August 18, 2006
Får se det vanliga..
Vaknat runt 11:a
Satte mig vid stationära datorn och spelade lite Cs
Läste tidningarna
Kollade på "våra bästa år",The Game etc..
Fick ett samtal från någon surkärring om praktik som sa att jag inte fick den
La mig i soffan med laptopen i knät och skriver här
Firat att jag varit arbetslös i snart 5månader..Trevligt värre
Hmm, varit på informationsmöte om lokförarutbildning, verkar som jag låg bra till för den. Ifall jag nu blir uttagen så börjar utbildningen i slutet av sommaren.
Mindre bra är kanske att jag blev uppringd av en kille nyssens angående telefonsäljarjobb och han ville att jag skulle börja nästa månad. Kruxet med det är att man måste vara arbetslös för att få komma ifråga i lokförarutbildningen, så nu hamnar man i valet och kvalet, lokförare vore ju klart bättre än telefonsäljare...
:-s
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Idag:
Vaknat
Frukost
Hjälpt grannen med att handla och spela på hästar.
Lunch
Varit på förhandsvisning av nya Volvo XC60
.. och kvällen avslutas med att se HV71 vinna mot Linköping.
ilg@dd wrote: Hmm, varit på informationsmöte om lokförarutbildning, verkar som jag låg bra till för den. Ifall jag nu blir uttagen så börjar utbildningen i slutet av sommaren.
Är det på SJ du sökt / fått utbildningen som lokförare ?
Jag var själv nämligen inne på att söka dit.. men har fått jobb på annat håll nu ( även fast jag tror att lokförare hade varit roligare )
opA87 wrote: Idag:
Vaknat
Frukost
Hjälpt grannen med att handla och spela på hästar.
Lunch
Varit på förhandsvisning av nya Volvo XC60.. och kvällen avslutas med att se HV71 vinna mot Linköping.
Är det på SJ du sökt / fått utbildningen som lokförare ?
Jag var själv nämligen inne på att söka dit.. men har fått jobb på annat håll nu ( även fast jag tror att lokförare hade varit roligare )
Nej, inte SJ.
Veolia, Green Cargo och Hector Rail söker lokförare stationerade till bl.a Ånge, Långsele och Gävle. Dock är detta ett specialfall där endast arbetslösa och/eller varslade kan söka och få gratis utbildning i samarbete med Arbetsförmedlingen i Ånge. Skulle komma annonser från dom andra i platsjournalen i morgon sades det, verkar som Green Cargo är mest på hugget av de 3.
Shysst betalt iaf, över 20 papp/mån i ingångslön.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
opA87 wrote: Ah.. nice 🙂
Fin bil, fin årgång.. synd att bilar måste rosta, dock.
Ännu mindre kul att far min inte kollade speciellt nära efter rost när han köpte bilen.
Aja, som sagt, det värsta som kan hända är att jag blir tvungen att köpa en ny. Då blir det förmodligen en 106 Rallye eller en till 205GTI (utan rost). Finns dåligt med riktigt skojiga bilar under 50k.
Mean Machine wrote: En Peugeot 205 GTI -89. Riktigt fin egentligen förutom just det. Får se ifall det är värt att laga.
Ähh, lite rost i tröskeln fixar du på en förmiddag..
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Ähh, lite rost i tröskeln fixar du på en förmiddag..
Kan inte svetsa, har ingen rolig hiss att leka med och känner inte heller någon som svetsar sådär direkt. Måste ta reda på hur mycket det är som rostat bort till att börja med, sen får man se om det är värt.
1 Guest(s)