris utan att själv inse felet. Påpekade hans misstag med "I ain´t cleaning up your shit!"

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
10119
April 3, 2013 - 6:39 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1288541 wrote: Har jag eller politikerna missat något? Mig vetligt är det väl så att företagen flyttar utomlands p.g.a billigare arbetskraft samt bättre tillgänglighet på råvaran?

7dagar kvar, Insett att butikschefen ska sitta på kontoret. Inte vara i butien då blir det bara kaos samt varor på fel plats, Extremt bra å exponera en vara som är 2kr dyrare i utpris utan att själv inse felet. Påpekade hans misstag med "I ain´t cleaning up your shit!"

Och du menar att detta inte har med politik att göra? Det är inte en jävel som vill starta företag i detta land. Varför? Ja gissa tre gånger.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10120
April 3, 2013 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Inte vill starta företag. Vad ska det vara ett mått på? Landets allmänna förfall? Klyscha.
Nu har denna allians fått härja i snart två mandatperioder. Dags att tacka för sig.

När jag rekommendera den boken tänkte jag mer på:
"den ideologiska kraft som fordrar att vi oavsett hur behovet av arbete ser ut
fortsätter att arbeta"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 331
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL