Mean Machine wrote: Kan inte svetsa, har ingen rolig hiss att leka med och känner inte heller någon som svetsar sådär direkt. Måste ta reda på hur mycket det är som rostat bort till att börja med, sen får man se om det är värt.
Synd att du bor så ocentralt, annars hade jag kunnat fixa det för en billig penning.. (Svart förståss 😉 )
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 18, 2006
Mean Machine wrote: Kan inte svetsa, har ingen rolig hiss att leka med och känner inte heller någon som svetsar sådär direkt. Måste ta reda på hur mycket det är som rostat bort till att börja med, sen får man se om det är värt.
Brukar ligga på runt en 5-12lax å fixa trösklarna..Försök hitta en bra dörr begagnat 🙂
ilg@dd: Helt klart ska du satsa på jobbet som "lokförare" Man tjänar ju bara skit på att sitta och ringa runt..
February 12, 2003
beta wrote: LÖGN! Får fan S80/V70/93/95 för dom pengarna, iofs inte skoj bilar men iaf. En A3 1,8T/ A4 1,8T får man för de pengarna t.ex. Även mr2 gti, supra mk3, 200sx osv.
Dussinbilar. Ska det vara MR2 ska det vara GT-S och Supra Mk III är ingenting jag sätter mig i gärna.
ilg@dd wrote: Synd att du bor så ocentralt, annars hade jag kunnat fixa det för en billig penning.. (Svart förståss 😉 )
Det är nästan så att man sätter sig och åker den lilla biten upp till dig beroende på vad "billigt" är. 🙂
EDIT: Det är ju inte mer än 50 mil upp, en och en halv tank fram och tillbaka, dvs runt 900:- + jobb. Det kan ju bli intressant. 😉
DrPepper: Jag har en riktigt bra dörr på min gamla 205:a (lite mattare i färgen och en Colorline-dörr med fancy stripe i regnbågens alla färger, men annars helt identisk), så det är "bara" trösklarna och eventuell annan rost som behöver ordnas. Ska väl besiktiga den och se hur mycket det är på den som är trasigt egentligen och sedan ta ställning till vad som får hända. 🙂
DrPepper wrote: Brukar ligga på runt en 5-12lax å fixa trösklarna..Försök hitta en bra dörr begagnat 🙂
ilg@dd: Helt klart ska du satsa på jobbet som "lokförare" Man tjänar ju bara skit på att sitta och ringa runt..
Ännu mer synd att han bor ocentralt, jag brukar ta 1000-1500:- för jobbet att byta tröskel, beror lite på hur mycket jobb det är.. Kan ju vara så att det inte ens finns nått att fästa tröskeln i också. (Materiel tillkommer förstås.)
Angående ringa runt, en bekant som jobbar där drar in 10-15 papp/vecka. Dock är det enbart provision, dvs ingen fast lön alls, det gör mej en smula tveksam...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Ännu mer synd att han bor ocentralt, jag brukar ta 1000-1500:- för jobbet att byta tröskel, beror lite på hur mycket jobb det är.. Kan ju vara så att det inte ens finns nått att fästa tröskeln i också.
Angående ringa runt, en bekant som jobbar där drar in 10-15 papp/vecka. Dock är det enbart provision, dvs ingen fast lön alls, det gör mej en smula tveksam...
Säg såhär, om det bara är tröskeln som behöver fixas så sätter jag mig fan och kör hela vägen upp efter överenskommelse om du håller de där priserna. 🙂
Mean Machine wrote: Säg såhär, om det bara är tröskeln som behöver fixas så sätter jag mig fan och kör hela vägen upp efter överenskommelse om du håller de där priserna. 🙂
*Edit*
Hmm, PM'ar istället..
January 13, 2003
Mean Machine wrote: dussinbilar
http://www.blocket.se/vi/15435.....tm?ca=11_s då t.ex. I stort samma bil som toyota supra mk4, dock mindre dussinbil än den och lite billigare. Dessvärre inga 50k men inte långt ifrån.
February 12, 2003
beta wrote: http://www.blocket.se/vi/15435.....tm?ca=11_s då t.ex. I stort samma bil som toyota supra mk4, dock mindre dussinbil än den och lite billigare. Dessvärre inga 50k men inte långt ifrån.
Soarer är en ganska cool bil... Kalla mig tråkig om du vill, men jag föredrar vänsterstyrt och relativt små bilar (gillar inte att släpa på en massa extra vikt som flänger runt på vägen). Gillar mer spartanska saker. 🙂
June 23, 2002
Mean Machine wrote: Soarer är en ganska cool bil... Kalla mig tråkig om du vill, men jag föredrar vänsterstyrt och relativt små bilar (gillar inte att släpa på en massa extra vikt som flänger runt på vägen). Gillar mer spartanska saker. 🙂
Äh köp en 106 Rallye och lägg ner lite trim på den då så får du en snabb, roligt och lätt bil.
Dock är den rolig utan trim, men mer fräs skadar aldrig.
Fast man får ju leta en del efter 106 Rallye, inte jättelätt att få tag på precis.
February 12, 2003
macrus wrote: Äh köp en 106 Rallye och lägg ner lite trim på den då så får du en snabb, roligt och lätt bil.
Dock är den rolig utan trim, men mer fräs skadar aldrig.
Fast man får ju leta en del efter 106 Rallye, inte jättelätt att få tag på precis.
Finns en lite lagom vässad 106 Rallye på blocket faktiskt... Tvivlar på att den är kvar när finansiären (aka farsan) bestämt sig om han vill fixa min 205:a eller inte. Vill inte riktigt ta ett lån med min inkomst heller, om vi säger så.
June 23, 2002
Mean Machine wrote: Finns en lite lagom vässad 106 Rallye på blocket faktiskt... Tvivlar på att den är kvar när finansiären (aka farsan) bestämt sig om han vill fixa min 205:a eller inte. Vill inte riktigt ta ett lån med min inkomst heller, om vi säger så.
Ah jag har också sett den, dock kostar den ju över 40k.
Tror den där 106 Rallyen figurerar en del i Sollentuna, har sett den ett flertal gånger här nämligen, senast idag var i Edsberg C.
Den är faktiskt riktigt snygg om man får bort Peugeot 106 Rallye som står i bak, ser för taskigt ut.
February 12, 2003
macrus wrote: Ah jag har också sett den, dock kostar den ju över 40k.
Tror den där 106 Rallyen figurerar en del i Sollentuna, har sett den ett flertal gånger här nämligen, senast idag var i Edsberg C.
Den är faktiskt riktigt snygg om man får bort Peugeot 106 Rallye som står i bak, ser för taskigt ut.
Skulle väl inte ha några större tveksamheter att lägga de pengarna på den bilen om jag hade, om allting var i vettigt skick, vilket det nu verkar vara av bilderna att döma åtminstone.
Kommit hem igen efter ännu en barnfri helg..
1 Guest(s)