Vad har du gjort idag?|Page 509|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
sp_UserOfflineSmall Offline
10161
April 21, 2013 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1288951 wrote: Säger chefen för butiken det till din handläggare för att få en ny praktikant med lönebidrag?

Helt ärligt vet jag inte vad butikschefen fiskar efter, enda jag vet konkret är att butikschefen är full av skit! Vilket jag i stora hela sagt redan från första början. Sen hur klarade jag 4år på Lidl med exakt samma klädstil och attityd utan några indirekta klagomål?

Sen hur smart är det att stå inför en handläggare från ams å säga "jag har en tjänst på g, men har inga som helst tankar på att anställa X för det endamålet"?

vi är i övrigt 3/5 praktikanter som slutar samtidigt runt den 1-3maj.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
10162
April 21, 2013 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Hela lördagen utan internet (BBB). Man blev rastlös är man inte kunde komma ut på nätet eller kolla hur mycket pengar man har på personkontot

För närvarande har vi en störning som berör bredband i GAMLEBY, HULTSFRED, OSKARSHAMN, VIMMERBY, VÄSTERVIK Våra tekniker jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt och vi ber om ditt överseende under tiden.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
10163
April 21, 2013 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1288954 wrote: Hela lördagen utan internet (BBB). Man blev rastlös är man inte kunde komma ut på nätet eller kolla hur mycket pengar man har på personkontot

Hur många timmar per dag är du online?

Har fått lite ågren för en sak som berör nybyggda huset jag bor i. Skulle borra i taket och fick strikt besked om att de inte fick gå djupare än 45mm. Ett eller två av hålen råkade dock gå igenom. Verkade dock inte vara någon ko på isen då ovan hålen blott var luft. Av vad jag kunde bedöma. Fyllde som planerat igen hålen med sikafix och satte i gängstängerna.

I veckan börja vatten läcka från över balkongdörren. Bygggubbar var här och sade att de verkade komma ovanifrån och att en granne upplevt detsamma två månader tidigare.

Har tänkt en del på detta. Risken att det är jag som punkterat ett rör varierar i mitt huvud från dag till dag. Tror den är liten. Men vad vet man? Och hur rökt är jag ifall de trots allt är mitt fel?

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10164
April 21, 2013 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1288955 wrote: Har tänkt en del på detta. Risken att det är jag som punkterat ett rör varierar i mitt huvud från dag till dag. Tror den är liten. Men vad vet man? Och hur rökt är jag ifall de trots allt är mitt fel?

Bör gå på hemförsäkringen.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10165
April 21, 2013 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1288957 wrote: Bör gå på hemförsäkringen.

Hoppas och tror detsamma. Dubbelkollat den jag har och värderade att betala mer men det var inte lönt.

Men. Om där är vattenläcka i våningarnas mellanrum, hur tusan ordnar dom det? Känns som dom måste öppna taket i min lya eller golvet hos grannen.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10166
April 22, 2013 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

Gjort ett misslyckat köp. Skulle köpa ett par T-shirts, men det visade sig vara två toppar för kvinnofolk. Jag vill inte gå omkring och visa hur mycket hår jag har på fronten. Var lite stor u-ring på den och kläderna satt som korvskinn. Storlek large för tjejer är tydligen inte samma som large för killar. Får inte lämna tillbaka då det var halva priset på kläderna. Skitsamma, man får ta den lilla förlusten

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10167
April 22, 2013 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

d1anny2;1288959 wrote: Hoppas och tror detsamma. Dubbelkollat den jag har och värderade att betala mer men det var inte lönt.

Men. Om där är vattenläcka i våningarnas mellanrum, hur tusan ordnar dom det? Känns som dom måste öppna taket i min lya eller golvet hos grannen.

Golvet hos grannen.

OnT: Här skiftar vi fram och tillbaka på jobbfronten, nu kommer jag tydligen bli erbjuden jobb som jag förstod det.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10168
April 22, 2013 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1288972 wrote: Golvet hos grannen.

OnT: Här skiftar vi fram och tillbaka på jobbfronten, nu kommer jag tydligen bli erbjuden jobb som jag förstod det.

Fast anställning? bra i såna fall om man trivs med jobbet dvs. Jag ska troligen arbetspröva på gränsö och kanske det blir sommarjobb av det hela (får hoppas). Gränsö är ju där alla årliga MC galan brukar vara i Västervik samt lite andra mässor på somrarna

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10169
April 23, 2013 - 3:56 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1288983 wrote: Fast anställning? bra i såna fall om man trivs med jobbet dvs.

Antar det, blir ju samma arbetsuppgifter som i dagsläget, Det där med trivsel är väl en annan sak.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10170
April 24, 2013 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Gått och räknat timmarna tills man fick gå hem, Föga förvånande gnällde butikschefen att vi praktikanter är värdelösa med motiveringen att vi jobbar för sakta! Han tror att vi går på hans jävla skitsnack.

