Vad har du gjort idag?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
714960
September 8, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Klockan ringde 6:50, vaknade inte. Klockan ringde 7:00 vaknade inte. Mamma ringde 7:00 vaknade. Somande, alarm 7:05, vaknade inte. Alarm 7:10 vakande. Somande. Vaknade 9:05 missade bussen. Fick tag i en polare som körde mig till stan. Kom till stan 9:50. Gick till skolan. Kom till Mattelektionen 10:10. Räkande typ 24 tal. Hade rast i fem minuter. Sen hade jag engelska. Gjorde lite uppgifter där. Sen var det lunch, åt kycklingklubba med ris och currysås. Köpte ett wienerbröd och ett vaniljhjärta efter lunchen. Hade lite rast. Gick upp till storaskolan. Hade CAD, gjorde lite mojänger. Hade rast, hade fysik. Sen slutade jag. Då gick jag till stationen och tog bussen hem. Åkte buss, gick från bussen hem. Satte mig här. Sen åt jag mat runt 17:30. Sen har jag suttit här sedan dess.

Happy? Säg till om du vill ha en mer utförligbeskrivning. 😉

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
714962
September 8, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

gick upp 08.40 > skola 9.05-15.05 > va nere på trafikskolan och beställde körlektioner > åkte till dabus och inhandlade en router > fixat och donat lite tills nu. 🙂

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
714978
September 8, 2004 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Gick upp 8:50. Har sedan dess varvat mellan att läsa en bok (Julia Kristeva) och sitta vid datorn och lyssna på musik/läsa foruminlägg på diverse ställen.

Just det! Var ute och köpte en limpa och en påse "Jätten" förut. Spännande värre.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
714994
September 8, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Gick upp till storaskolan. Hade CAD, gjorde lite mojänger.

Har ni CAD på berga eller?Med vilken lärare isåfall?

Och jag kom precis hem från badmintonen...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
715003
September 8, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, slutat tidigt och sedan bara glott på film och ätit godis 😛
Träffade en polare på stan senare, satt och snackade ett tag.

...Mitt liv är tråkigast 😀

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
715025
September 8, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Har försökt att resturera en lödpunkt på mitt DFi Lanparty.
"Kul" att silverfärgen har en torktid på 45min.
Är väl på mitt sjuhundrafemtioelva försök nu. :/

ggl

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
715028
September 8, 2004 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Dehman]Gick upp till storaskolan. Hade CAD, gjorde lite mojänger.

Har ni CAD på berga eller?Med vilken lärare isåfall?

Och jag kom precis hem från badmintonen...

Vi har CAD på berga. Det har vi med Frank :>

Förövrigt så tittar jag på Idol och skrattar tillsammans med Hugge 😉

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
715049
September 8, 2004 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

CAD <3

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
715060
September 8, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit ledig som alltid på onsdagar. Vart och spelat beachvolly med några i klassen. tittar på fotboll nu.

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
715072
September 8, 2004 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Klev upp 7 och gick till skolan. hade gehör kl 9 till 10 och sen lirade vi med ettorna i rockrummet. Sedan hade jag slagverkslektion kl tjugo i tre och spelade konstiga rytmer. Sen åkte jag till körskolan och pluggade som en apa, han sedan precis lifta hem med en klasskamrat och slänga i mig mat för att sedan på fettokörrep, vi repar med flera andra körer till ett carmina burana projekt. sen cyklade jag hem så fort att ramen på cykeln small av. sen kom jag hit.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
715077
September 8, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Limmat 3 sättare, haft sönder några visitkort, tömt pappershäck, ätit mat, åkt tåg, jäktat, tittat på Room Service, brännt en skiva, blött näsblod, svurit över mobilen, konstaterat att Karen Lancaume är het, tittat lite på wrestling, funderat över varför telia är så stora som dom är när deras tjänster inte fungerar som dom ska, ringt farsan angående en mobil, konstaterat att Tilde De Paula är snygg, gott med posten till brevlådan, förlotat ett parti shack (stava?), surfat på NH.

