February 12, 2003
opA87 wrote: Vad menar du med olovlig körning ?
Körde du bil innan du fick körkortet och du blev stannade p.g.a detta men detta "registrerades" inte förren efter du fått körkortet och p.g.a detta så drar dom tillbaka körkortet ?
Eller ?
Precis så. Körde personbil, åkte fast för det (av någon anledning, de hade väl tråkigt och tidpunkten var väl lite sådär "äh, vi har inget bättre för oss, stoppa den där bilen"), sen dess har jag hunnit ta körkortet och nu i efterhand (när allting är betalt och fixat) ska asen komma och ta ifrån mig mitt kort utan att refunda mig för alla pengar jag lagt ut på uppkörningen etc. Det blir som sagt en intressant dag i rätten när det nu blir. Däremot är mitt körkort effektivt redan indraget, så jag kommer inte ha något kort tills det att mitt fall tas upp i rätten (om det tas upp), så jag vet inte om det är värt att ens försöka, då det förmodligen tar ett halvår innan de får arslet ur vagnen ändå.
Mean Machine wrote: Olovlig körning som de tar sån j**la tid på sig att expediera. Sex månader spärrtid, och jag måste göra om hela skiten då jag har prövotid.
Hur som helst, jag ska försöka göra något åt saken, höra med någon advokat om det finns något jag kan göra. Överklaga kommer jag göra utan tvekan.
Inte för att strö salt i såren, men dina chanser att få rätt och få tillbaks körkortet lär vara lika sannolikt som att Timrå IK vann SM i hockey i år.
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Inte för att strö salt i såren, men dina chanser att få rätt och få tillbaks körkortet lär vara lika sannolikt som att Timrå IK vann SM i hockey i år.
🙁
Jag räknar inte med något annat, chansen känns ungefär lika stor som att Timrå någonsin kommer vinna SM. Överklagandet känns mest intressant för att jag vill få klarhet i vad det dokumentet jag fick hem i praktiken betyder (det är det mest mångtydiga dokumentet jag läst på länge). Sen har jag iofs ett par små faktafel som jag åtminstone kan försöka påpeka som kanske kan hjälpa mitt överklagande.
December 6, 2006
Gjort idag:
¤ Hjälpt grannen handla och spela på hästar
¤ Lagat mat
¤ Lagt upp bygglogg på SweC.
¤ Diverse ointressanta saker...
¤ Fått mig en hjärtattack över en "Framtida insättning 25 / 4" på mitt konto som påstås vara en "Lön" på en bra bit över 19.000 kr ( efter skatt ), när jag inte jobbat på 4 veckor och månaden innan dess jobbat 2 dagar i veckan den månaden. Ska bli intressant att öppna lönespeccen som kommer imorgon. :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
February 12, 2003
opA87 wrote: ¤ Fått mig en hjärtattack över en "Framtida insättning 25 / 4" på mitt konto som påstås vara en "Lön" på en bra bit över 19.000 kr ( efter skatt ), när jag inte jobbat på 4 veckor och månaden innan dess jobbat 2 dagar i veckan den månaden. Ska bli intressant att öppna lönespeccen som kommer imorgon. :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
Se med andra ord fram emot att pengarna försvinner från ditt konto fort. 🙂
December 6, 2006
Mean Machine wrote: Se med andra ord fram emot att pengarna försvinner från ditt konto fort. 🙂
Du är ju anställd på någon datorfirma.. och snart kanske anställd hos ASUS Nordic.
Fixar du fram 2 st ASUS 9800GX2 till mig och ett ASUS Commando så ska vi nog se vad du kan få hem i brevlådan. :bgrin:
August 25, 2004
Vaknat, åkt in till stan, hämtat ut nya displayen till W910:an ja fick för nån vecka sen, Bytt display, suttit hos svärfar o installerat hans "nya" dator (Inte spec ny, men för han e den.. xD)
Pratat med folk på stan i väntan på buss tillbaka hem, Vart på kusinens "födelsedagskalas" (Fyller typ.. 13 eller nåt, håller inte så stor koll).. gått hem. suttit här, Försökt sova i 2 timmar men de funkade inte.. Så nu sitter ja här igen.. Får se om man kan sova nåt.. :S
December 6, 2006
Gjort idag / Igår:
Varit ute i Mölndal och lirat multiplayer i NHL 08 på 360 med brorsan och kusin.
Igår insett efter att ha pratat med chefen att jag inte får några extra mysiga pengar då jag måste betala tillbaka ~10.000 kr av min lön som blivit felaktigt placerade av lönekontoret. :gråt: :gråt: :gråt:
Handlar en sista gång åt grannen för i sommar då man reser bort imorgon i några månader.. packa hela dagen får det bli. :blink:
Börjat förbereda mej och grabben för ett besök hos Farsgubben som fyller 70 bast idag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Varit och grattat Farsgubben nu, han blev tämligen glad och överraskad över sin nya laptop.
🙂
1 Guest(s)