Även investerat i nya Jeans samt underkläder.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
10171
April 24, 2013 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1289006 wrote: Gått och räknat timmarna tills man fick gå hem, Föga förvånande gnällde butikschefen att vi praktikanter är värdelösa med motiveringen att vi jobbar för sakta! Han tror att vi går på hans jävla skitsnack.

Även investerat i nya Jeans samt underkläder.

Undra hur lätt det är att ha dig som praktikant kan man nog också fråga sig när allt är skit och värdelöst oavsett vad det gäller verkar det som....

OnT:
Handlat två fönster, färg och lite skrammel till altanbygget som drar igång 3 maj.

Dan Bergsten_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
10172
April 24, 2013 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha. Aktivist javisst!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
10173
April 24, 2013 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahaja, nu får man väl anse saken vara klar, Stockholmarna får packa sina prylar och åka hem med svansen mellan benen.
Focus läggs ner - Nyheter | SVT.se

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
10174
April 25, 2013 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

alrik;1289008 wrote: Undra hur lätt det är att ha dig som praktikant kan man nog också fråga sig när allt är skit och värdelöst oavsett vad det gäller verkar det som....

OnT:
Handlat två fönster, färg och lite skrammel till altanbygget som drar igång 3 maj.

Lätt för dig att säga som har ett jobb! Kom igen den dagen din chef väljer att sparka dig och du ska försöka ta dig in på arbetsmarknaden igen!

Skulle du i övrigt ligga sömnlös halva nätterna p.g.a ångest utav vetskapen vad som behövs göras och jag ska jobba för ytterliggare 3 personer skulle du nog inte ha samma åsikt!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
10175
April 25, 2013 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1289011 wrote: Lätt för dig att säga som har ett jobb! Kom igen den dagen din chef väljer att sparka dig och du ska försöka ta dig in på arbetsmarknaden igen!

Jävligt oförskämt av honom att erbjuda dig jobb. Kanske blir bättre om du inte tar allting så personligt.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10176
April 25, 2013 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper;1289011 wrote: Lätt för dig att säga som har ett jobb! Kom igen den dagen din chef väljer att sparka dig och du ska försöka ta dig in på arbetsmarknaden igen!

Skulle du i övrigt ligga sömnlös halva nätterna p.g.a ångest utav vetskapen vad som behövs göras och jag ska jobba för ytterliggare 3 personer skulle du nog inte ha samma åsikt!

Jobba för fullt utan betalning, nä tack. Stinker enbart utnyttjande av arbetskraft. Dom som får ju sin chans att få gratis arbetskraft utan att behöva lägga ut en krona

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
10177
April 25, 2013 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1289013 wrote: Jobba för fullt utan betalning, nä tack. Stinker enbart utnyttjande av arbetskraft. Dom som får ju sin chans att få gratis arbetskraft utan att behöva lägga ut en krona

Men du tycker att du ska få pengar utan att jobba?

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10178
April 25, 2013 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman;1289014 wrote: Men du tycker att du ska få pengar utan att jobba?

Överleva måste man göra, och så har man trots allt jobbat så att man ska få pengar när man någon gång blir arbetslös. Man betalar ju skatt och avgift till a-kassan. Det jag menar är att företagen utnyttjar folk istället för att anställa dom. Om man visste att man ska få jobb så är det väl en helt annan sak, men så är det inte i det flesta fallen

alrik
Member
Medlem
10179
April 25, 2013 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Den dagen jag får sparken så kan jag med nästan 100% säkerhet ha ett annat jobb dagen efter. Ett gott vitsord och vetskap att jag jobbar på hårt och kan tänka sig ställa upp lite extra ibland gör att man är eftertraktad. Får tre-fyra jobberbjudande per år just pga att folk vet vad man går för och VILL ha mig.

Om jag mot all förmodan skulle tvingas byta bransch så skulle jag inte vara så jävla knusslig på vad jag gör sålänge lönen kommer in. Men de är väl skillnad på mentalitet och hur man resonerar över saker.

Får man fråga varför du fick foten från ditt förra jobb? Minskade behovet av arbetskraft eller någon annan anledning?

OnT
Jobbat och lossat samt lastat upp ett ekipage för att sen byta släp och även lasta upp det släpet. Varit hos 13 olika kunder och kört 48 mil. Flöt på bra idag så jag behövde bara jobba 11,5 h.

alrik
Member
Medlem
10180
April 25, 2013 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1289018 wrote: Det jag menar är att företagen utnyttjar folk istället för att anställa dom. Om man visste att man ska få jobb så är det väl en helt annan sak, men så är det inte i det flesta fallen

De är ett systemfel att samma företag kan få praktikant på praktikant av AMS utan att det leder till något fast jobb. Efter ett par tre stycken så borde det komma krav om anställning istället för att få en ny praktikant.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 440
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL