August 18, 2006
ilg@dd wrote: Kört mer röjsÄg, denna gÄng blev det 25 meter gammelhÀck som fick lÀmna in.
FÄtt igÄng och servat en gammal Stihl motorsÄg som inte varit igÄng de senaste 15 Ären (Betraktades som trasig.), ska bli intressant att se vad man kan Ästadkomma med den nÀsta helg.
GĂ„tt och skaffat sommarstuga? đ
DrPepper wrote: GĂ„tt och skaffat sommarstuga? đ
NÀe, det Àr vid fjÀllans hus.. Hon har vart ensam nÄgra Är sÄ underhÄllet av tomten Àr det vÀl lite si och sÄ med. BÄde runt "rÀtta huset" och det gamla torpet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
Fixat tjejens lillebrors dator idag. NÄgon sjÀlvutnÀmd expert som satt ihop och hÀlften av kablarna var inte kopplade, pci-kort som inte var ordentligt itryckta osv. sÄ tyckte "experten" det var konstigt den inte funkade som den skulle.
Efter det var jag hos pÀronen och hÀmtade fiskeutrustning inför morgondagen.
Nu blir det tvÄ öl och en film.
edit:
Nu var filmen slut.
[Image Can Not Be Found]
God natt. đ
January 13, 2003
Gick upp halv 8 och körde till Ica och handlade grillkol, korv och sÄ inför dagen. Körde vidare en del mil till Tyringe och fiskade. Hade bra vÀder, drog upp 6 gÀddor, grillade x2 och hade allmÀnt trevligt. Vid 20-tiden började vi röra oss hemmÄt och lÀmnade kombin vi lÄnat för idag, kollade sÄ datorn jag fixade igÄr fortfarande funkade med SP1 och körde sen vidare hem och ja, nyss hemkommen. Nu blir det lite Beck och jag kommer nanna gott inatt (jag som fick ro..).
Inte mycket.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
Provat ITX-moderkortet jag köpte och en x2 3800+ med lite HD-uppspelning och jag Àr mer Àn jÀttenöjd.
Provade med tvÄ 720p klipp (hade inget 1080p i nÀrheten), bÀgge x264 och mkv-filer. Spelades upp med MPC-HC och processorbelastningen var sÄ lÄg att det knappt visades sig, kanske ett par tre procent.
SÀnkte frekvensen med RMClock till 1GHz, hÀlften av orginal, och belastningen "ökade" till kanske 5%.
Strömförbrukningen var runt 35-40W med moderkort, x2 3800+ (i 2GHz), en hÄrddisk (3.5") och en flÀkt.
(strömförbrukningen mÀttes pÄ sekundÀrsidan av nÀtagget som driver picopsun, med andra ord Àr den faktiskta förbrukningen Àr högre beroende pÄ effektiviteten av nÀtagget)
Vart hemma frÄn jobbet sedan igÄr efter lunch, nacken som knasar igen.
đ
2 Guest(s)