December 6, 2006
Börjat förbereda inför att resa bort i några månader på lördag.
- Beställt hem ett halvt apotek genom apoteket.se
- Beställt nya arbetskläder
- Gjort ihop en matlista
- Beställt ett Preem-kort
- Kollat så digitalboxen fungerar
etc etc.
sedan middag, nu blir de kvällsmat och hopp i säng.
April 29, 2004
ja så därja nu har all fall mekat klart
städat upp tjejens dator satt in mitt gamla grafikort his 850 ati spelar sims 2. hehe
tagit ut stora träd ,
stältt dem in igen i kväll ,
Kallt på natten än så länge ,
pillat i ett program TuneUp Utilities 2008 . tycker väldigt bra om det programet .
ta bort alla pdf filer readme filer onödigt ,
godnatt
January 12, 2007
kratta om ni vill men jag vurpade med min cykel coh fick lite skrapsår på båda handflatorna och vänster ben..
Och jag vet inte hur det hände... bara att jag kom i hög fart och skulle bromsa. bakbromsen e helt utnött och fram har jag en skivbroms..
Den e inte så att man voltar när man trycker hårt.. den e inställd.
Men när jag nu ska bromsa för att ta det lite lungt så låser sig fram hjulet Direkt och jag flyger fram som en liten vante... Medans jag låg där på marken mäktigt förvånad så började jag känna att jag hade lite ont här och där..
jag tror att det måste ha fastnat en sten i skivan på bromsen... kan inte se nått annat som kunde ha ställt till det.
Twelve wrote: kratta om ni vill men jag vurpade med min cykel coh fick lite skrapsår på båda handflatorna och vänster ben..
Och jag vet inte hur det hände... bara att jag kom i hög fart och skulle bromsa. bakbromsen e helt utnött och fram har jag en skivbroms..
Den e inte så att man voltar när man trycker hårt.. den e inställd.
Men när jag nu ska bromsa för att ta det lite lungt så låser sig fram hjulet Direkt och jag flyger fram som en liten vante... Medans jag låg där på marken mäktigt förvånad så började jag känna att jag hade lite ont här och där..
jag tror att det måste ha fastnat en sten i skivan på bromsen... kan inte se nått annat som kunde ha ställt till det.
😉
Kratta ska jag göra om en liten stund, det är hög tid för "vårbruket", men då på fjällans gräsmattor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
ilg@dd wrote: 😉
Kratta ska jag göra om en liten stund, det är hög tid för "vårbruket", men då på fjällans gräsmattor.
Äh, kärringgöra 😛 .. ute på landet är det högtid för vårbruk.
Ut med lastmaskinen på åkrarna och plocka sten stora som berg.. både med lastarn och för hand.
Konditions och muskeltränande ? Japp 😎
Idag:
Skickat iväg en såld processor och skickat iväg ett brev med belopp för en reklamation som gjorts till Posten.
Lagat Lasagne med ostsås.. sedan bara tagit det lungt.
opA87 wrote: Äh, kärringgöra 😛 .. ute på landet är det högtid för vårbruk.
Ut med lastmaskinen på åkrarna och plocka sten stora som berg.. både med lastarn och för hand.
Konditions och muskeltränande ? Japp 😎Idag:
Skickat iväg en såld processor och skickat iväg ett brev med belopp för en reklamation som gjorts till Posten.Lagat Lasagne med ostsås.. sedan bara tagit det lungt.
Mmm, laga lasagne med ostsås är ju såååå mycket mer manligt..
😛
Ontopic: Krattat lite och eldat gammgräs och ris.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Mailat och skambjudit på sommardäck och fälgar på blocket, börjar bli dags att sula om nu.
July 27, 2002
Ätit den mest nyttiga maten jag någon ätit typ ..
Quinoa, Alaska Polock, Lättkeso och Broccoli
Quinoa var inte särskilt gott - första gången jag testar. Smakar lika mkt skit som bulgur.
Suttit i telefon med tingsrätten och bett dem skicka lite saker jag behöver som underlag för it-juridikstudierna..
Spelat.
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Fått mitt körkort återkallat av något fittnylle som sitter på länsstyrelsen som inte har den minsta j**la koll på något. Nu är det fan krig.
Tveksamt att du lyckas behålla det om inte något väldigt konstigt har hänt. Dock kan du nog få ner spärrtiden om. Fast du kanske måste ta om de pga prövotid?
OnTopic:
Vaknat
Frulle
Meckat Subaru
February 12, 2003
Olovlig körning som de tar sån jävla tid på sig att expediera. Sex månader spärrtid, och jag måste göra om hela skiten då jag har prövotid.
Hur som helst, jag ska försöka göra något åt saken, höra med någon advokat om det finns något jag kan göra. Överklaga kommer jag göra utan tvekan.
Sedan senast har jag väl hunnit byta luftfilter på 205:an och tvättat den lite halvhjärtat. Ingen kul dag.
December 6, 2006
Mean Machine wrote: Olovlig körning som de tar sån j**la tid på sig att expediera.
Vad menar du med olovlig körning ?
Körde du bil innan du fick körkortet och du blev stannade p.g.a detta men detta "registrerades" inte förren efter du fått körkortet och p.g.a detta så drar dom tillbaka körkortet ?
Eller ?
1 Guest(s)