Det var nog allt..

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
715204
September 8, 2004 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

jag ska inte skriva egentligen men när jag haft en sån jäkla intressant dag.

Jag vaknade, huvudvärk, sket i skolan, sov till 12:00, lunch, såg på TV, åt middag, såg på TV > nu sitter jag här

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
715272
September 8, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknade 0840 av att dottern (1år) vaknat och ville upp. ner i köket och mecka fruckost, en macka med ost och kassler som pålägg och lite kaffe till mig.
En ostsmörgås och en tallrik gröt till dottern.
Frugan vart sen till jobbet, så vi (jag och dottern) bestämde oss för att skjutsa henne till stan.
Sagt och gjort, dundrar in till stan, släpper av frugan vid korsningen hamngatan-regeringsgatan.
Vänder av hemmåt igen, dottern passar då lägligt på att lägga morgonklunsen, (typiskt inga blöjjor liggandes i bilen, och vi är mitt i stan).
Verkar dock inte vara nått bekymmer för henne då hon härligt sommnar in under färden på E4:an på vägen hem.
Parkerar, lyfter ut ett stycke stinkande bebis och lunkar in i huset.
Blöjbyte, och saftpaus. därefter lite gång-träning och dans till Teletubbys på Tv´n.
Lunch, jag ger dottern lite kallops med ris, och därefter sommnar hon. Pappa kan då ta en hel timma i lugn och ro till att diska, ladda tvättmaskin, dra i sig en panna kaffe och en snus framför burken och läser lite skvaller på AB och Expressen.

Eftermidag, ca 1300, lillan vaknar, pappas "rast" är över, dax att byta till fräsh blöja igen.
Sen hög tid för nya lekövningar, liten promenad i det goa vädret, passar då även på att ta med dottern ut i trädgården för att ansa ett par buskar som börjat bli mer än lovligt yviga.
Därefter får Freja (dottern) lite mellis, youghurt och en nektarin, pappa pytsar i sig mer java, behövs för att orka med, reflekterar samtidigt över att jag ännu inte fått i mig nån lunch, nåväl, blir ju kvällsmat om några timmar. Drar i mig en snus till.
Dottern bestämmer sig för att bygga ytterligare en björn och hela bytablöj-rutinen drar igång igen.
Vid detta laget så börjar hon gnugga ögonen av trötthet och pappa vet då att vi skall bära i famnen och sjunga lite gulligt så somnar prinsessan snart igen.
Mycket riktigt, ca. 15 minuter senare ligger dottern i säng och trynar igen.
Pappa kan då passa på att slänga in tvätten från förra sovpasset in i torktummlaren och därmed ladda på en ny laddning i tvättmaskinen.Förbereder för kvällsmaten,
och hinner även med att kolla lite NH, pillar med HTPC´n och YUUIIII BUUU ,, nån har vaknat igen, dax för kvälsmat för dottern. lite fisk i tomatsås med färsk pasta.. smarrigt,, reflektar återigen att den där mackan i morse inte längre mättar mig. men som sagt, om ett par timmar kommer frugan och då blir det käk.
När Freja ätit färdigt så går det som på rutin, prutt i brallan och tajm för mera blöjbyten, det går som på rutin. upp på skötbordet, av med brallor.. torka, tvätta, pudra och snibba ihop. sådärja, fit for fight,, nu jäklar skall det tränas mer på gången.
Just när Dottern är på gång som bäst att klampa på så knackar det på dörren (har avinstallerat den enerverande ringklockan då den alltid ringde när man väl fått ungarna att sova), Det var grannen ett par hus bort, -Hej, har du tid?? säger en väldigt söt 16 årig flicka.. - Mmm sure, säger jag, (vet ju ungefär vad det rör sig om) _ vi kan inte få igång tv-ut på laptopen, kan du hjälpa?
Då har jag redan dottern på ena armen, sandalerna på fötterna och dörnycklarna i munnen och står redan utanför dörren.
Knatar över dit, pappan står med en drink redo för dagens hjälte :-), näe tack, skall köra bil om en kvart, hämta frugan vid tåget.
Fixar problemet (jag säger bara region sverige -pal-b)
Drar och hämtar frugan, åker hem. meckar "parisare" kollar tv, fixar mera tvätt. och nu helt plötsligt sitter jag här, efter midnatt och tar igen mig.

En dag som alla andra kan man säga.. Men denna var SPECIELL,, Freja gick idag för första gången egnhändigt och obehindrat,, det kommer jag aldrig att glömma.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
715275
September 8, 2004 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknade 11, duschade, kilade till skolan, betalade kåravgift (tre köer, först till bankomat, sedan till expedition eftersom jag får reducerad avgift eftersom jag ska läsa utomlands kommande år, sedan till kassan). Sedan käkade jag pizza, skrev revisionsberättelser tillsammans med den andra revisorn för vår teknologsektion, drog hem, packade saker i kartonger inför min flytt, och slutligen monterade ner loftsängen i småbitar så den blev transporterbar... Sen fastnade jag här 🙂

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
715453
September 9, 2004 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

vaknade 05:00 -> duschar -> tar på mig min REV-dräkt -> går till vapenskåpet -> tar en mitt lasersvärd och armborst -> går ut i skogen -> ser ett vildsvin -> skjuter vildsvinet -> tar hem vildsvinet -> grillar vildsvinet -> äter vildsvinet -> sover middag -> går på stan -> får en kniv i bröstet -> använder ett healthpak -> skuter han som kastade kniven -> tar hem han som kastade kniven -> grillar han som kastade kniven -> äter han som kastade kniven -> diskar -> tittar på teve -> sover.

AarJay
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1056
715475
September 9, 2004 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

vaknade redan runt 6... ovanligt tidigt, hah, somnade ifrån maten på kvällen innan... oavsett, när jag orkar mig upp ur sängen, sätter jag på båda datorer som vanligt, men kommer dock på att det är mina CCFL som gör att jag inte får nån bild efter viloläge... kommer använda den metoden när jag kommer hem från skolan... 😀 😉 oavsett, omstart, jätte inte kul, sen på med datorn, kolla tempen, ser okej ut på 42 c... slår på laptopen, funderar över om jag ska lägga in Macromedia MX 2004 på den... skiter i de, men lägger in de på stationära för att LAN'ets sida ska fixas snart... logo ska också göras, och imorrn ska en dator göras om till DC-hub på lanet.... 😀 😉 nåja, börjar skolan 13:10, så snart är de dags att packa ihop alla saker och sen käka lunch i skolan, om jag inte gör de här hemma... lyssnar lite på ZZ-top nu, och ska kolla lite till här på NH, sen så får vi se vad som händer senare.... 😉

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
715622
September 9, 2004 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknade 6:40. Upp och duscha. Klär på mig. Blir skitnödig precis när man ska dra iväg till jobbet.
Går till garaget 7:15. Bilen krånglar som vanligt. Vill inte riktigt starta. Läcker in kylvätska i motorn så det ångar på fint där bak. 🙂
Kommer iväg 7:25. Fastnar i bilköer. Stämplar in på jobbet 7:48. Äter frukost. Kollar mail.
Eftersom jag har sagt upp mig från jobbet så visar jag den konsult som ska ta över hur man registrerar in produkter i systemet. Visar lite andra saker under förmiddagen.
11:45 Lunch. Kommer tillbaka 12:00. Går på toaletten och skiter ut gårdagens lunch, typ.
Packar upp lite enheter vi fått in för reparation.
13:00 sitter och surfar fram till 14:00 då det är dags för fika.
14:30 tillbaka från fika och sitter just nu och surfar igen.
Orkar inte göra mer idag. Blir väl att surfa resten av dagen. Måste "jobba" in lite flextid idag också.

gyZZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 382
715773
September 9, 2004 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Legat hemma och mått skit, har lunginflammation och 40-41 graders feber

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 198
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL