Vad har du gjort idag?|Page 77|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
sp_UserOfflineSmall Offline
1521
May 5, 2008 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fick återigen förklara för en förbryllat gapande "exotisk" unge att cyklar som står i sportrummet i källaren INTE är allmänningar..
:burn:

Bryter dom upp låset eller låser grabben din inte cykeln? :s
Säger inte att den har varit olåst men var den det får man ju skylla sig själv lite.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1522
May 5, 2008 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Bryter dom upp låset eller låser grabben din inte cykeln? :s
Säger inte att den har varit olåst men var den det får man ju skylla sig själv lite.

Olåst i ett förråd i källaren (Sportrum), dit utlänningarna inte skall ha någon nyckel är det sagt..
Aldrig varit några problem med sådant tidigare, och då har jag bott i byn mestadelen av mitt liv.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1523
May 5, 2008 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Olåst i ett förråd i källaren (Sportrum), dit utlänningarna inte skall ha någon nyckel är det sagt..
Aldrig varit några problem med sådant tidigare, och då har jag bott i byn mestadelen av mitt liv.

Byt lås till källaren då 😀

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1524
May 5, 2008 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Byt lås till källaren då 😀

Det gjordes i samband med att de exotiska figurerna skulle komma hit, dessvärre är det en del som inte fattar att man stänger dörrarna efter sej.
🙁
Lösningen på problemet är iofs enkel i mina ögon..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1525
May 5, 2008 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd: Håll ditt trångsynta tänkande för dig själv. Rasism är ingenting vi uppskattar här.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1526
May 5, 2008 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: ilg@dd: Håll ditt trångsynta tänkande för dig själv. Rasism är ingenting vi uppskattar här.

Ganska trångsynt av dej att vinkla problemet till rasism må jag säga.. Vari ligger rasismen i det faktum att våra nya grannar stjäl som korpar? En tjyv är en tjyv oavsett vad det nu månde vara för färg på den.
Är du månne anhängare av CMR's kampanj som pådyvlar GB rasistiska åsikter för sin Nogger black också?

Shell i grannbyn är kanske också rasistiska, tyvärr finns även detta problem i Ljungaverk, dock hittade jag ingen artikel om detta svinn som helt utan vidare ökat lavinartad sedan ifjol den här tiden.
Man kan inte sopa problemen under mattan genom att hojta rasism åt höger och vänster.

*Edit*
Är det månne mina benämningar på dessa individer med flyktingstatus du reagerar på?
Ge gärna ett bra förslag på annan benämning isf, jag är inte omöjlig.

Coore
Member
Medlem
1527
May 5, 2008 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är tråkigt att du inte förstår att det hela inte bottnar i vilken benämning du använder, utan att du använder en övh. Jag håller med dig, tjuvar är tjuvar, oavsett, så varför ens ta upp deras hudfärg i sammanhanget, det är väl ändå helt irrelevant?

Hur en Shell-macks problem i någon liten by uppöver hittade sig in i denna disskusionen förstår jag inte.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1528
May 5, 2008 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Det är tråkigt att du inte förstår att det hela inte bottnar i vilken benämning du använder, utan att du använder en övh. Jag håller med dig, tjuvar är tjuvar, oavsett, så varför ens ta upp deras hudfärg i sammanhanget, det är väl ändå helt irrelevant?

Hur en Shell-macks problem i någon liten by uppöver hittade sig in i denna disskusionen förstår jag inte.

Figurerna är i bägge fallen folk med sk. flyktingstatus, och det gäller inte bara personer med mörkare nyans i hudfärgen utan även "vita" personer bl.a vitryssar. (I byn där shellmacken ligger har man haft flyktingar i 10-15 år nu.)
Att jag nämner att det handlar om "utlänningar" beror helt och hållet på att problemet inte fanns innan dessa kom till kommunen, men det kan du säkert bortförklara på något vis.
Tilläggas bör att det inte är alla som beter sej på detta vis, de Irakiska flyktingarna (Barnfamiljer.) det först var tal om skulle komma sköter sej exemplariskt.
Det är en liten kommun, och sånt där märks jäkligt väl kan jag lova.
Kalla mej rasist om du känner för det, men du bör då lägga på minnet att du rent ut sagt pratar skit.

"Hur en Shell-macks problem i någon liten by uppöver hittade sig in i denna disskusionen förstår jag inte."
Det är antagligen en hel del du inte förstår, eller vill försöka förstå. Men att hojta rasist går tydligen bra.

Coore
Member
Medlem
1529
May 6, 2008 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tänker inte försöka bortförklara det. Det kan mycket väl vara som så att det är de flyktingarna som kom som har ställt till med alla de där problemen, men det beror inte på ursprung eller hudfärg och därför är det helt irrelevant att ta upp det.

ilg@dd wrote: "Hur en Shell-macks problem i någon liten by uppöver hittade sig in i denna disskusionen förstår jag inte."
Det är antagligen en hel del du inte förstår, eller vill försöka förstå. Men att hojta rasist går tydligen bra.

Bra "försvar". laugh

Summa kardemumma: Sluta skriv på det sättet du gör (jag antar att du vet jag menar).

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1530
May 6, 2008 - 6:47 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Jag tänker inte försöka bortförklara det. Det kan mycket väl vara som så att det är de flyktingarna som kom som har ställt till med alla de där problemen, men det beror inte på ursprung eller hudfärg och därför är det helt irrelevant att ta upp det.

Bra "försvar". laugh

Summa kardemumma: Sluta skriv på det sättet du gör (jag antar att du vet jag menar).

Peka isf ut fraser som du anser rasistiska, och berätta gärna på vilket sätt dom är det i det sammanhang jag skrivit.
Personligen ser jag det som väldigt fattigt att gapa om rasism så fort det poppar upp något negativt om våra stackars flyktingar. Jag skulle uttrycka mej på liknande sätt om det rörde 08-or som hamnar här och beter sej illa också.
För övrigt så ser jag inget fel i att i denna tråd rapportera vad man gjort under dagen. Tråden heter ju "Vad har du gjort idag?".
Och för att föregå dagens skeende en smula så kan jag väl skriva att jag idag gjort ett besök hos Polisen i Ånge i onödan eftersom dom inget törs göra p.g.a "antirasisternas" osakliga gapande så snart det gäller dessa flyktande människor.
FYI, rasism är ett begrepp, inte ett skällsord man hasplar ur sej i tid och otid när man saknar andra argument.
Främlingsfientlig kanske, men knappast rasist.

Coore
Member
Medlem
1531
May 6, 2008 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

Återigen så säger jag att det handlar inte om vilka fraser man använder utan när man anväder dom.
Nog diskuterat om detta i denna tråden nu. Du får tycka att det jag säger är felaktigt. Men vilket som så måste du följa det jag säger i detta forumet.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1532
May 6, 2008 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha!

Idag har jag vaknat kollat lite serier 😮

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1533
May 6, 2008 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit till Duved och hämtat en bil, 44 mil t/r.. 🙁

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1534
May 6, 2008 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Knegat, knegat och kneget.
Ska sticka och äta en Magnum Java och "storhandla" med tjejen så fort hon kommer hem från jobbet.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1535
May 6, 2008 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat och överklagat beslutet om att mitt körkort ska dras in i sex månader. Fick ett relativt fint intyg från jobbet, skulle inte förvåna mig om de sex månaderna blev några färre. 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1536
May 7, 2008 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjat ta fram kullerstenskanten på fjällans garageuppfart, gräsmattan har växt över den sedan många år. Ligger typ 1dm gräsmatta på det mesta av den. Fi faen sicket jobb.
🙁
Men men, vad gör man inte för damerna.
😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1537
May 7, 2008 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Skällt ut en telefonförsäljare och installerat skulltrail.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1538
May 7, 2008 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Shoppat Kostym inför studenten,
käkat fläskkotletter med pressad potatis och skit god gräddsås hos mormor,
sedan vart det till och glo på hockey och gibba lite wow : 😎

Krux
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
1539
May 7, 2008 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Skällt ut en telefonförsäljare och installerat skulltrail.

Vilka processorer körde du på Skulltrailet, QX9775 eller Xeon?

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1540
May 7, 2008 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

I dag har jag inte gjort ett smack. Blev Valencia - Zaragosa och El Classico nu på kvällen dock.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 248
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL