February 19, 2004

Snorch wrote: Har funderat över hur sjuka alla j**la regler är för lastbilschaufförer/åkerier. Man kan knappt sätta sig i en lastbil utan att vara/betraktas som kriminell av polisen.
Det finns en mycket god anledning till varför man kollar lastbils/buss-chaufförer hårdare än övriga bilförare.

March 14, 2001

Ang wrote: Det finns en mycket god anledning till varför man kollar lastbils/buss-chaufförer hårdare än övriga bilförare.
Du har inte en aning om hur reglerna ser ut va?
Självklart ska det kontrolleras och finnas regler men som det är nu är det helt sjukt.
Det är inte med vanliga bilförare jag menare att det ska jämföras med, utan alla andra yrken. Yrkesförare skulle jag villa påstå har det mest kontrollerade jobbet som finns.
Var så snäll och ge mig "en god anledning" till att det ska vara så.
October 22, 2002

Snorch wrote: Du har inte en aning om hur reglerna ser ut va?
Självklart ska det kontrolleras och finnas regler men som det är nu är det helt sjukt.
Det är inte med vanliga bilförare jag menare att det ska jämföras med, utan alla andra yrken. Yrkesförare skulle jag villa påstå har det mest kontrollerade jobbet som finns.
Var så snäll och ge mig "en god anledning" till att det ska vara så.
Tror inte heller att han har en aning om hur reglerna ser ut...
Så fort man stoppar in kortet så blir man kriminell i princip. Du är mer jagad av polisen som lastbilschafför än som tungt kriminell.
Nu får jag besök, kompletterar mer sen.
Mean Machine wrote: Vem är fadern?
:)R
Taskig men underhållande kommentar..
Ontopic: Hemma för att mata kattstackaren, sen bär det iväg igen.
En snabbdusch också då..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

February 3, 2003

Förbannad på Ubuntu just nu då jag av någon anledning inte kan använda min vanliga fönsterhanterare. Skiten bara dör och så loggas man ut igen.
Ska strax bränna ut en ny skiva och formatera om, men det finns en risk att jag fastnar framför lite php-kod istället.
I övrigt kom jag tillbaka till Sverige igår. Och på flygplatsen i Schiphol, Holland hittade jag den ultimata drycken:
[Image Can Not Be Found]

March 14, 2001

fisken wrote: Tror inte heller att han har en aning om hur reglerna ser ut...
Så fort man stoppar in kortet så blir man kriminell i princip. Du är mer jagad av polisen som lastbilschafför än som tungt kriminell.
Nu får jag besök, kompletterar mer sen.
Nej skulle inte tro det, har då inte sett något vettigt svar än, men han kanske sätter sig in i dem nu och inser att det inte var så roliga regler.
Aja ska väl äta lite frukost nu tänkte jag, senare ikväll nåtag när jag orkar ska jag iväg och vara kriminell, hela vägen till stället där det alltid regnar.
1 Guest(s)