June 13, 2012
DrPepper;1288541 wrote:
7dagar kvar, Insett att butikschefen ska sitta på kontoret. Inte vara i butien då blir det bara kaos samt varor på fel plats, Extremt bra å exponera en vara som är 2kr dyrare i utpris utan att själv inse felet. Påpekade hans misstag med "I ain´t cleaning up your shit!"
Är de bra eller dåligt att han stannar på kontoret? Vad svara han ditt påpekande?
August 18, 2006
d1anny2;1288544 wrote: Är de bra eller dåligt att han stannar på kontoret?
Helt klart det bästa alternativet, vet man att dubbelarbetet uteblir,
Vad svara han ditt påpekande?
Fick väl inget indirekt svar på tal, förslagsvis visste han väl att jag hade rätt 🙂
OnT: 6dagar kvar, skönt som fan 🙂 eller skönt å skönt. Man slipper bli utnyttjad som en jävla arbetshäst.
June 13, 2012
Uff. Ännu en sväng på barnakuten. Sonen fick förkylning av sin klåfingrige kusin. Bad flera gånger den ungen hålla sina skitiga fingrar borta från mina barns ansikten. Resultera förstås i att brodern smått gick i taket då han tyckte jag hacka på hans son. Suck. Så nu sitter jag igen med grabbens förkylningsastma...
Dr Pepper: må anställningens ljuva sol skina på dig snart
August 18, 2006
d1anny2;1288554 wrote: Uff. Ännu en sväng på barnakuten. Sonen fick förkylning av sin klåfingrige kusin. Bad flera gånger den ungen hålla sina skitiga fingrar borta från mina barns ansikten. Resultera förstås i att brodern smått gick i taket då han tyckte jag hacka på hans son. Suck. Så nu sitter jag igen med grabbens förkylningsastma...
Tyvärr så ser man aldrig ens egna brister, synd att sjukvård för barn är gratis. Annars hade jag krävt pengarna av ursprungliga smittbäraren!
DrPepper: må anställningens ljuva sol skina på dig snart
Må jag hoppas detta också 🙂
July 14, 2005
Bjornsson;1288595 wrote: Förvisso inte idag men igår så gjorde jag en vasektomi, nöjd efter tre friska barn 🙂
För er som funderar på samma sak så känns det som två pungsparkar som inte vill gå över.
AJ, då minns jag min njursten men det var som håll gånger hundra typ.
Har firat 42års dagen enkelt med några vänner.
August 18, 2006
Min vän morgan fick göra sitt igår, så idag mår man som man förtjänar. Men även all stress och övriga faktorer beträffande praktikplatsen å jobb drar sitt stack till strået.
Dagens planer är väl att gå upp till posten och hämta ut försändelse samt dricka vatten så man känner sig något normal inför morgondagen.
July 30, 2010
Har tänkt att köpa lite DLC till Skyrim Dawnguard och Dragonborn från Webhallen då steam är ganska dyra. Jag har aldrig gjort detta förut, men det står att man får en länk när ordern är behandlad. Är det en länk till steam eller är det från nåt annat håll? nån som vet? jag hade helst velat haft en DVD istället för DLC men det finns tyvärr inte
July 30, 2010
Hittat en bra sida där man kan lyssna på hela låtar utan reklam Free Music Online - Internet Radio - Jango
Läs igår.
Efter 3 veckors strejk fick vi idag besked om att Stockholmarna beslutat lägga ner företaget där jag jobbat senaste året.
Jaha, så hände det iaf något då.. | Christer Gunnarsson
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 18, 2006
ilg@dd;1288729 wrote: Läs igår.
Efter 3 veckors strejk fick vi idag besked om att Stockholmarna beslutat lägga ner företaget där jag jobbat senaste året.
Jaha, så hände det iaf något då.. | Christer Gunnarsson
Stockholmarna? Är väl ändå ledningen gällande företaget du var anställd hos som ansåg att ni gjorde för mycket väsen av er.
OnT: Efter 1 vecka som sjuk så fick man trista nyheter "Tyvärr blir man kvar på praktiken", vet dock inte redigt vad förhoppningarna hos min handläggare på ams är.. Så på måndag ska man tillbaka till sina idioter till kollegor, d.v.s bögen med vänner..
June 13, 2012
DrPepper;1288749 wrote: OnT: Efter 1 vecka som sjuk så fick man trista nyheter "Tyvärr blir man kvar på praktiken", vet dock inte redigt vad förhoppningarna hos min handläggare på ams är.. Så på måndag ska man tillbaka till sina idioter till kollegor, d.v.s bögen med vänner..
Nu börjar det hetta till kring Ams och företagare som utnyttjar lönebidrag och liknande upplägg. I Göteborg är i synnerhet hårt expanderande och mkt lönsamma kafékedjan le pain francais I hetluften. Intressant att följa detta.
Kolla på GP.se
DrPepper;1288749 wrote: Stockholmarna? Är väl ändå ledningen gällande företaget du var anställd hos som ansåg att ni gjorde för mycket väsen av er.
Ägarna och ledningen hör hemma i Stockholm, man hade väl tänkt att det var lätta pengar att etablera sej i glesbygden antagligen. Men med tji social kompetens och löner ala 1990 så lyckades det inte så bra. Skojjare eller bara korkade wannabees ska jag låta vara osagt, men VD'n är nog det drygaste jag träffat på under mitt snart 48-åriga liv.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 30, 2010
DrPepper;1288749 wrote: Stockholmarna? Är väl ändå ledningen gällande företaget du var anställd hos som ansåg att ni gjorde för mycket väsen av er.
OnT: Efter 1 vecka som sjuk så fick man trista nyheter "Tyvärr blir man kvar på praktiken", vet dock inte redigt vad förhoppningarna hos min handläggare på ams är.. Så på måndag ska man tillbaka till sina idioter till kollegor, d.v.s bögen med vänner..
Det verkar som du inte trivs någonstans. Datorbutiken var ju också skit om jag minns rätt.
Mitt senaste ställe var helt ok enligt mig även om det blev lite trångt med plats ju närmare slutet av bygget man kom. Min handläggare på AF har dock blivit långtidssjukskriven så jag kommer att få en annan handläggare. Hoppas att det inte blir nån skitstövel, för vad jag hört så ska det finnas såna också på AF. Jag ska ta kontakt med Logpart i Västervik där dom har lager på sportgrejer och se om man kan få jobb eller i alla fall praktik. Om jag minns rätt så är det väl mest vintersport om det inte är ändrat sen dess jag kollade med dom och då är det nog ingen större risk att det säljs så mycket då det går mot sommar nu 🙂
August 18, 2006
Viking1962;1288768 wrote: Det verkar som du inte trivs någonstans. Datorbutiken var ju också skit om jag minns fel.
du minns korrekt, personligen brukar jag känna efter 1vecka om arbetsplatsen passar mig.
på denna butik är det otroligt dålig spänning, påminner smått om första Lidl butiken jag jobbade i, skitsnack åt höger å vänster..
sen p.g.a min avsaknad utav social utveckling klarar jag inte av när det kommer krav på mig.
ska dock inte misstolkas som att jag inte vill jobba, men det måste kännas rätt..
July 30, 2010
DrPepper;1288773 wrote: du minns korrekt, personligen brukar jag känna efter 1vecka om arbetsplatsen passar mig.
på denna butik är det otroligt dålig spänning, påminner smått om första Lidl butiken jag jobbade i, skitsnack åt höger å vänster..
sen p.g.a min avsaknad utav social utveckling klarar jag inte av när det kommer krav på mig.
ska dock inte misstolkas som att jag inte vill jobba, men det måste kännas rätt..
Jo det måste kännas rätt annars är det ju en ren plåga att gå till jobbet. För min del har det varit ok på de senare ställen jag varit på. Själv ska jag på studiebesök (kanske) på nåt företag nästa vecka. Kan ju passa på att fråga om man får praktisera där om det är nåt att ha
2 Guest(s)