Vad har du gjort idag?|Page 513|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
10241
June 6, 2013 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Putsat bil.

[Image Can Not Be Found]

Snart kan skiten säljas...

Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
10242
June 7, 2013 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Tagit mig en tur till Tranås för att sälja datordelar. Lång resa men värt det 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
10243
June 11, 2013 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Känt av starten på sommarsäsongen. Flyttat runt och skapat upp nya stationer på lagret. Jag får ge städteamet en bakläxa där. Jävlar vad damm det kom fram.

Nu blev det bara 15 minuter övertid idag, men det lär bli många timmar under de kommande månaderna.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
10244
June 18, 2013 - 3:34 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat runt 2 tiden, Första gympasset på över 10år fick bli bröst och axlar, dock besviken på mig själv som tappar utav helvete i pressarna. Men sånt som lär ge sig med tiden.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
10245
June 27, 2013 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske inte så mycket gjort idag, dessutom regnade hela gårdagen bort vilket var deprimerande.

Brorsan fick hjälp med flytten under ett par dagar innan midsommar.
Midsommaren firades på Spiken någon kilometer från Läckö slott då vi även firade brorsdotterns 6 års dag.

Sedan tågluffade jag hem till Ljusdal över söndag till måndag morgon, alltså en oplanerad resa midsommarhelgen.
SJ var som väntat fullbokat men jag hoppade på Västtåget från Lyrestad till Hallsberg och sedan Tågkompaniet till Gävle.
Framme klockan elva på kvällen han man få kvällsmat på McDonalds innan stängning, vädret var behagligt så man fördrev tiden utomhus runt stationen så gått det gick tills första X-tåget skulle gå klockan 6.05 på måndag morgon.

Måndagen gick till att fräscha upp sig och fylla på det tomma kylskåpet samt tvätta kläder.

Hoppas ni också haft trevlig midsommar!

Andreas Galistel
Member
Medlem
10246
June 30, 2013 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat upp efter lite nyktert födelsedagsfirande.

Fick lite kul spel, te och presentkort för att köpa ny cykel. Troligen blir det någon enklare "city bike". Jag får nog inse att jag kommer inte köra så mycket mer downhill eller mountainbiking. Tråkigt men sant.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10247
June 30, 2013 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Grattulatitioner Andreas såhär lite efter bemärkelsedagen:D

Andreas Galistel
Member
Medlem
10248
July 1, 2013 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack tack 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
10249
July 7, 2013 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

En annan fyllde 51 i fredags. Usch vilken hög siffra men sinnet är fortfarande ganska ungt och det kanske är det som räknas ;)? Det är ingen arbetsgivare som anställer folk med en sån hög ålder är det värsta, så jag kommer nog få leva på åtgärder resten av min tid som arbetare

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
10250
July 8, 2013 - 3:18 am
sp_Permalink sp_Print

har precis köpt biljett till Thailand så jag ser fram emot resan i October.
har varit nära på att krocka två gånger idag, först när jag var påväg till jobbet med motorcykeln, först svänger en mötande bil vänster framför mig, men det var god marginal (~3-4sekunder) jag noterade ändå att föraren inte verkade se mig, men det var ju ingen fara direkt, men nu ser jag att bilen inte fortsätter köra rakt fram på den nya vägen till höger, utan han fortsätter att svänga runt vänster, jag börjar bromsa direkt för säkerhetsskull (jag höll 60 på denna 50 väg), mycket riktigt han vänder runt bilen helt, nu är han alltså till höger om huvudleden och ska svänga ut och köra i samma riktning som mig, men istället för att stanna till och titta vänster så svänger han bara rakt ut utan att titta åt vänster, nu var min hastighet runt 10-20km/h när han körde ut och nästan prejade mig, då 20-30cm ifrån mig, samtidigt som jag hade fått kasta mig till vänster och var runt 20cm ifrån refugen till övergångsstället

andra gången var när jag jobbade, det var med kamera bekräftat pågående brott som jag var påväg till, man vill ju då komma fram inte allt för långsamt, och framför mig på en tvåfilig 70-väg så ligger en liten skitbil och kör långsamt, han kör inte om någon, här finns det inte någonstans man kan svänga vänster den närmsta biten och han har en god lucka till höger (hade varit 3sekundersregeln både framför och bakom) som han istället kan lägga sig i, och flashade honom några gånger med hellyset, ingen reaktion, jag flashar några fler gånger och tutar på honom, han börjar då blinka till vänster, då tröttnar bilen bakom mig som då byter till högerfilen (det var för små marginaler för mig för att göra detta på ett säkert sätt) nu denna tredje bil kör då om mig till höger, och ska precis köra om/lägga sig jämsides med den första bilen, även jag ut i högerfilen bakom bilen som körde om mig, men då när den första är påväg att bli omkörd, ja då kastar sig den lilla skitbilen ut i högerfilen för att blockera för honom(nu när det väl är tomt i vänsterfilen bakom honom), och inte nog med det, då ställer sig idioten på bromsen, jag såg inte exakt hur många centimeter det var mellan bilarna då, men det var tur att bilen som precis kört om mig var med och bromsade snabbt, jag bytte bara tillbaka till vänsterfilen och körde vidare :q

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10251
July 8, 2013 - 4:50 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus, ibland blir jag förvånad att man överlevt 42år i denna galna värld.

Andreas Galistel
Member
Medlem
10252
July 20, 2013 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlat, tvättat och donat lite. Gick på semester igår så man försöker ha sådant avklarat direkt och kan slappna av sedan.

Kollat på filmhistoria på SVT2. Riktigt intressant.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10253
July 30, 2013 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Installerat Diablo II + LOD patchat till 1.13d samt PluggY 10.00 och D2SE (för att få PlyggY att funka med patch 1.13d) i Linux Mint 15 x64 (Wine 1.6) och spelet flyter på minst lika bra som i Windows, fast mindre hackande än i Windows

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10254
August 1, 2013 - 4:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer troligen få ett tillfälligt jobb med det gamla gänget innan jag aktiviteten jag har nu. Det är betalt också så man slipper soss ett tag framåt. Arbetstiden blir lång dock (7 - 20, så det blir jobba och sova ungefär) och jag får sova borta i veckorna då arbetsplatsen ligger i Stockholm. Måste hitta nån som kan ta hand om min katt under perioden. Det är inte klart när vi får börja då det var nåt godkännande om bygglov som skulle bli klart först

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
10255
August 2, 2013 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

nexusmods.com är en pina att försöka ladda ner från just nu. Typiskt när jag håller på att installera moddar till skyrim

Jonas Klar
Member
Medlem
10256
August 4, 2013 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kikat igenom lite bilder jag tagit i helgen. Lite halvnöjd med den här:

[Image Can Not Be Found]

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
10257
August 4, 2013 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

MM hur kändes bilen i kurvorna?

Jonas Klar
Member
Medlem
10258
August 4, 2013 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte ofta jag känner att jag är den begränsande faktorn, men faktum är att bilen hade en hel del mer att ge igenom Eau Rouge/Raidillon och Blanchimont. Det funkar inte att vara indoktrinerad i svenska lågfartskurvor och bege sig ut på Spa, märkte jag. Någonstans sa liksom huvudet ifrån när kurvhastigheterna var över 120.

Hur som helst, bilen var episk även med Eibach-kittet, men mest nöjd var jag med bromsarna den här gången, nya stålomspunna slangar och lite fin bromsvätska gjorde susen i inbromsningarna till Bus Stop, La Source och Les Combes (enkelt - 100m-skylten varje gång). Hade 4-5 varv på 3:04, lika många till på 3:05, och resten var det i princip trafik på. Galet nöjd med min fredag är jag hur som helst, det här ska jag göra om nästa år.

Andreas Galistel
Member
Medlem
10259
August 5, 2013 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, kollat på NA:s dokumentär om hur ÖHK gick upp i SHL. Mycket känslor såhär på morgonen. Inte bra. Får stabilisera mig lite med att skjuta lite terrorister eller något.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
10260
August 16, 2013 - 3:52 am
sp_Permalink sp_Print

Insett att detta är sista gången jag tänker ha något med klarna AB att göra, för att göra det hela kortfattat

Nu har ni allt räknat fel! Vid min senaste månadsfaktura(2013-07-30) hade jag en total kvarvarande kontoskuld på 9610,19kr, Denna gjorde jag en inbetalning på 5000kr(korrekt kvarvarande kontoskuld skall vara 4610,19!!!!) , efter detta har inga fler köp på delbetalningar genomförts vilket gör mig ställande hur i HELVETE jag kan ha en kvarvarande kontoskuld på 12218,34!!???? för att göra det enkelt för er att se felet

9610,19-5000,00=4610,19 SEK!!

Sedan varför har mina 3 senaste fakturor samma OCR nummer? Trodde detta var något som genererades unikt!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 592
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL